Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Det är instigerat utav både Putin/BRICS och Biden/WEF. Båda skyller ifrån sig på varandra och kallar varandra dödsmegaknarknazisthitlersatan. Båda har en gemensam fiende. Resten av mänskligheten.
Jag tror att det är mycket enklare än så.
(PS! innan vi börjar, var beredd att på flashback bli anklagad för Rysstroll/Orch eller andra intellektuellt
efterblivna saker för att du inte sväljer vår mediarapportering till 100%.)
Min teori är att det egentligen inte handlar så mycket om just Ukraina.
Det handlar om att man vill se ett mycket försvagat Ryssland som på sikt får en ny liberal statsledning
som kan falla in i ledet till västmakterna.
Vi vet att den stora utmaningen inom kort kommer att vara Kina och deras uttalade plan att dominera utrikespolitiskt i Asien och världshaven.
Man kommer att behöva kraftsamla allt man har för att avskräcka Kineserna att påbörja den resan och
en av nycklarna är att man inte riskerar en konflikt med Ryssland i europa. Man kommer inte ha en chans att stävja 2 utdragna konflikter med både Ryssland och Kina. Det diskuteras ju redan nu huruvida man verkligen klara en militär konflikt med Kina med positivt utfall.
Det verkar ju inte helt säkert att så är fallet.
Om 10 år gör man det definitivt inte.
Det handlar (tror jag ödmjukt) om USA kan behålla sitt inflytande i världen när Kina reser sig och uttalat ska börja ändra på det tillsammans med Ryssland.