2022-07-24, 10:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Visst reser jag. Men detta är ändå ett i-landsproblem.
Svenskar måste vara världens mest bortklemade och kränkta folk.
En bekant som bor norrut pendlade med.. Norrtåg? för ett par år sedan, 25% av gångerna kom hon för sent till jobbet eller inte alls under vinterhalvåret. Efter det köpte hon sig en bil, blev betydligt billigare!
Citera
2022-07-24, 10:53
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst men en 10 timmars försening, kanske mer? kan kosta uppåt 20k Vi bor ju ändå i ett civiliserat land, nog borde bussar kunnat ordnas under denna tid? Helvete, jag kör med bil från Ystad till Riksgränsen i Abisko på 12 timmar.. nästan.
Ta taxi och lämna kvittot till operatören och få ersättning. Det har jag gjort och det fungerade utmärkt!
Varför ska alltid någon annan ordna saker åt dig? Är du sosse?
Citera
2022-07-24, 10:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ta taxi och lämna kvittot till operatören och få ersättning. Det har jag gjort och det fungerade utmärkt!
Nej jag är inte sosse, jag skiter i både dig och någon annan. Jag kör bil! har kört det där med kvitto en gång på en utlandsresa då min anslutning inte gick/överbokad... det där orkar man inte hålla på med nå många gånger om man har ett annat liv, arbete. Tar så jävla mycket energi, fråga de som försökt ringa SAS senaste månaden..
Citera
2022-07-24, 11:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Köper jag en resa skall den fungera, blir det naturkatastrof förväntar jag mig att mitt resebolag ordnar det., har ju liksom betalt för det och förväntas ankomma till min destination en tid. Inte ett dygn efteråt! Nu var det ju ingen naturkatastrof... det var ett trasigt tåg.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-07-24 kl. 11:04.
Citera
2022-07-24, 11:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aversion
Jobbar du åt Sossarna? Det är ju helt sjukt att man inte kan få fram bussar / taxibilar vad som helst när sådant här händer. Väldigt tydliga U-landsvibbar.

*GÄSP* Jag berättar sanningen om vad som hänt och då är man tydligen nån som jobbar för sossarna. Ni är så jävla kassa. Så jävla kassa.

Du orkar inte ens läsa mitt tidigare inlägg i tråden där jag skriver att jag tycker att det var väldigt illa att det blev så här. Men på Nya Flashback läser ingen någonting annat än eventuellt trådstarten men troligast bara det sista inlägget i tråden. Ni är så jävla kassa. Så jävla kassa.
Citera
2022-07-24, 11:14
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Köper jag en resa skall den fungera, blir det naturkatastrof förväntar jag mig att mitt resebolag ordnar det., har ju liksom betalt för det och förväntas ankomma till min destination en tid. Inte ett dygn efteråt! Nu var det ju ingen naturkatastrof... det var ett trasigt tåg.
Håller med dig. Men när folk i tråden börjar med pukor och trumpeter mo SJ så är det klart att man lackar ur.
Det var inte sjs fel.
Citera
2022-07-24, 11:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Håller med dig. Men när folk i tråden börjar med pukor och trumpeter mo SJ så är det klart att man lackar ur.
Det var inte sjs fel.
Där är jag med dig! För övrigt brukar jag gilla det du skriver även om jag inte håller med alla gånger.
Citera
2022-07-24, 11:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Det var inte sjs fel.

Det var givetvis inte SJ:s fel att banan inte gick att köra vidare på från Gagnef. Men det var märkligt att man väntade i nio timmar och lät folk vara kvar ombord. Man borde förstås ställt in och kört ut folket ur tåget och ordnat med bussar eller hänvisat till andra färdmedel. Undrar om inte de flesta redan fixat det självmant efter så lång väntan? Jag skulle verkligen inte hänga kvar på ett tåg som stod stilla inne på en station i 9 timmar...

Knappast en unik händelse att ett tåg blir delinställt och inte når sin slutstation. Det unika här var att folk verkar häckat kvar ombord så länge. De blev säkert lurade av att information om när tåget skulle kunna köra vidare blev uppskjutet hela tiden. Det ansvaret ligger på SJ även de säkert i sin tur blivit lurade av samma information från Trafikverket.
Citera
2022-07-24, 11:23
Moderator
T-80Us avatar
Typiskt sossesvenskt att folk ursäktar det inträffade, trots världens högsta skattetryck, svindyra tåg och busspriser och allt tjat om hur rikt och välfungerande Sverige är.

Den här tråden är ett lysande exempel på varför vansinnesinvandringen, förfallet av infrastruktur och missförhållanden med det allmännas medel aldrig kommer att rättas till i Sverige. Det kommer alltid att finnas stora gäng hjärnförlamade amöbor som gör logiska vurpor och beter sig som människor man annars bara ser på psykiatrins slutna avdelningar.
Citera
2022-07-24, 11:24
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Men för helvete drottning Silvia, du får väl pissa mellan vagnarna.

Tågen verkar vara inställda från Gagnef iaf.

Det beror på vilket tåg det var? Man kan inte ens gå mellan vagnarna på alla tåg
Citera
Medlem
Ica i Gagnef ligger bara nån meter från stationen och har öppet till kl 21. Fast jag vet inte vilken tid som tåget stannade. Men de borde kunna ha handlat nåt att äta där. Kanske även lånat toaletten.
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det var givetvis inte SJ:s fel att banan inte gick att köra vidare på från Gagnef. Men det var märkligt att man väntade i nio timmar och lät folk vara kvar ombord. Man borde förstås ställt in och kört ut folket ur tåget och ordnat med bussar eller hänvisat till andra färdmedel. Undrar om inte de flesta redan fixat det självmant efter så lång väntan? Jag skulle verkligen inte hänga kvar på ett tåg som stod stilla inne på en station i 9 timmar...

Knappast en unik händelse att ett tåg blir delinställt och inte når sin slutstation. Det unika här var att folk verkar häckat kvar ombord så länge. De blev säkert lurade av att information om när tåget skulle kunna köra vidare blev uppskjutet hela tiden. Det ansvaret ligger på SJ även de säkert i sin tur blivit lurade av samma information från Trafikverket.
Fast dom var ju inte fast på tåget? Många gick ju av på stationen.
Media försöker få det till att dom var inlåsta i en boskapsvagn på väg till Auschwitz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in