2022-07-23, 11:15
Medlem
Men det kommer att ta lite tid innan Ukrainarna kan hantera flygplanen. Det krävs avancerad utbildning först. Men det är en positiv signal från USA i alla fall.

Nån som tycker som jag att det här är en positiv signal som kommer att gynna Ukraina?
Citera
2022-07-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
Men det kommer att ta lite tid innan Ukrainarna kan hantera flygplanen. Det krävs avancerad utbildning först. Men det är en positiv signal från USA i alla fall.

Nån som tycker som jag att det här är en positiv signal som kommer att gynna Ukraina?

Har du någon ny länk som styrker påståendet?

Hittade länk själv. Man säger sig undersöka möjligheten, inget som är tydligt planerat.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...-fa-stridsflyg
Senast redigerad av Junketer 2022-07-23 kl. 11:27.
Citera
2022-07-23, 11:34
Medlem
Africagonzos avatar
Warthog mot Frogfoot!
Detta har krigs och flygfantaster drömt om länge!
Senast redigerad av Africagonzo 2022-07-23 kl. 11:37.
Citera
2022-07-23, 11:35
Medlem
Skulle inte förvåna mig om Ryssarna lyckas bomba flyget när det står på marken. Men utbildningen måste väl ändå ske i USA och inte i Ukraina?
Citera
2022-07-23, 14:47
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/usa...g-till-ukraina

Citat:
USA:s utrikesminister Antony Blinken bekräftade i tv-kanalen CBS politikmagasin “Face the nation” att det förs samtal med Polen om hur man kan förse Ukraina med stridsflyg.

Tanken är att Polen ska bistå Ukraina med rysktillverkade plan, som de ukrainska piloterna känner till sedan tidigare. USA skulle då i sin tur kunna leverera stridsflyg till det Polska flygvapnet för att ersätta de plan som man gett till Ukraina.
Citera
2022-07-23, 17:25
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Warthog mot Frogfoot!
Detta har krigs och flygfantaster drömt om länge!

A-10 och Su-25 är inte tänkta att strida mot varandra och f.f.a. A-10 är för långsam och primitiv för att överleva i ett modernt krig.

Att den på mindre delar kan stoppa splitter från en 400 gram tung 37mm spränggranat, hjälper liksom inte när en 15-150kg tung verkansdel till en luftvärnsrobot slitet sönder flygplanet med en direktträff.

Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Skulle inte förvåna mig om Ryssarna lyckas bomba flyget när det står på marken. Men utbildningen måste väl ändå ske i USA och inte i Ukraina?

Då måste ryssarna först höja sin kompetensnivå, sitt mod och tekniknivå och börja flyga attackuppdrag i Ukraina igen.
Citera
2022-07-24, 09:34
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: USA --> Rysslands invasion av Ukraina 2022
/Moderator
Citera
2022-07-24, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl

Du måste väl ändå förstå att snacket om att ge Ukraina utrangerade USAF-plan inte är något realistiskt förslag utan bara massa orealistiska förhoppningar. Det skulle ta flera år att få igång något med utbildade piloter och underhåll. Kriget lär vara över för länge sedan innan dess.
Citera
2022-07-24, 09:56
Medlem
Aaarghhhs avatar
ganska bortkastat då ryskt luftvärn skulle ta dom
Citera
2022-07-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Du måste väl ändå förstå att snacket om att ge Ukraina utrangerade USAF-plan inte är något realistiskt förslag utan bara massa orealistiska förhoppningar. Det skulle ta flera år att få igång något med utbildade piloter och underhåll. Kriget lär vara över för länge sedan innan dess.

Du kanske har en poäng där som jag inte tänkte på.
Citera
2022-07-24, 10:03
Medlem
humanlifes avatar
De kommer troligen att använda utländska legoknektar som piloter. Det kryllar ju av inhyrda utlänningar i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in