• 2
  • 3
2022-12-02, 18:33
Medlem
Fronesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Man är dum i huvudet om man äter sådant skit istf att röka lite cannabis och sova gott hela natten och vakna utvilad.

Nja, ibland gör det faktiskt skillnad. SSRI är inget för mig (gick på det i 2 år men biverkningarna var för mycket så lade av).

Cannabis innan sänggående var något jag och frugan brukade syssla med förut innan vi skulle lägga oss. Funkade bra.
Citera
2022-12-04, 15:14
Medlem
Erik Östs avatar
Jag kan bara berätta min historia och den är att jag läste en gång en artikel i Svd på 90-talet, tror jag det var , ang nikotinets inverkan på alkoholbegäret och vice versa.

Det var en ögonöppnare för mig och efter det har jag i många omgångar försökt sluta snusa samt i omgångar försökt sluta dricka (öl är fö jäla gott)

Det jag försöker förklara är att när man är nikotinist och alkis samtidigt är det desto svårare att sluta med ALLT. Det är en ond cirkel.

Går jag in på en pub för att ta en öl drar det här belöningssystemet igång snusbegäret också och vice versa. Tar man en snus blir man sugen på en öl .

Jag tror att sömnproblemen är mest kopplat till alkoholen. Man får ingen kvalitetssömn av alkohol.

https://nicotinell.se/sa-slutar-du-a...h-rokning.html

Jag har funderat på att lägga av med både nikotin och alkohol samtidigt en gång för alla men det går fortfarande trögt. Det jag tror är att man kan inte sluta med det ena om man inte slutar med det andra begäret samtidigt. Hoppas att lyckas en vacker dag iaf!
Senast redigerad av Erik Öst 2022-12-04 kl. 15:18.
Citera
2022-12-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Man blir segare av snus tyvärr.
Det är ren fakta.
Nä. Det är inte fakta utan snickesnack.
Citera
2022-12-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
En vanlig biverkning som drabbar de flesta. Du är välkommen till sluta-snusa tråden och titta igenom vilka effekter folk som slutar upplever.
Nä det är det inte alls.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in