2022-07-22, 08:44
Medlem
Jag tycker man med jämna mellanrum läser här om folk som får frågor om överföringar eller får konton spärrade för de har tagit ut kontanter eller köpt krypto.
Så då undrar jag vilka banker som inte ställer frågor?
Jag har SHB och har haft väldigt mycket som jag förväntat mig skulle bli ifrågasatt men aldrig blivit. Om jag skulle bli det skulle jag nog överväga att byta bank, men till vilken?
Citera
2022-07-22, 09:10
Medlem
OtherBarrys avatar
Finns nog ingen bank som ställer frågor för att det är kul, kostar bara pengar i arbetstid och administration plus att man irriterar sina kunder.

Du kan nog räkna med att det ser ungefär likadant ut överallt med små skillnader över hur respektive bank väljer att tolka lagarna.
Citera
2022-07-22, 09:33
Medlem
Ghastens avatar
Alla banker har samma regler så det ska inte vara någon skillnad. Då får du välja någon bank utomlands.

Det ska vara svårt att mygla med svartapengar.
Citera
2022-07-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Alla banker har samma regler så det ska inte vara någon skillnad. Då får du välja någon bank utomlands.

Det ska vara svårt att mygla med svartapengar.
Om det är vita pengar man vill mygla med då?
Citera
2022-07-22, 11:08
Medlem
CarlXIIs avatar
Revolut bank har bra rykte om man handlar med krypto.
Citera
2022-11-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Om det är vita pengar man vill mygla med då?
Precis, om det är vita pengar, säg att jag vill ha kontanter ofta.
Vill inte få kontot fryst för man tar ut 10-15k i månaden.
Citera
2022-11-07, 22:50
Medlem
Dexiators avatar
Alla banker ställer frågor när en överföring/uttag eller annat ser misstänkt ut. Bankerna måste ställa frågor på grund av lagen om pengatvätt, som är mycket strikt. Ställer inte bankerna frågor så kommer finansinspektionen och knäpper banken på näsan.

Öppna konto i en bank utanför Europa om du vill ha slapphänta villkor. Men glöm inte bort att Skatteverket ser allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in