Citat:
Hela ditt inlägg osar omognad och "jag fick inte som jag ville alltså är mina föräldrar dumma och måste ha narcissism".
Det låter först och främst som du är omogen "mina föräldrar vill veta allt om mig" indikerar att du inte är en vuxen mogen människa, "för att sedan använda det emot mig" ja, har du tidigare visat att du inte kan ta ansvar så får det betydelse för deras framtida val.
Det vore ytterst osannolikt att ett par som lever tillsammans, båda skulle ha narcissism. Man skulle helt enkelt inte få det utrymme ens narcissistiska personlighets-störning kräver. Men det förstår inte du då du inte vet vad narcissism är.
En annan anledning till att sannolikheten för att båda dina föräldrar skulle ha narcissism är att det är en rätt ovanlig störning. Egoism kan vi alla ha en släng av, men narcissism är rätt ovanlig. Och när den finns där ser folk den inte.
Men det är som sagt mycket mer sannolikt att du är en omogen barnunge
Det låter först och främst som du är omogen "mina föräldrar vill veta allt om mig" indikerar att du inte är en vuxen mogen människa, "för att sedan använda det emot mig" ja, har du tidigare visat att du inte kan ta ansvar så får det betydelse för deras framtida val.
Det vore ytterst osannolikt att ett par som lever tillsammans, båda skulle ha narcissism. Man skulle helt enkelt inte få det utrymme ens narcissistiska personlighets-störning kräver. Men det förstår inte du då du inte vet vad narcissism är.
En annan anledning till att sannolikheten för att båda dina föräldrar skulle ha narcissism är att det är en rätt ovanlig störning. Egoism kan vi alla ha en släng av, men narcissism är rätt ovanlig. Och när den finns där ser folk den inte.
Men det är som sagt mycket mer sannolikt att du är en omogen barnunge
Jag har inte sagt båda föräldrarna, jag har inte bott med någon förälder sedan lång tid tillbaka, det syns inte utåt är som en psykisk misshandel som pågår där du är en vara en trofé ett offer eller någon som kommer typ bli behandlad mycket illa.
Du har rätt en nercesist kan inte leka 3 dom blir avundsjuka så fort deras offer letar andra vägar. Min mor blev avundsjuk och förstörde många relationer när jag gick i skolan hon snackade skit om mina kompisar barn och sa att dom var lömska osv. Jag har dragit en stor linje. Är man i familjerelation så syns den inte alls, man blir hotad och skuldbelagd om man berättar för någon vad som pågår, samtligt kan du också ha det trevlig med en nercesist tex att dom vill att man skall prata ut med dom, men det handlar bara om verktyg för att sedan använda detta emot dig. Jag pratar inte om någon tonårstrots du kanske drar förutsatta meningar pgd av mitt namn, men du kan nog tänka om.