Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bästa sjungande trummisen?
Karen Carpenter
0%
0 röster
Dave Clark
0%
0 röster
Phil Collins
28,57%
12 röster
Micky Dolenz
2,38%
1 röster
Dave Grohl
11,90%
5 röster
Levon Helm
2,38%
1 röster
Don Henley
16,67%
7 röster
Ringo Starr
2,38%
1 röster
Roger Taylor
9,52%
4 röster
Dennis Wilson
4,76%
2 röster
Annan
21,43%
9 röster
  • 3
  • 4
2022-07-25, 10:25
  #37
Medlem
Pecka-s avatar
Vad ska man gå efter, den som är bäst på att sjunga eller spela trummor, eller både och?
Citera
2022-07-25, 10:51
  #38
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vad ska man gå efter, den som är bäst på att sjunga eller spela trummor, eller både och?
både och
Citera
2022-07-25, 10:54
  #39
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
både och

Ok, då får det bli Phil Collins.
Citera
2022-07-25, 11:03
  #40
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Visst ja. Baby Driver sjunger han ju också. Den är mycket riktigt bättre än Hooligan. Likaså Hard Luck Woman
Annars är väl smaken olika, antar jag. Har själv mött några som älskar Animalize, men själv anser jag den vara en av Kiss sämsta skivor och att Gene inte levererar en enda bra låt på den.

Vi är häpnadsväckande nog överens igen. Animalize är en sällsynt usel platta. Dåligt producerad därtill och med ett ganska fult omslag. Kanske skulle dom ha låtit trummisen Eric Carr sjunga och skriva några låtar?
Citera
2022-07-25, 12:38
  #41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Vi är häpnadsväckande nog överens igen. Animalize är en sällsynt usel platta. Dåligt producerad därtill och med ett ganska fult omslag. Kanske skulle dom ha låtit trummisen Eric Carr sjunga och skriva några låtar?
Det är faktiskt helt otroligt att denna svaga skapelse är Kiss bäst säljande 80-talsplatta. Med största sannolikhet red den på Heaven's On Fires framgångar.

Jo, eftersom Gene hellre ville vara på vita duken än i studion vid den här tiden, så hade fler bidrag från övriga medlemmar varit uppskattat. Carr var en redigt vass trummis, men jag har rätt kass koll på hans låtskrivarförmåga.
Citera
2022-07-25, 13:53
  #42
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Det är faktiskt helt otroligt att denna svaga skapelse är Kiss bäst säljande 80-talsplatta. Med största sannolikhet red den på Heaven's On Fires framgångar.

Jo, eftersom Gene hellre ville vara på vita duken än i studion vid den här tiden, så hade fler bidrag från övriga medlemmar varit uppskattat. Carr var en redigt vass trummis, men jag har rätt kass koll på hans låtskrivarförmåga.

Tror dessvärre inte att EC var någon större låtskrivare. Däremot sjöng han live. ”Black Diamond” och (tror jag) ”Young and Wasted.”
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback