2022-07-22, 12:11
Medlem
Fronesiss avatar
Hej,

är det någon av er snusare som upplever att ni fått sämre sömn, eller upplever allmän trötthet efter att ni började snusa?

Jag började snusa regelbundet för cirka två år sedan. Innan dess var jag en otrolig "morgonmänniska" och sov alltid tämligen gott, cirka två månader efter att jag började snusa, började jag uppleva en konstant trötthet och fick apné-liknande symptom.
Citera
2022-07-22, 12:45
Medlem
fittslems avatar
Känner igen mig i det du skriver och kollar man vanliga bieffekter så nämns det där.

Jag började trappa ner och inte snusa lika mycket. Upplevde då att det blev mycket bättre med framförallt sömn.
Citera
2022-07-22, 12:48
Medlem
Snusat i 40 år i år och har aldrig upplevt några problem
Citera
2022-07-22, 13:13
Medlem
TheJackets avatar
Aldrig upplevt att det har påverkat min sömn öht
Citera
2022-07-22, 13:30
Medlem
Fronesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Känner igen mig i det du skriver och kollar man vanliga bieffekter så nämns det där.

Jag började trappa ner och inte snusa lika mycket. Upplevde då att det blev mycket bättre med framförallt sömn.

Jag ska testa att trappa ned rejält. Kommer att posta uppdateringar här. Tack, Fittslem.
Citera
2022-07-22, 15:02
Medlem
kansascityshuffles avatar
Man blir segare av snus tyvärr.
Det är ren fakta.
Citera
2022-07-22, 15:53
Avslutad
Bieffekt
Citera
2022-07-23, 06:33
Medlem
Blev alltid trött av siberia när jag snusade den.
Citera
2022-08-19, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fronesis
Hej,

är det någon av er snusare som upplever att ni fått sämre sömn, eller upplever allmän trötthet efter att ni började snusa?

Jag började snusa regelbundet för cirka två år sedan. Innan dess var jag en otrolig "morgonmänniska" och sov alltid tämligen gott, cirka två månader efter att jag började snusa, började jag uppleva en konstant trötthet och fick apné-liknande symptom.

Har upplevt samma symptom. Pröva att byta snus! Själv snusar jag bara loop jalapeño då det är den ända prillan jag inte blir trött utav. Har prövat med andra tobaksfria prillor men det verkar bara vara loop som fungerar. Mycket märkligt och har inte en aning varför just den inte gör mig seg men det fungerar iaf xD
Citera
2022-08-19, 12:02
Medlem
En vanlig biverkning som drabbar de flesta. Du är välkommen till sluta-snusa tråden och titta igenom vilka effekter folk som slutar upplever.
Citera
2022-11-17, 14:19
Medlem
Fronesiss avatar
Gott folk. Tack för alla svar och tips.

Jag har nu varit snusfri i snart 2 månader och är återigen pigg om mornarna.
Citera
2022-11-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fronesis
Hej,

Beror nog inte på snuset. Har snusat i 31 år och sover sött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in