2022-07-24, 11:35
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
*GÄSP* Jag berättar sanningen om vad som hänt och då är man tydligen nån som jobbar för sossarna. Ni är så jävla kassa. Så jävla kassa.

Du orkar inte ens läsa mitt tidigare inlägg i tråden där jag skriver att jag tycker att det var väldigt illa att det blev så här. Men på Nya Flashback läser ingen någonting annat än eventuellt trådstarten men troligast bara det sista inlägget i tråden. Ni är så jävla kassa. Så jävla kassa.
Hamnar ofta själv i den situationen att jag bara läser trådstart och sista sidan.
Anledningen är att det oftast inte finns meningsfull information däremellan.
Ibland gör det så och då missar jag den, vilket är tråkigt.
Om vi granskar den här tråden så har det både bildligen och bokstavligen pratats (skrivits) mest skit i 75% av inläggen.
Önskar så att skribenter här kunde ställa sig frågorna när de skrivit sitt inlägg:
- Är det sant?
- Är det nödvändigt?
- Är det snällt?
Kan man svara ja på de tre frågorna då trycker man "skicka" och om inte så redigerar man eller trycker "delete".
Citera
2022-07-24, 11:46
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Hur lång tid tar resan mellan Zürich och Genève?

Ca 3 timmar.
Citera
2022-07-24, 11:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Fast dom var ju inte fast på tåget? Många gick ju av på stationen.
Media försöker få det till att dom var inlåsta i en boskapsvagn på väg till Auschwitz.

Precis. Vilket jag påpekat flera gånger i tråden. Men nästan alla i tråden tror att det handlade om att tåget stod stilla i skogen och att folk var inlåsta och fick sparka ut rutor för att kunna ta sig ut för att bajsa i skogen.
Citera
2022-07-24, 11:49
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Det var förr det.

Här är tiden helig. Man kommer inte sent och inte i god tid heller. Man kommer på utsatt tid och jag litar 100% på all offentlig transport här.
Citera
2022-07-24, 11:53
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Typiskt sossesvenskt att folk ursäktar det inträffade, trots världens högsta skattetryck, svindyra tåg och busspriser och allt tjat om hur rikt och välfungerande Sverige är.

Den här tråden är ett lysande exempel på varför vansinnesinvandringen, förfallet av infrastruktur och missförhållanden med det allmännas medel aldrig kommer att rättas till i Sverige. Det kommer alltid att finnas stora gäng hjärnförlamade amöbor som gör logiska vurpor och beter sig som människor man annars bara ser på psykiatrins slutna avdelningar.

Håller helt med dig!!

Är du ansvarig för något? ja då ska du fan lösa det. Iaf försöka och inte en massa ursäkter. Inte ens kommunikationen till de lidande passagerarna har fungerat.
Men ändå så försvarar folk sj.

Ursäkter och mygel som vanligt
Citera
2022-07-24, 11:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
*GÄSP* Jag berättar sanningen om vad som hänt och då är man tydligen nån som jobbar för sossarna. Ni är så jävla kassa. Så jävla kassa.

Du orkar inte ens läsa mitt tidigare inlägg i tråden där jag skriver att jag tycker att det var väldigt illa att det blev så här. Men på Nya Flashback läser ingen någonting annat än eventuellt trådstarten men troligast bara det sista inlägget i tråden. Ni är så jävla kassa. Så jävla kassa.
Det har ju ändå hänt att folk står i buschen i flera timmar i värme utan att få gå av även om det inte var så nu tydligen.
Citera
2022-07-24, 11:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det har ju ändå hänt att folk står i buschen i flera timmar i värme utan att få gå av även om det inte var så nu tydligen.

Ja? Vad exakt har det med det jag skrev att göra?
Citera
2022-07-24, 12:18
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tågoperatören är skyldig inför sina passagerare. Tja, det kan vara 10-20 mil eller mer till både taxi och affärer. Därtill har de kanske ingen beredskap för sådan service. Att stoppet sker i en (stor)stad är väl procentuell mindre möjlighet.

Det spelar ju inte någon roll med vem du åker, samma spår och samma elledning. Brister elen så är där ingen el, mer än ett batteri för att starta upp igen.

Men det är helt klart ett problem när man inte längre kan öppna fönster. Att de inte släpper ut folk är en säkerhetsfråga. Det bästa är nog att konstruera om tågen så att de går att öppna för att vädra. Det går så klart att öppna dörrar men då är risken att någon går ur, eller trillar ur, och sen får el i sig eller blir överkörda. Förr så öppnade man bara fönster!

De ansvariga skiter fullständigt i passagerarna och deras säkerhet och det öppnas inga fönster eller dörrar. Att folk med hjärtsjukdomar skall dö för att tågbolagen driver sina säkerhetsfrågor för långt är en realitet som vi får räkna med.

Att konstruera om tågen kostar en smärre förmögenhet och tar många år, hur många tycker du skall dö innan det arbetet är utfört?
Citera
2022-07-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingenting av detta är på något sätt farligt för en frisk människa.
Man klara sig gott och väl i nio timmar utan mat och vatten om man inte är sjuk.
Man klara sig också nio timmar utan att skita - om man inte är sjuk.
Att pinka är lättare att lösa.
Det är kanske inte det man förväntar sig i serviceväg när man betalat för en biljett - men det är inte heller så att de utsatts för livsfara, även om det nu skulle var aino timmar vi talar om.

Med detta beaktande är det oavsett jävligt illa av SJ - och det är heller inte första gången det händer.
Om inte bevisar det att MP har åt helfet fel när de förespråkar att folk ska ta tåget istället för bilen...

Man blir utan toa längre än nio timmar. Om man inte gick på toa precis innan stoppet inträffade och toaletterna magiskt börjar fungera igen när tåget börjar rulla efter stoppet.
Citera
2022-07-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aversion
Jobbar du åt Sossarna? Det är ju helt sjukt att man inte kan få fram bussar / taxibilar vad som helst när sådant här händer. Väldigt tydliga U-landsvibbar.

Citat:

Tack för ditt inlägg som du hänvisar till. Jag läste det och gillade det. Förstår att du också kände att det blev lite tråkigt att ingen läser inlägg med substans.
Jag har märkt på två dagar att de flesta användare på FB är som det sägs i PK media där jag själv hämtar min information. Trodde man kunde diskutera på FB, men det verkar vara för låg nivå för min smak. Får nog hitta att annat forum. Tack iaf.
Citera
2022-07-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Typiskt sossesvenskt att folk ursäktar det inträffade, trots världens högsta skattetryck, svindyra tåg och busspriser och allt tjat om hur rikt och välfungerande Sverige är.

Den här tråden är ett lysande exempel på varför vansinnesinvandringen, förfallet av infrastruktur och missförhållanden med det allmännas medel aldrig kommer att rättas till i Sverige. Det kommer alltid att finnas stora gäng hjärnförlamade amöbor som gör logiska vurpor och beter sig som människor man annars bara ser på psykiatrins slutna avdelningar.

Utmärkt uttryck - Sossesvenskt!

Går ut på att man accepterar allt och betalar skatt i drivor. Stolt över Sverige och ser inga direkta försämringar i välfärden.

Om man efter fem timmar fast på tåget i Gagnef, utan toa och frisk luft, låter sig bjudas på en kexchoklad och ett glas vatten av SJ så tackar man och bugar.
Citera
2022-07-24, 14:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tack för ditt inlägg som du hänvisar till. Jag läste det och gillade det. Förstår att du också kände att det blev lite tråkigt att ingen läser inlägg med substans.
Jag har märkt på två dagar att de flesta användare på FB är som det sägs i PK media där jag själv hämtar min information. Trodde man kunde diskutera på FB, men det verkar vara för låg nivå för min smak. Får nog hitta att annat forum. Tack iaf.

Flashback har totalt förändrats på kort tid tyvärr. Jag skriver knappt nåt mer här själv eftersom forumet svämmats över av totala idioter som inte alls är här för att diskutera utan bara skriver skit utan att läsa andra inlägg. Jag hoppar nog av helt snart. Eller blir avstängd för detta off-topic-inlägg! Hejdå!

Exempel på en sån idiot som inte läser. Puckot tror fortfarande att folk var inlåsta på tåget och har inte fattat att tåget stod vid perrongen inne på stationen. Fler såna puckons inlägg kommer att följa snart i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Om man efter fem timmar fast på tåget i Gagnef, utan toa och frisk luft, låter sig bjudas på en kexchoklad och ett glas vatten av SJ så tackar man och bugar.
Senast redigerad av Hurt-Åke 2022-07-24 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in