• 1
  • 2
2022-07-21, 23:35
Medlem
BOBSAGETs avatar
Skandia skickade hem ett långt kontoutdrag med gulmarkerade rader. De vill ha beskrivningar vad de är för nåt.

Vad ska jag svara? Det är ju överföringar till Revolut (för att sen studsa till Coinbase och FTX), men det ska väl Skandia skita i, överföring till en annan bank liksom?

Det är också några direktköp från Coinbase, som gjordes innan de automatisk stoppade kända kryptohandelsplatser. De kan jag förstå om de hakat upp sig på.

Vad händer om de inte är nöjda med mina svar?
Citera
2022-07-22, 00:08
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOBSAGET
Skandia skickade hem ett långt kontoutdrag med gulmarkerade rader. De vill ha beskrivningar vad de är för nåt.

Vad ska jag svara? Det är ju överföringar till Revolut (för att sen studsa till Coinbase och FTX), men det ska väl Skandia skita i, överföring till en annan bank liksom?

Det är också några direktköp från Coinbase, som gjordes innan de automatisk stoppade kända kryptohandelsplatser. De kan jag förstå om de hakat upp sig på.

Då stänger de dina banktjänster. Det har en av bankerna gjort mot mig, sedan jag som svar på liknande frågor berättade för dem vad jag anser om dem och deras snokande.
Citera
2022-07-22, 00:27
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:

Vad ska jag svara?

Svara att det är överföringar till Revolut. Dumma frågor kräfva dumma svar.
Citera
2022-07-22, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Svara att det är överföringar till Revolut. Dumma frågor kräfva dumma svar.
Detta är vad du inte ska göra!
Detta kommer orsaka TS ännu mer problem, var bara ärlig (kanske inte helt) men det är bättre än inget liksom
Citera
2022-07-22, 04:08
Medlem
Bacontjejs avatar
1. Överför (om du fortfarande kan) alla dina pengar UT från Skandia till en annan bank.
2. Svara ärligt på frågorna. Går det bra så överför du pengarna tillbaka till Skandia.
3. Går det inte bra så har du inte förlorat dina pengar.
Citera
2022-07-22, 05:20
Medlem
Citat:

Skit i en bank som ställer sådana frågor. Ta ut pengarna och avsluta kontot istället.

Om de frågar varför, säg att du har för dålig kännedom om banken och inte litar på dem.
Citera
2022-07-22, 07:12
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:

Sjukt att folk blivit så cuckade av bankerna nu att de "kan förstå att de hakar upp sig på" en överföring.. Det är dina pengar, du ska kunna göra precis vad du vill med dem , men i sann kommunism anda så ska man nog vara glad att få tillgång till sina egna pengar via dessa slavdrivande insitutioner.
Citera
2022-07-22, 07:17
Medlem
Haajibs avatar
Byt bank om de bara vill dig ont
Citera
2022-07-22, 08:11
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:

Hände mig efter 40 år i samma bank. Inga konstiga överföringar eller något som man kan anmärka på. Inga revolut, eller crypto eller swish utan helt vanliga vardagliga överföringar. De ringde till och med mitt jobb och frågade om jag jobbade där - och min chef svarade "Vad gäller saken?" och detta var ett statligt arbete utomlands. Banken svarade aldrig på den statlige chefens fråga. De svarade aldrig. Detta var första steget att göra sig av med mig som kund efter 40 år utan klander. Varför får man aldrig veta. De kommer inte vara nöjda med ditt svar oavsett om du kan bevisa svart på vitt att allt är som det ska.

Numera har Banken polisiära uppgifter som de inte har någon sorts utbildning för. Kompetens och tid att utföra ett gott arbete saknas. Och förglöm ej att Banken inte har några beviskrav eller något annat som man kan kräva i en process. Att byta bank kan innebära ett stort arbete då man har de flesta räkningar på autogiro numera.

Jag använder mig av 5 olika banker nu.
Senast redigerad av Whitfields 2022-07-22 kl. 08:16.
Citera
2022-07-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Sjukt att folk blivit så cuckade av bankerna nu att de "kan förstå att de hakar upp sig på" en överföring.. Det är dina pengar, du ska kunna göra precis vad du vill med dem , men i sann kommunism anda så ska man nog vara glad att få tillgång till sina egna pengar via dessa slavdrivande insitutioner.
Haha vilket värdelöst svar. Hört talas om penningtvättslagen?
Citera
2022-07-22, 08:45
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Hände mig efter 40 år i samma bank. Inga konstiga överföringar eller något som man kan anmärka på. Inga revolut, eller crypto eller swish utan helt vanliga vardagliga överföringar. De ringde till och med mitt jobb och frågade om jag jobbade där - och min chef svarade "Vad gäller saken?" och detta var ett statligt arbete utomlands. Banken svarade aldrig på den statlige chefens fråga. De svarade aldrig. Detta var första steget att göra sig av med mig som kund efter 40 år utan klander. Varför får man aldrig veta. De kommer inte vara nöjda med ditt svar oavsett om du kan bevisa svart på vitt att allt är som det ska.

Numera har Banken polisiära uppgifter som de inte har någon sorts utbildning för. Kompetens och tid att utföra ett gott arbete saknas. Och förglöm ej att Banken inte har några beviskrav eller något annat som man kan kräva i en process. Att byta bank kan innebära ett stort arbete då man har de flesta räkningar på autogiro numera.

Jag använder mig av 5 olika banker nu.

Hade du något lån hos den bank du stängdes av ifrån?
Citera
2022-07-22, 08:49
Medlem
Om de stänger ens konto så kan de ju rimligtvis inte ta ens pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in