• 1
  • 2
2022-07-21, 21:57
Medlem
Under 2015-2016 så vann Donald Trump med en klar seger. Budskapet var enkelt - No war!
Obama hade skapat rejält med oreda i Syrien och IS hade vuxit sig enormt starkt. Varför USA gav sig in i kriget i Syrien är dock mystiskt. Men troligtvis har det med att man ville avsätta Assad för Irak, Israel, Kuwait, Saudiarabien med mera är allierad med USA.

Hur som helst, kriget var ett misslyckande och skapade bara oreda. Vilket Trump tyckte. Trump vann då valet och alla var nöjda, utom Demokraterna så klart.

Många av hans väljare hade anti-krig som högsta prioritet.
Men nu verkar det som att de som röstade Trump 2016, tycker att Putin är OK för att han kriga.

Då undrar jag:
Hur kan man tycka att USA-krig är dåligt, men Ryssland-krig är bra. Är man inte lite av en hycklare då? Eller man kanske tycker att krig är bra?

Jag ser en tydlig parallellitet mellan pro-Demokraterna och pro-Putin. Dom båda hycklar och ljuger för att tjäna...vadå? Tittar man på liberaler i USA så finns det något som heter "Det goda kriget" där man krigar för att "befria". Tittar man på Ryssland så är det EXAKT 100% samma sak.

Dom båda tillämpar lögner och på tal om lögner så finns det något som heter varnyo som finns djupt inbakat i Rysk kultur. Det betyder att man medvetet ljuger, än fast man vet att alla vet att man ljuger, men man bryr sig inte. På västerländskt språkbruk kallas det politiskt korrekthet.

Om jag sammanfattar:
  1. Varnyo - Political Correctness
  2. Befrielsekrig - Globalist wars

Så vad tror ni?
Är det samma avskum och bottenskrap som finns i USA, som finns i Ryssland och här på Flashback? Konsten att hyckla, utan att bry sig...
Citera
2022-07-21, 22:09
Medlem
ayeflatowls avatar
Lite skillnad på att starta krig i närliggande land pga 30åriga landdispyter/potentiellt hot mot rikets säkerhet och att bomba sönder ett land på andra sidan världen för att ledaren fick för sig att sälja olja i annat än dollar. Men är ju bara jag.

Stödjer inte direkt invasionen, bryr mig inte.
Citera
2022-07-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Lite skillnad på att starta krig i närliggande land pga 30åriga landdispyter/potentiellt hot mot rikets säkerhet och att bomba sönder ett land på andra sidan världen för att ledaren fick för sig att sälja olja i annat än dollar. Men är ju bara jag.

Stödjer inte direkt invasionen, bryr mig inte.

Men de som röstade Trump 2016 för de var less på krig, men nu hyllar Putin 2022...är inte dom hycklare?
Citera
2022-07-21, 22:17
Medlem
ayeflatowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Men de som röstade Trump 2016 för de var less på krig, men nu hyllar Putin 2022...är inte dom hycklare?

De som hyllar Putin är inte så många. Vet inte vad du pratar om.

Det är väl ingen som vill ha krig mer än politiker och de som säljer vapen? Men ibland är krig nödvändigt. Beror ju också på varför man startar kriget. Lite skillnad på att vilja krig för skojsskull och om det är ett direkt hot mot rikets säkerhet tex.
Citera
2022-07-21, 22:20
Medlem
Citat:
De som hyllar Putin är inte så många. Vet inte vad du pratar om.

Det är väl ingen som vill ha krig mer än politiker och de som säljer vapen? Men ibland är krig nödvändigt. Beror ju också på varför man startar kriget. Lite skillnad på att vilja krig för skojsskull och om det är ett direkt hot mot rikets säkerhet tex.

Som vi har sett igenom historien så har NATO aldrig attackerat Ryssland eller aldrig kränkt deras territorium.
Citera
2022-07-21, 22:44
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Det sade jag aldrig. Behöver inte sitta och hitta på.
Du får gärna utveckla vad för potentiella hot som kom från Ukraina som i sin tur fick Ryssland att gå över gränsen och starta ett krig.
Citera
2022-07-21, 23:52
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Under 2015-2016 så vann Donald Trump med en klar seger. Budskapet var enkelt - No war!
Obama hade skapat rejält med oreda i Syrien och IS hade vuxit sig enormt starkt. Varför USA gav sig in i kriget i Syrien är dock mystiskt. Men troligtvis har det med att man ville avsätta Assad för Irak, Israel, Kuwait, Saudiarabien med mera är allierad med USA.

Hur som helst, kriget var ett misslyckande och skapade bara oreda. Vilket Trump tyckte. Trump vann då valet och alla var nöjda, utom Demokraterna så klart.

Många av hans väljare hade anti-krig som högsta prioritet.
Men nu verkar det som att de som röstade Trump 2016, tycker att Putin är OK för att han kriga.

Då undrar jag:
Hur kan man tycka att USA-krig är dåligt, men Ryssland-krig är bra. Är man inte lite av en hycklare då? Eller man kanske tycker att krig är bra?

Jag ser en tydlig parallellitet mellan pro-Demokraterna och pro-Putin. Dom båda hycklar och ljuger för att tjäna...vadå? Tittar man på liberaler i USA så finns det något som heter "Det goda kriget" där man krigar för att "befria". Tittar man på Ryssland så är det EXAKT 100% samma sak.

Dom båda tillämpar lögner och på tal om lögner så finns det något som heter varnyo som finns djupt inbakat i Rysk kultur. Det betyder att man medvetet ljuger, än fast man vet att alla vet att man ljuger, men man bryr sig inte. På västerländskt språkbruk kallas det politiskt korrekthet.

Om jag sammanfattar:
  1. Varnyo - Political Correctness
  2. Befrielsekrig - Globalist wars

Så vad tror ni?
Är det samma avskum och bottenskrap som finns i USA, som finns i Ryssland och här på Flashback? Konsten att hyckla, utan att bry sig...
Typ alla liberaler hycklar ju på rakt motsatt sätt, de har hyllat USA's krig och hejat på deras påstådda försök att bomba länder till demokrati. Samtidigt fördömmer de Ryssland. Antingen är det fel att stormakter går in och avsätter ledare som inte samarbetar och då är det lika fel när USA gör det eller så tycker man det är deras rätt och då är det lika rätt när Ryssen gör det.
Citera
2022-07-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Typ alla liberaler hycklar ju på rakt motsatt sätt, de har hyllat USA's krig och hejat på deras påstådda försök att bomba länder till demokrati. Samtidigt fördömmer de Ryssland. Antingen är det fel att stormakter går in och avsätter ledare som inte samarbetar och då är det lika fel när USA gör det eller så tycker man det är deras rätt och då är det lika rätt när Ryssen gör det.

Exakt!

Men när folk i USA är anti-krig, men stöttar putin-krig. Då är det hyckleri också?
Citera
2022-07-22, 00:03
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg

Vet ingen liberal som är för USAs krigande i mellanöstern, snarare tvärt om. Däremot när USA väl sticker så blir det ett jävla liv för att man inte är kvar och annordnar Pride parader, lägger mer miljarder på flickskolor och slåss mot mot skäggiga män från bora bora grottorna.

Att Ryssland tar sig friheten att attackera ett annat land med patetiska anledningar som att Ukrina är nazister (när fan har Rysssarna varit humanister?) är bara lamt.
Senast redigerad av fittslem 2022-07-22 kl. 00:06.
Citera
2022-07-22, 02:02
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vet ingen liberal som är för USAs krigande i mellanöstern, snarare tvärt om. Däremot när USA väl sticker så blir det ett jävla liv för att man inte är kvar och annordnar Pride parader, lägger mer miljarder på flickskolor och slåss mot mot skäggiga män från bora bora grottorna.

Att Ryssland tar sig friheten att attackera ett annat land med patetiska anledningar som att Ukrina är nazister (när fan har Rysssarna varit humanister?) är bara lamt.
Finns gott om bombliberaler som hejat på för att de köpt dumma förklaringar om att USA är i mellanöstern för att sprida demokrati och som tycker det är jättebra för de ledare USA störtar är onda icke demokrater som Sadam.
Citera
2022-07-22, 04:37
Medlem
M_A_Rs avatar
Ja, det är mycket trams här på forumet. "Om USA kan göra si eller så, då kan väl RYSSLAND också göra så", eller "Ryssland slåss för Jesus Kristus mot det kroknäsjudehomoglobalistkapitalistiska Väst med USA i spetsen, och är därför hjältar". Om man ser till vilka länder som USA bombat så är det för det mesta länder som Afghanistan, Somalia, Irak, Syrien, Vietnam etc, blatteländer långt borta i Tjottahejti som jag skiter fullkomligt i. På 1990-talet bombade man Serbien, som förvisso geografiskt räknas till Europa, men som bebos av ryssvänliga blattar med taskig attityd, så de kan gott ha ett par bomber i skallen. Ännu längre bakåt i tiden, på 1940-talet bombade man Nazi-Tyskland och lite gulingar i Japan.

Ser man på vilka länder Ryssland attackerat de senaste hundra åren så är det länder som Finland, Polen, Ungern, Estland, Lettland, Litauen osv och nu Ukraina. Med andra ord europeiska länder i vårt närområde. Jag ser därför Ryssland som ett större hot än USA. Ok, om du är en svartskalle som hamnat lite fel, så kanske du tycker annorlunda. Jag rekommenderar i så fall att du åker hem till ditt svettiga, utbombade aphelvete och gnäller på Väst och USA därifrån i stället. Sen så har vi ju alla vita idioter som hatar allt som är fel i vårt samhälle, och som gärna flörtar med fienden. De säger ofta saker som "om den vita rasen ska överleva, måste vi vara mer som muslimerna", "muslimerna har pli på sina kärringar, minsann. Ingen tokfeminism där, inte", eller "jag vill inte ha dem här, men jag tycker att muslimerna har sunda värderingar". Varför i helvete skulle en kulturellt förfinad europé vilja vara och bete sig som någon rasfrämmande undermänniska? Det är ju för tokigt.

Dessa skruvade individer hyllar Rysslands invasion av Ukraina, som är en hemsk nazistisk stat med en judisk president. I deras ögon är Putin och Ryssland hjältar som kämpar för deras sak mot det judeglobohomofila Väst. Att Putin är en judelakej som bussar sina sibiriska mongoler på fredliga ukrainare som bara vill leva sina liv har på något sätt gått dem spårlöst förbi.
Senast redigerad av M_A_R 2022-07-22 kl. 04:46.
Citera
2022-07-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Ja, det är mycket trams här på forumet. "Om USA kan göra si eller så, då kan väl RYSSLAND också göra så",
Nä. Om Ryssland gjorde likadant som USA så skulle de destabilisera t.ex. Paraguay, organisera en statskupp där, eller anklaga Paraguay för att producera massförstörelsevapen och sedan åka dit och bomba skiten ur dem och dra igång ett paraguayanskt inbördeskrig som skulle vara i åratal och leda till att USA skulle översvämmas av paraguayanska flyktingar. Och alltihop liksom bara för att de kan och för att generera vinster åt ryska vapenföretag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in