• 1
  • 2
2022-07-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Hela ditt inlägg osar omognad och "jag fick inte som jag ville alltså är mina föräldrar dumma och måste ha narcissism".
Det låter först och främst som du är omogen "mina föräldrar vill veta allt om mig" indikerar att du inte är en vuxen mogen människa, "för att sedan använda det emot mig" ja, har du tidigare visat att du inte kan ta ansvar så får det betydelse för deras framtida val.

Det vore ytterst osannolikt att ett par som lever tillsammans, båda skulle ha narcissism. Man skulle helt enkelt inte få det utrymme ens narcissistiska personlighets-störning kräver. Men det förstår inte du då du inte vet vad narcissism är.

En annan anledning till att sannolikheten för att båda dina föräldrar skulle ha narcissism är att det är en rätt ovanlig störning. Egoism kan vi alla ha en släng av, men narcissism är rätt ovanlig. Och när den finns där ser folk den inte.

Men det är som sagt mycket mer sannolikt att du är en omogen barnunge

Jag har inte sagt båda föräldrarna, jag har inte bott med någon förälder sedan lång tid tillbaka, det syns inte utåt är som en psykisk misshandel som pågår där du är en vara en trofé ett offer eller någon som kommer typ bli behandlad mycket illa.
Du har rätt en nercesist kan inte leka 3 dom blir avundsjuka så fort deras offer letar andra vägar. Min mor blev avundsjuk och förstörde många relationer när jag gick i skolan hon snackade skit om mina kompisar barn och sa att dom var lömska osv. Jag har dragit en stor linje. Är man i familjerelation så syns den inte alls, man blir hotad och skuldbelagd om man berättar för någon vad som pågår, samtligt kan du också ha det trevlig med en nercesist tex att dom vill att man skall prata ut med dom, men det handlar bara om verktyg för att sedan använda detta emot dig. Jag pratar inte om någon tonårstrots du kanske drar förutsatta meningar pgd av mitt namn, men du kan nog tänka om.
Citera
2022-07-21, 11:16
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Någon med erfarenheter? Hur hanterar ni dom i vuxen ålder och vad har dessa satt för spår på er?
Hur handskas ni med blodsband som använder psykopati i nära relationer. Hur handskas man med dessa?

Att ha föräldrar som har någon form av personlighetsstörning förstör livet totalt. För de som inte befunnit sig i den miljön är det helt omöjligt att förstå hur vedervärdig och mentalt förlamande tillvaron blir.

Det kan vara svårt att särskilja narcissism, psykopati och antisocial personlighetsstörning, men har man en förälder med någon av dessa blir livet ett helvete.

Jag bröt kontakten med mina föräldrar och syskon för många år sedan, då jag tröttnade på att bli psykiskt och fysiskt misshandlad och ha noll rättigheter i livet. Att ständigt bli kritiserad, anklagad, smutskastad, utnyttjad och respektlöst behandlad tar på krafterna och det finns bara ett sätt att slippa denna tortyr/orättvisa och det är att lämna dessa människor oavsett om de råkar vara ens familj.

Jag har aldrig ångrat mig då det var ett nödvändigt och bra beslut, men det är riktigt tufft att säga upp kontakten med sin egen familj.

Till alla Er som råkat ut för detta!
- Ni har min fulla sympati !!
Senast redigerad av MrBubs 2022-07-21 kl. 11:56.
Citera
2022-07-21, 12:39
Medlem
Citat:
Någon med erfarenheter? Hur hanterar ni dom i vuxen ålder och vad har dessa satt för spår på er?
Hur handskas ni med blodsband som använder psykopati i nära relationer. Hur handskas man med dessa?
Inte mina föräldrar men exfru och dotter.
Redan innan jag förstod vad som var fel så försökte jag få min dotter att flytta från orten de båda bodde i. Jag själv flyttade långt bort som fan och dottern kom efter någon månad. Eftersom jag inte visste vad jag hade att jobba med så förvärrade jag hennes problem till att börja med men det visade sig vara riktigt bra då hon hamnade i fosterhem. Det paret fick henne stabil men sedan gick det bara utför då dottern flyttade tillbaka till mammans ort. Väl där började mamman lära henne allt hon kan och i dag är jag morfar till ett barn jag aldrig träffat då det i deras värld finns en lista på historiens värsta individer.
Topp 3 är
3. Hitler
2. Satan
1. Jag😂
Det är två år sedan dottern bröt med mig och 19 sedan jag flydde äktenskapet. Det tog 17 innan jag blev fri då en narcissist aldrig glömmer en oförrätt. Visst, de glömmer snabbt vad de själva gjorde för något som resulterade i oförrätten.
Det tog ett tag och jag gick igenom alla stadier av sorg men efter det har mitt liv blivit så mycket bättre.

Mitt råd är, Run Forrest run. Lämna dem. Bort med dem. Först när de själva förstår att de är fel, inte att något är fel, kan man berätta för dem vad de ska söka vård för. Kanske kan man förlåta, kanske gå vidare eller bara veta att man ändå tvingade fram den hjälp de behöver,
Citera
2022-07-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
För det första är det etiketter som flashbackare klistrar på alla de inte gillar. Berätta vad som gör föräldrarna till narcissister?
Varför vill du gotta dig i andras olycka? Fördelen med ett forum är att man kan besvara en frågeställning utan att analysera skiten
Citera
2022-07-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Nästan alla i min släkt har denna störning, det var fruktansvärt och jag försökte dra därifrån så fort jag såg en möjlighet i tonåren, vill aldrig ha med dem att göra igen om jag inte måste.

Fick inte ha ett privatliv för pappa inte ens låsa på toa han krävde att han skulle ha insyn. Jag blev allra sämst behandlad av mig och syskonen, enda som var tvingad att göra hushållsarbete till slut, det eskalerade hela tiden tills det blev helt absurt. Pappa sa alltid att jag var värdelös och dum i huvudet osv. och att min bror är hans bästa barn för min bror är mest lik honom själv.

Ang. hushållsarbetet frågade pappa som såklart aldrig blev nöjd med min insats om han iaf inte kunde vara tacksam för jag hjälper honom(jag var tom. tvungen att raka, klia och kamma honom). Då blev han kränkt och sa ”du får väl bo här? Du får väl mat?”. Mina syskon behövde inte jobba.

Min bror som är likadan och var otroligt empatilös och sadistisk fick behandla mig hur illa han ville, sälja mina saker, utpressa mig osv. När jag inte stod ut mer så hånade pappa mig bara och stod jag på mig så misshandlade han mig.

Socialen gjorde typ inget, ingen släkting eller vänner heller. Jag fick inte ens välja gymnasieutbildning för pappa garanterat för att jag inte ska kunna fly så jag kunde få frid. Men eftersom de spelar normala föräldrar inför tredje part så kände han sig tvungen att tillåta mig flytta till internatskolan jag ansökt och blivit antagen till då det är olagligt i Sverige att neka sina barn rätten till utbildning.

När min bror fick reda på att jag hittat en utväg blev han ledsen och kom och sa till mig ”åh jag är så glad att du ska flytta för nu kommer pappa bli mer givmild”, jag fattade inte vad det var för fel på honom då men idag fattar jag att han var ledsen för hans slagpåse hittat en utväg så han inte kunde känna sig mäktig och njuta mer över att göra mig illa men de vill inte man ska förstå hur de egentligen för de känner att de förlorar på något sätt och det kan de inte leva med.

Min pappa hade inte ens empati för att jag grät när min mamma dog av cancer utan gråtandet gjorde honom bara arg så han röt åt mig att hålla käft och sluta lipa.

Fick inte begå några misstag om jag spillde ett glas vatten så blev det väldigt jobbigt. De försöker även få en att tro att övergreppen är av omtanke vilket det inte är.

Vi blev extremsärbehandlade, söndra och härska även kallat triangulering. De bryr sig bara om sina egna behov och lär sig inte av misstag och de ändrar sig aldrig men vill att omgivningen ska tro det. Ljuger för egen vinning, de fortsätter ljuga även om de blir totalt exponerade och det bara känns surrealistiskt att man ens kan fortsätta ljuga då.

De ser andra människor som ägodelar. Som någon annan skrev kan de heller aldrig göra fel, de anklagar en för saker de själva gör också.

Blir de konfronterade och utkrävs ansvar för antisociala saker de gör som går emot den falska självbild om sin egna förträfflighet får de raseriutbrott och måste hämnas eller hotar att hämnas för känslomässigt är de på ett litet barns mognadsnivå.

Jag mår jävligt dåligt just nu. Det har helt klart satt spår. Har nästan inga vänner och känner mig väldigt ensam, hade varit lättare i livet om jag haft en familj som brydde sig, min mamma brydde sig men hon dog när jag var 12.

Jag är besviken på samhället att folk bara bryr sig om sig själva och att allt alltid är någon annans problem att folk bara vill vara andra till lags även när man kanske vet att en person begår övergrepp mot sina barn. Jag är trött på alla skjutningar och skit och att folk inte vill stå upp för varken sig själv eller andra och ta samhällsansvar utan man legitimerar att andra får sparken från jobbet om man har ”fel åsikter” och går emot gruppen.

Sedan har jag släktingar som vet vad jag blivit utsatt för men som bara vill tycka synd om min pappa och önsketänka att han vill väl när han inte vill det och bara blunda, farmor blundade och sopade allt under mattan osv. man känner sig sviken.

Sedan har jag själv fått nog av det moraliska förfallet i samhället och börjat ställa krav så nu vill nästan ingen veta av mig längre ”vänner” då dvs. ingen orkar bry sig för folks verkliga prioriteringar i allmänhet är bara förströelse och njutningsjakt och mår jag dåligt över hur saker är så är det nästan ingen som vill ha med mig att göra. De vill inte ens ha målsättningen att försöka göra rätt för sig och motverka utvecklingen i samhället de tycker sig ha rätt att bara bry sig om sig själva och mjölka förmåner och har inga sympatier ens för mig som gör uppoffringar för jag är less på förfallet.

Känns som folk bara vill leva i en bubbla. De vill ge sken av att tycka saker men det är bara det, ge sken när de egentligen inte bryr sig. Vad folk säger och vad de visar genom handling är olika saker.

Tack för att du delar med dig. Ja det låter som askungen, det finns verkligen men bara i det dolda. Det sätter sina spår men samtligt får man en annan typ av styrka men det stör när man skall leva det vanliga livet..
Citera
2022-07-21, 22:25
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Tack för att du delar med dig. Ja det låter som askungen, det finns verkligen men bara i det dolda. Det sätter sina spår men samtligt får man en annan typ av styrka men det stör när man skall leva det vanliga livet..
Mm känner att jobbiga minnen kommit i vägen för mitt arbete efter jag väl lyckades med de mål jag kämpat mot redan som barn och jag fick inte vara bra på saker jag var bra på för de drivs av avundsjuka också, jag skulle vara de etiketter och attribut min pappa bestämt. Dum i huvudet, kan ingenting, värdelös kommer aldrig få ett jobb osv.

Fick anställning inom mitt intresse utomlands som jag strävat mot hela mitt liv och man hamnar i en loop av dåliga flashbacks. Det är jobbigt. Klarade sen inte jobbet pga. stress, ensamhet och det som sker i världen nu och att alla runt en är så dekadenta vars liv enbart verkar handla om att söka njutning när det inte alltid är läge för sådant folk bryr sig inte ens om att vara ärliga ens när någon blir ihjälskjuten utanför ens egna hus. Står fan inte ut.
Senast redigerad av Autismpower 2022-07-21 kl. 22:30.
Citera
2022-07-21, 22:39
Medlem
Pungpuckels avatar
Min pappa hade en personlighetsstörning.
Jag bröt kontakten med honom för många år sedan, det var en slags frigörelse kan man säga

Sen dog han.
Nu känner jag hans symptom i mig, ju äldre jag blir.
Han blev bara värre med åren, när jag var liten så minns jag honom bara som lite udda, säregen med en rätt unik livsstil..
Men sedan framåt medelåldern blev han paranoid, aggressiv och något kopiöst självcentrerad, noll empati.

Jag vill verkligen inte bli som honom, även om jag känner hans tendenser inom mig sakta kryper fram. Fan.
Jag tror inte jag kan hindra den här utvecklingen, men kanske mildra bromsa..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in