2022-07-27, 02:11
Bannlyst
Erkänner att jag har solglasögon inomhus eller när jag står och pratar med folk utan att ha solen i ögonen. Jag är trött på linser och använder nästan bara glasögon numera. Har styrka på solglasögonen också, och tar inte med mig mina vanliga glasögon om jag t ex bara ska in i en butik eller köpcentrum.

Men ja, man ser ut som pundare.
Citera
2022-07-27, 02:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Är det för att se cool ut? Och det är ganska irriterande, eftersom man då inte kan få ögonkontakt. Så det är egentligen ganska oartigt. Beror det på osäkerhet, och de inte klarar av detta?

Och varför kepsen bak och fram? Det är sött på små barn, men vuxna män? Och inte är det snyggt att se ut som en bäver bakifrån.
Jag hade solglasögon på mig inne på en krog ca 1989 (var ca 19 bast). Skäms fortfarande för det.

Skämdes inte då såklart. Men en tid senare tänkte jag på alla intryck från servitriser och kompisar att de nog inte uppfattade mig som cool. Jag hade sjyssta kompisar som inte sade något utan jag fick komma på det själv. Men just då var jag Maverick i Top Gun som väste runt på en sporthoj i solnedgången brevid ett jaktplan som lyfte.

Det är en av mina episoder i livet som ger det man kan kalla ”skamsköljning”. Att pinsamheten och skammen av något gammalt sköljer över en.

Solbriller inomhus går fet-bort.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-07-27 kl. 02:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in