• 1
  • 2
2022-07-24, 00:57
Medlem
Jag klanta till det p fyllan nr jag skulle ta ut pengar vid bankautomaten och maskinen tog kortet. Det jag undrar r om man kan ta ut pengar hos bankkontoret utan kort? Jag r kund hos Swedbank.
Citera
2022-07-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefoxman
Jag klanta till det p fyllan nr jag skulle ta ut pengar vid bankautomaten och maskinen tog kortet. Det jag undrar r om man kan ta ut pengar hos bankkontoret utan kort? Jag r kund hos Swedbank.

Det gr bra om du hittar ett Swedbank kontor med kontanthantering.
Citera
2022-07-24, 00:59
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Ja, s lnge kontoret har kontanthantering. Och du kan uppvisa giltig legitimation.

Nu har jag dock aldrig haft Swedbank men ser inte varfr det skulle vara annorlunda dr mot t.ex. Nordea.
Citera
2022-07-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Det gr bra om du hittar ett Swedbank kontor med kontanthantering.
Vad jag har lyckats lsa till mig s verkar det vara vldigt f kontor som fortfarande har kontanthantering om ngra alls?
Citera
2022-07-24, 01:07
Medlem
Har du en mobil kan du mjligtvis blippa bankomaten eller inne i matbutiken och sga att du vill ha ut x kr, de du borde gra r att ringa sprrservice omedelbart och sprra kortet. Du kommer inte f tillbaka kortet bankomaten svalde.

(Det gr endast att blippa p vissa bankomater om jag inte minns fel, dvs. du behver inte sticka in kortet). Edit: kanske endast fungerar med apple? D jag har den tjnsten p min iPhone.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-07-24 kl. 01:13.
Citera
2022-07-24, 01:09
Medlem
Citat:
Vad jag har lyckats lsa till mig s verkar det vara vldigt f kontor som fortfarande har kontanthantering om ngra alls?

Det stmmer dom har tagit bort det nstan verallt.. Bor du i Stockholm har ja fr mig Swedbank vid gallerian har kontanthantering. Men var ngra r sen ja var dr
Citera
2022-07-24, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det kan du om du har en giltig legitimation.
Citera
2022-07-24, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Har du en mobil kan du mjligtvis blippa bankomaten eller inne i matbutiken och sga att du vill ha ut x kr, de du borde gra r att ringa sprrservice omedelbart och sprra kortet. Du kommer inte f tillbaka kortet bankomaten svalde.

(Det gr endast att blippa p vissa bankomater om jag inte minns fel, dvs. du behver inte sticka in kortet).
Kortet r redan sprrat, tack. Verkar som att det bara gr att blippa med mobilen om man har en appel mobil.
Citera
2022-07-24, 01:39
Medlem
Citat:
Kortet r redan sprrat, tack. Verkar som att det bara gr att blippa med mobilen om man har en appel mobil.

Det funkar s lnge du inte tappar ditt krkort och sprrat din legitimation
Citera
2022-07-24, 04:57
Medlem
Citat:

Enklast r att be en polare att plocka ut pengar och sedan swisha hen fr det.
Citera
2022-07-24, 06:03
Medlem
Forex. Brukar finnas grns fr uttag p 20k.
Citera
2022-07-24, 07:19
Medlem
Citat:
Swedbank har ingen kassaservice kvar p ngot kontor. Har du bara ett kort och det r borta s kan du tyvrr inte gra ngot frrn du ftt ditt nya kort.

Om du hade haft det inlagt i telefonen, tex samsung pay/Apple pay hade du kunnat g till Ica, dr kan du ta ut upp till 2000 kr per gng som Swedbankkund, frutsatt att icabutiken har summan tillgnglig i kontanter. Hjlper dock inte nu nr du sprrat ditt kort oavsett.

Lrdom: ha alltid minst tv bankkort, finns gratisalternativ utver din huvudbank.

Edit: som ngon skrev innan, har du turen att bo nra ett Forexkontor kan du ta ut kontanter dr ocks, frutsatt att du har ett bankkort. Dyrt och osmidigt jmfrt med bankomat, men det gr. Men som sagt, krt d du inte har ngot bankkort.
Senast redigerad av Kamreren 2022-07-24 kl. 07:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in