Citat:
Ursprungligen postat av
Granit66
Jag vet inte om du har problem med läsförståelse eller om du är korkad men jag citerar inlägget jag svarade på nedan. Är lagar om penningtvätt kommunism enligt dig alltså?
"Sjukt att folk blivit så cuckade av bankerna nu att de "kan förstå att de hakar upp sig på" en överföring.. Det är dina pengar, du ska kunna göra precis vad du vill med dem , men i sann kommunism anda så ska man nog vara glad att få tillgång till sina egna pengar via dessa slavdrivande insitutioner."
Du är korkad om du inte fattar att lagarna utnyttjas av bankerna för att ha en anledning till att invända mot kunden. Det går att ha invändningar på varje jävla transaktion om banken känner för det. Ska man behöva redovisa varje gång man skickar pengar till en annan bank i sitt egna namn menar du inom EU?

Samtidigt tvättar bankerna själva miljarder medvetet, men du fortsätter tro på att bankerna vill göra allt rätt "enligt lagen".
"Tyvärr har svenska banker satt i system att strunta i de skyldigheter de har enligt lag och stänger ofta ner konton utan att det finns några godtagbara skäl. De använder penningtvättslagens krav på kundkännedom som ett svepskäl för att säga upp kunder som de vill bli av med av helt andra anledningar."
https://telgenytt.se/2022/02/23/hon-...tt-de-gor-fel/