Citat:
Ursprungligen postat av
maximusminimus
Jo jag är på väg att dra ner på kaffe, men har en känsla att det inte är grundproblemet då jag dragits med denna åkomma under en längre tid. I detta fallet söker jag samtalsgrupper för att vädra och prata om detta.
Ok - jag förstår. Det var bara för att många inte vet att kaffe är ångestframkallande. Det var när jag prövade olika kaffesorter och tillagning som jag råkade överdriva intaget. Och fick en djävulsk ångest. Det gick över på några dagar. Men kaffet har jag bytt till te.
Angående samtal -så tror jag det är bra ifall de man pratar med mår bra.
Vi lever i en värld med så mycket påverkan via media och det gör människor nedstämda. Förtryckta. Och då kan de knappast vara något lyft att samtala med.
Bra input får man alltså av andra som är mentalt sunda.
Jag har drivit en egen hemsida i ämnet drömmar. Och där fungerade samtalet faktiskt ganska bra. En hjälp med sådana samtal var att man var annonym. Tyvärr blev jag fysiskt sjuk, och var tvungen att flytta - så den sajten ligger i "malpåse".
Angående norra Skåne så känns det lite deppigt de gånger jag besöker trakten. (Det är Osby Broby och Hässleholm som jag besökt). Jag har dock inte varit i nordvästra delen så mycket. Har tänkt åka dit och kolla läget även där.