Citat:
Ursprungligen postat av
BOBSAGET
Skandia skickade hem ett långt kontoutdrag med gulmarkerade rader. De vill ha beskrivningar vad de är för nåt.
Vad ska jag svara? Det är ju överföringar till Revolut (för att sen studsa till Coinbase och FTX), men det ska väl Skandia skita i, överföring till en annan bank liksom?
Det är också några direktköp från Coinbase, som gjordes innan de automatisk stoppade kända kryptohandelsplatser. De kan jag förstå om de hakat upp sig på.
Vad händer om de inte är nöjda med mina svar?
Hände mig efter 40 år i samma bank. Inga konstiga överföringar eller något som man kan anmärka på. Inga revolut, eller crypto eller swish utan helt vanliga vardagliga överföringar. De ringde till och med mitt jobb och frågade om jag jobbade där - och min chef svarade "Vad gäller saken?" och detta var ett statligt arbete utomlands. Banken svarade aldrig på den statlige chefens fråga. De svarade aldrig. Detta var första steget att göra sig av med mig som kund efter 40 år utan klander. Varför får man aldrig veta. De kommer inte vara nöjda med ditt svar oavsett om du kan bevisa svart på vitt att allt är som det ska.
Numera har Banken polisiära uppgifter som de inte har någon sorts utbildning för. Kompetens och tid att utföra ett gott arbete saknas. Och förglöm ej att Banken inte har några beviskrav eller något annat som man kan kräva i en process. Att byta bank kan innebära ett stort arbete då man har de flesta räkningar på autogiro numera.
Jag använder mig av 5 olika banker nu.