2022-07-21, 13:54
  #1
Medlem
Är det för att se cool ut? Och det är ganska irriterande, eftersom man då inte kan få ögonkontakt. Så det är egentligen ganska oartigt. Beror det på osäkerhet, och de inte klarar av detta?

Och varför kepsen bak och fram? Det är sött på små barn, men vuxna män? Och inte är det snyggt att se ut som en bäver bakifrån.
Citera
2022-07-21, 13:59
  #2
Medlem
Enda skälet att vända kepsen är när det blåser så den håller på att flyga av.
Citera
2022-07-21, 14:03
  #3
Medlem
Snabbalirarens avatar
Hobbyblattar du vet yo yo yo Mohamed Ali
Citera
2022-07-21, 14:07
  #4
Medlem
bandspelarens avatar
Jag har solglasögon med styrka. Använder dem ofta vid soligt väder och bär inte med mig ombytesflasögon så då jag far inomhus på cafe, restaurang eller butik har jag fortfarande "solglasögon".
Citera
2022-07-21, 14:09
  #5
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Är det för att se cool ut? Och det är ganska irriterande, eftersom man då inte kan få ögonkontakt. Så det är egentligen ganska oartigt. Beror det på osäkerhet, och de inte klarar av detta?

Och varför kepsen bak och fram? Det är sött på små barn, men vuxna män? Och inte är det snyggt att se ut som en bäver bakifrån.
Den ende som har mörka glasögon innomhus är den blinde, och möjligen någon idiot.
Den ende som har kepsen bakofram är antingen en neger eller en skitunge under tolv år.
Citera
2022-07-21, 14:11
  #6
Medlem
Enda gången jag har kepsen bak och fram är om jag ska stå på scen och då är det just för att ansiktet ska synas bättre så att det är lättare med ögonkontakt. Den anledningen försvinner ju i och med solglasögonen. Men folk kanske tycker det är snyggt? Eller så vill de visa att de tillhör den typen av människor som har kepsen bak och fram, som en del av sin identitet. Plagget i sig borde ju i alla fall inte kunna störa någon.

Solglasögonen är mer oklara men det är väl samma där antar jag.
Citera
2022-07-21, 14:18
  #7
Medlem
Zhkards avatar
Ouppfostrade.
Citera
2022-07-21, 14:25
  #8
Avslutad
Keps har jag aldrig, men jag har alltid på mig solglasögon inomhus (även i lägenheten om gardinerna inte är dragna för). Jag har svår astigmatism i mitt högra öga vilket har lett till en grov ljuskänslighet, så jag har alltid på mig väldigt mörka solglasögon. Får jag solljus i ögonen brukar det oftast leda till migrän. Vad folk tycker om det struntar jag i. Mitt liv går inte på andras åsikter om mig.

Det har blivit en vana med solglasögon, så jag har på mig dem när det är mörkt också. Jag tror inte jag gått en dag utan att ha på mig solglasögon i över tre år. Jag tar endast av mig dem när jag hälsar på folk eller när jag byter till läsglasögon, så t.ex. under seminarium eller studier.
__________________
Senast redigerad av Vogly 2022-07-21 kl. 14:28.
Citera
2022-07-21, 14:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag har solglasögon med styrka. Använder dem ofta vid soligt väder och bär inte med mig ombytesflasögon så då jag far inomhus på cafe, restaurang eller butik har jag fortfarande "solglasögon".

Det gills inte.
Jokes, jokes.

Har också som du, solglasögon med styrka. Så om jag svänger in snabbt i en butik då hänger de ju också med inomhus.

Det där med kepsen bak- och fram är nog för att se cool ut. Om det är vuxna män så har de kanske en medelålderskris?

Mvh.
Citera
2022-07-21, 15:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag har solglasögon med styrka. Använder dem ofta vid soligt väder och bär inte med mig ombytesflasögon så då jag far inomhus på cafe, restaurang eller butik har jag fortfarande "solglasögon".
Samma här.
Citera
2022-07-21, 16:31
  #11
Medlem
bees avatar
Man har det många gånger för att ha något att gömma sig bakom, lite som att ha keps/mössa inomhus, det känns naket utan.
Citera
2022-07-21, 18:37
  #12
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Är det för att se cool ut? Och det är ganska irriterande, eftersom man då inte kan få ögonkontakt. Så det är egentligen ganska oartigt. Beror det på osäkerhet, och de inte klarar av detta?

Och varför kepsen bak och fram? Det är sött på små barn, men vuxna män? Och inte är det snyggt att se ut som en bäver bakifrån.

Vad med jeans så trasiga de ser som det gått igenom ett krig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in