Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-23, 22:54
  #1
Medlem
Hittade detta nyss och tycker det är värt en egen tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tredje ledet
Ebba Reinfeldt mottagare av 15 000 kr
2019-07-31 inkommer från Johan Rydén 15 000 kr till Ebba Reinfeldts kto 53660***** i
SEB.
2019-07-31 görs tre stycken kontantuttag om totalt 15 000 kr (3 x 5000).
Kvar på kto: 0 kr

Hur många Ebba Reinfeldt finns i landet?

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Bara en, som dessutom är dotter till en viss före detta statsminister i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vilken röra Fredrik Orre hamnade i. Som kommer från bra områden i och med umgänget med Reinfeldts dotter. Vad kan ha gjort så att han tvingades ta emot en halv kanin som han skickade vidare till bla 150’ München och köpte en klocka för 130’.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Med tanke på att hon tar ut dessa 15 000 kr till kontanter. Kan ha varit mottagarens "vinst". Har hon gjort sig skyldig till brott här?

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Förmodligen, men det är oerhört svårt för en åklagare att leda i bevis, så därför kommer det aldrig prövas rättsligt. Hade blivit en rubrik kvällspressen älskat dock: "Reinfeldts dotter hjälpte Shottaz tvätta pengar från åldringsbedrägerier".

Hoppas att inte "Stefan S" misstycker att jag gör en egen tråd av detta, all ära ska gå till honom för hans gedigna jobb.

(FB) Mikail Tuncers (Shottaz/FLG) åldringsbedrägerier, rättegång 2022, Stockholm


Vad tror ni? Kan det röra sig om penningtvätt?

Allt som relaterar till ämnet är fritt för diskussion för min del.

Trevlig kväll. Mvh Conny
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-07-23 kl. 23:14.
2022-07-23, 23:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Snyggt fynd! Men kontonumret är fel, det tillhör inte Fredrik Reinfeldts dotter.

Det är dom jag citerade och framförallt "Stefan S" som ska ha all ära.

Hur vet du att kontonumret är fel?
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-07-23 kl. 23:18.
2022-07-23, 23:12
  #3
Medlem
Det var som fan !

(...och under förutsättning att det är sant, FUP finns så det verkar ju ta mig fan så, men lägger en brasklapp för säkerhets skull pga att jag inte läst den själv. Informationen KAN vara felaktig)

Är hon inblandad i penningtvätt som kommer från ÅLDRINGSRÅN !!!, bland det mest vidriga och lägsta av kriminalitet. Då är detta STORT och förtjänar en egen tråd, där håller jag helt med !

Tråden om rättegången mot Shottaz/FLG har alltså förgreningar man knappt kunde drömma om, Reinfeldts dotter...vad i hela jävla helvete !
2022-07-23, 23:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det var som fan !

(...och under förutsättning att det är sant, FUP finns så det verkar ju ta mig fan så, men lägger en brasklapp för säkerhets skull pga att jag inte läst den själv. Informationen KAN vara felaktig)

Är hon inblandad i penningtvätt som kommer från ÅLDRINGSRÅN !!!, bland det mest vidriga och lägsta av kriminalitet. Då är detta STORT och förtjänar en egen tråd, där håller jag helt med !

Tråden om rättegången mot Shottaz/FLG har alltså förgreningar man knappt kunde drömma om, Reinfeldts dotter...vad i hela jävla helvete !

Ett av hans andra barn åkte väl dit för att ha sålt droger om jag inte minns fel så inget förvånar längre om det skulle vara sant.

Redan att ta ut 15.000:- i kontanter är ju lite suspekt i dag och det blir ju inte mindre suspekt av att kopplingar till kriminella nätverk finns.
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-07-23 kl. 23:25.
2022-07-23, 23:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Ja, det där med narkotikarazzian hemma hos dem är ju allmänt känt. Snacka om PINSAMT om nu dottern är en jävla rallare hon med !

Googlade lite snabbt efter straffet och mängden narkotika det rörde sig om :

"Förra året (2020, min notering) dömdes Erik Reinfeldt för narkotikabrott och fick en villkorlig dom samt 150 dagsböter på totalt 18 000 kronor som straff."

"8,2 gram kokain och 5 000 kronor i femhundralappar. Det upptäckte polisen när de grep en släkting till en före detta toppolitiker."

Ja fast var det inte förhållandevis tyst i media ändå om den saken?

Undrar om det är samma sak här nu att det mörkas eller om Flashback och Stefan S ligger före etablerad media som missat detta.

Att Ebba Reinfeldt förekommer i en brottsutredning rörande omfattande bedrägerier mot åldringar är väl nyhet nog för kvällstidningarna, kan jag tycka.
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-07-23 kl. 23:40.
2022-07-23, 23:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja fast var det ändå inte förhållandevis tyst i media ändå om den saken?

Undrar om det är samma sak här nu att det mörkas eller om Flashback och Stefan S ligger före etablerad media som missat detta.

Att hon förekommer i en brottsutredning rörande omfattande bedrägerier mot åldringar är väl nyhet nog för kvällstidningarna, kan jag tycka.

Nja, sådär jättetyst var det inte om du frågar mig. Jag sökte på "Reinfeldt kokain" och det gav träffar så det räckte och blev över på etablerad nyhetsmedia. Mitt minne av detta är likadant, det var skriverier om Erik och hans straff, möjligt att det inte stod på löpsedlarna...men "mörkades", det tycker jag är att ta i.

Annars håller jag med dig angående att detta borde få medialt utrymme också (under förutsättning att det är sant) och så kommer det nog att bli, journalister läser såklart på FB de med (trots att de säger sig hata FB ) och fiskar efter nyhetsuppslag. Skillnaden är väl att en seriös journalist (om det finns några sådana kvar) behöver källgranska innan det publiceras, det tar väl ett par dagar kan jag tänka mig.
__________________
Senast redigerad av Revolutions 2022-07-23 kl. 23:57.
2022-07-24, 00:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är dom jag citerade och framförallt "Stefan S" som ska ha all ära.

Hur vet du att kontonumret är fel?
Stefan s är en otrolig klippa i den forumdelen.
Och visst höjer man på ögonbrynen en smula...
2022-07-24, 01:07
  #8
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hittade detta nyss och tycker det är värt en egen tråd.

Hoppas att inte "Stefan S" misstycker att jag gör en egen tråd av detta, all ära ska gå till honom för hans gedigna jobb.

(FB) Mikail Tuncers (Shottaz/FLG) åldringsbedrägerier, rättegång 2022, Stockholm


Vad tror ni? Kan det röra sig om penningtvätt?

Allt som relaterar till ämnet är fritt för diskussion för min del.

Trevlig kväll. Mvh Conny

Intressant. O kontaktpunkten mellan Reinfeldts o de gängkriminalla är troligtvis drogrelaterad.

För annars förväntas de röra sig i olika skikt…
__________________
Senast redigerad av Sam.Boyd 2022-07-24 kl. 01:10.
2022-07-24, 01:13
  #9
Medlem
Detta är första sida nyhet bra jobb👏👏
2022-07-24, 02:15
  #10
Medlem
att ta ut pengar tvättar dom? lol ok
2022-07-24, 02:44
  #11
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
att ta ut pengar tvättar dom? lol ok

Ja, att upplåta ditt konto och ta ut pengar för en annan persons räkning är penningtvätt och det är vad hon gjort sig skyldig till.
2022-07-24, 03:04
  #12
Medlem
Vilken tidning blir först att publicera?
Journalisterna måste väl bekräfta uppgifterna på måndag eller går det innan dess?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback