2022-07-24, 18:31
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Ger upp dig, du babblar en massa, fast utan substans. Hur vet du att han inte hade bajsplockare med sig, som en av världens mäktigaste män borde de ha bra kontroll. Annars blir jag orolig.

Att han hade bajsplockare hävdar de som kom på idiot-lögnen beror på att han har cancer och vilke dölja det för väst. Lögnens syfte var att få allmänheten att tro på tidigare lögn, att Putin är sjuk.

Detta vet de ljugande "journalisterna" på skit-tidningen som hittade på detta.

Då du nu menar att världens mäktigaste "har bra kontroll" genom att ha bajsbärare, ge ett exempel på en sådan ledare som har det, annan än Putin (som du säger dig tro ha en).
Citera
2022-07-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Att han hade bajsplockare hävdar de som kom på idiot-lögnen beror på att han har cancer och vilke dölja det för väst. Lögnens syfte var att få allmänheten att tro på tidigare lögn, att Putin är sjuk.

Detta vet de ljugande "journalisterna" på skit-tidningen som hittade på detta.

Då du nu menar att världens mäktigaste "har bra kontroll" genom att ha bajsbärare, ge ett exempel på en sådan ledare som har det, annan än Putin (som du säger dig tro ha en).

Har de inte bättre kol på världens mäktiga män blir jag rädd, de har alla personliga läkare. Nej, inte bajsbärare, men om han var sjuk så skulle de givetvis kolla upp saken. Allt annat är idioti. Nu säger USA! att han inte varit sjuk så då då faller allt. Hur nu USA kan veta det är en annan historia.....
Citera
2022-07-24, 18:48
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Frågan är också vilka andra länder som fortfarande gör affärer med Ryssland.
Tror mycket handel sker däremellan nu när det öppnar ett gap och möjligheter tas till vara.
Hur ställer sig egentligen Kina mot Ryssland gällande handeln?
Kina kommer att sitta duktigt i kläm inom kort.
Oerhört mycket av det som Kina tillverkar och exporterar är direkt beroende av västerländsk teknologi som är sanktionerat.
Några exempel: AMD, Intel och arm processorer.
Med sanktionerna som nu råder, får inga av dessa produkter säljas/exporteras till Ryssland direkt eller indirekt.
Ryssland behöver datorer och processorer, men de är sanktionerade. Ryssland frågar då Kina om dessa produkter.
Kommer Kina att ställa upp och kringgå sanktionerna och låta Ryssland köpa produkter med dessa processorer och därmed själva riskera att få liknande sanktioner på sig från väst?
Eller kommer Kina att backa undan och neka Ryssland dessa produkter för de vill inte riskera handelsförhållandet med väst?
Kan Ryssland tvinga Kina att ändå, trots sanktionsrisken, bryta mot västs sanktioner och låta Ryssland nyttja Kina för att kringgå sanktionerna?

(Nu är det inte bara dessa tre processorer det enda som sanktionerats. Tog enbart upp det för enkelhetens skull.)

Visst får Ryssland köpa datorer och annan elektronik från Kina. Men endast sådana som inte innehåller teknik från västerländska bolag.
Samma sak råder för alla andra former av tjänster och produkter. Det blir svårt för Kina att sköta sin handel med Ryssland och samtidigt inte bli föremål själva för tunga sanktioner. Det blir en svår balansgång för Kina.
Sedan kan man fråga sig: Om nu Kina tvingas att välja mellan väst och Ryssland. Vilka kommer de att välja? Vad är bäst för Kina? Vem är Kina mest beroende av? Vilka bolag satsar mest i Kina? (Jag tror inte det är Ryssland)
Citera
2022-07-24, 18:53
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Sedan kan man fråga sig: Om nu Kina tvingas att välja mellan väst och Ryssland. Vilka kommer de att välja? Vad är bäst för Kina? Vem är Kina mest beroende av? Vilka bolag satsar mest i Kina? (Jag tror inte det är Ryssland)
Framförallt ligger ju ett framgångsrikt och sammanhållet Ryzzland egentligen inte alls i Kinas intressen...
(FB) Ryska Federationens kollaps

Kina skulle inte ha något som helst emot lite nya gröna sköna resursområden i sydöstra Sibirien/Stanovojbergen.
Citera
2022-07-24, 19:06
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Har de inte bättre kol på världens mäktiga män blir jag rädd, de har alla personliga läkare. Nej, inte bajsbärare, men om han var sjuk så skulle de givetvis kolla upp saken. Allt annat är idioti. Nu säger USA! att han inte varit sjuk så då då faller allt. Hur nu USA kan veta det är en annan historia.....

Klart de har läkare, men nu talade vi om att du beskrev bajsbärare som normalt, och eftersom du inte kan exemplifiera den företeelsen i nåt annat fall än fiktiva fallet med Putin byter du spår och insinuerar jag tror att Putins läkare inte kollar om han är sjuk. När han undersöks kollar de det, men här svamlar du i din förvirrade retorik att de borde kollat det för att västs propaganda hävdade att han var sjuk.

Du är ju fullständigt förvirrad och som svar på din undran hur USA kunde veta att deras hittepå att Putin har cancer inte var sant när de själva skapat lögnen får du fundera på.
Citera
2022-07-24, 19:26
Medlem
Citat:
Klart de har läkare, men nu talade vi om att du beskrev bajsbärare som normalt, och eftersom du inte kan exemplifiera den företeelsen i nåt annat fall än fiktiva fallet med Putin byter du spår och insinuerar jag tror att Putins läkare inte kollar om han är sjuk. När han undersöks kollar de det, men här svamlar du i din förvirrade retorik att de borde kollat det för att västs propaganda hävdade att han var sjuk.

Du är ju fullständigt förvirrad och som svar på din undran hur USA kunde veta att deras hittepå att Putin har cancer inte var sant när de själva skapat lögnen får du fundera på.

Nej, nu har du missförstått mig, nej det är inte normalt utan det jag skrev att om han var sjuk, som det beskrevs, tarmcancer är det normallt att kolla avförningen. Det var det som jag svarade på, då postaren skrev att kan inte kolla bajs då det inte går att särskilja då det är massa som bajsar i samma toalett. Inte att det skulle vara normalt. Kolla inlägget jag svarade på.
Citera
2022-07-24, 20:56
Medlem
Citat:

Det jag svarade på var:

"Jag är inte typen som använder en regnbågsflagga, black lives matter, eller Ukraina flagga som avatar på Facebook. Jag använder de facto inte ens Facebook. Det är människor med psykos och som saknar förmåga till eget tänkande som håller på med sånt.

On topic. Ja det är konstigt att Putin helt plötsligt inte har blodcancer längre. Den idén är som bortblåst. Det var t o m så att Putin skulle ha haft med sig en anställd som hade som uppgift att transportera hans avföring i en portfölj när Putin var ute på resande fot. Denna nyhet presenterades som ett faktum. Hur fan kan man vara så dum i huvudet att man köper det? Det är ett tydligt tecken på västlig propaganda. Alla vet att man spolar ner sitt bajs i avloppet där det snabbt gör sällskap med andra fekalier. Skulle vara helt omöjligt att extrahera Putins bajs från det övriga bajset. Och folk tror alltså, trots dessa befängda nyheter, att vår journalistik är att lita på? Den är inte ett dugg bättre än rysk journalistik och media. Frågan är om inte våran nyhetsrapportering är än mer propagandistisk än rysk. Det kanske är därför EU förbjudit oss från att titta på rysk tv genom att stänga ner den kanalen på internet totalt för oss. EU kallar det för "sanktioner", en vidrig eufemism för "censur". Vi har ju inte möjlighet att jämföra och värdera nyhetsvärdet själva. Ta tex nyheten om "ghost of Kiev", det presenterades som fakta i några månader, sedan kom det fram att denne Ghost of Kiev inte existerar. Det var fråga om propaganda som liknar Kinas eller Nazisternas förskönande av nationalhjältar. Det kallas, som sagt, propaganda. Och det sysslar våra medier i väst med, i alla högsta grad. Det ska folk ha jävligt klart för sig. Men det har dem tyvärr inte."

Med min fetning (på det jag svarade på) är jag fortfarande förvirrad? Kanske du borde lära dig läsa....eller kolla inlägg innan du svarar....
Citera
2022-07-25, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Kina kommer att sitta duktigt i kläm inom kort.
Oerhört mycket av det som Kina tillverkar och exporterar är direkt beroende av västerländsk teknologi som är sanktionerat.
Några exempel: AMD, Intel och arm processorer.
Med sanktionerna som nu råder, får inga av dessa produkter säljas/exporteras till Ryssland direkt eller indirekt.
Ryssland behöver datorer och processorer, men de är sanktionerade. Ryssland frågar då Kina om dessa produkter.
Kommer Kina att ställa upp och kringgå sanktionerna och låta Ryssland köpa produkter med dessa processorer och därmed själva riskera att få liknande sanktioner på sig från väst?
Eller kommer Kina att backa undan och neka Ryssland dessa produkter för de vill inte riskera handelsförhållandet med väst?
Kan Ryssland tvinga Kina att ändå, trots sanktionsrisken, bryta mot västs sanktioner och låta Ryssland nyttja Kina för att kringgå sanktionerna?

(Nu är det inte bara dessa tre processorer det enda som sanktionerats. Tog enbart upp det för enkelhetens skull.)

Visst får Ryssland köpa datorer och annan elektronik från Kina. Men endast sådana som inte innehåller teknik från västerländska bolag.
Samma sak råder för alla andra former av tjänster och produkter. Det blir svårt för Kina att sköta sin handel med Ryssland och samtidigt inte bli föremål själva för tunga sanktioner. Det blir en svår balansgång för Kina.

Låter väldigt logiskt och politiskt men har svårt att se Kina frysa ut sin kommunistvän.
Tror nog Kina spelar i bådas läger så gott det går och sanktioner från väst kommer inte ske då det är som att skjuta sig i foten.
Men o andra sidan så offrar vi vår ekonomi gladeligen bara för visa ståndpunkt,,suck!!
Citera
2022-07-25, 06:00
Bannlyst
Kryper EU-cheferna till korset än?
Citera
2022-07-25, 06:41
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
De kommer att avsätta Putin samtidigt som de avsätter Gud. (Dvs aldrig.) Enligt rysk tro och tänkesätt är de två jämbördiga.

De kan bli skitförbannade på Väst för att de jävlas med Ryssland, men det är inte president/tsar/lillefar Putins fel. Han kan inte göra fel.

Va inte för säker på det, behövs bara att tillräckligt många söner kommer hem i bodybags, speciellt om man samtidigt saknar mat och andra förnödenheter.
Citera
2022-07-25, 06:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Låter väldigt logiskt och politiskt men har svårt att se Kina frysa ut sin kommunistvän.
Tror nog Kina spelar i bådas läger så gott det går och sanktioner från väst kommer inte ske då det är som att skjuta sig i foten.
Men o andra sidan så offrar vi vår ekonomi gladeligen bara för visa ståndpunkt,,suck!!

Kina har inga sndra intresse i Ryssland än råvaror. Men Kina har sina egna interna problem som seglar upp, samtidigt som exporten minskar då inflationen ökar i väst. Om pengarna minskar hos medel Svensson kan man effektivt spara och samtidigt skaffa massa creed genom att "bojkotta" kinesiskt producerade varor.
Citera
2022-07-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Kina har inga sndra intresse i Ryssland än råvaror. Men Kina har sina egna interna problem som seglar upp, samtidigt som exporten minskar då inflationen ökar i väst. Om pengarna minskar hos medel Svensson kan man effektivt spara och samtidigt skaffa massa creed genom att "bojkotta" kinesiskt producerade varor.

Kina och Ryssland har nog mer handel än bara råvaror kan jag tro samt att man hellre stöttar en kommunistvän än väst.
Sen är just problemet att vi inte kan få igång egen produktion då det är för dyrt att bygga upp igen.
Det kommer enbart innebära mindre ”lyx” för Svensson samt mindre i plånboken.
Alla svenskar verkar ju vara överens om att vi har det för bra och blir gladeligen av med lyxen och pengarna så länge vi visar vår ståndpunkt i ett krig vi inte har något att göra med.
Vilka problem i Kina syftar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in