Vad finns det fr serisa och relativt trygga alternativa investeringa? Speciellt nu med hg inflation och trolig lgkonjunktur.
En enskild investering sla g att gra med vettiga summor. Under 50tkr r inte lnt, ver 1M finns inte mjlighet till fr mig (eller mnga andra)
Imvesteringen ska ge avkastning. Allts inte bara spekulera i vrdeuppgng som t.ex. guld. Och absolut inte i kombination med hgrisk galenskap ssom krypto/nft med greater fool frhoppning.
Saker jag redan gr:
- Hyresfastighet / extra bostad fr uthyrning
- Rntepapper
- Digitala tillgngar med avkastning (t.ex. rttigheter p foton, musik)
- Delgande i privatgda, ej noterade fretag
- Krypto mining. Endast mindre skala och som kan realiseras.
Saker jag tittar p:
- Solceller, Vindkraft, Vattenkraft. Har vldigt svrt att hitta ngot vettigt utver solceller p eget tak.
- Skog. Men direkt lliga verpriser tyvrr.
- P2P ln. Har hllt p med det innan men inte lngre. Kreditfrluster
Jadu, enklast r vl att titta p stabila bolag med lgt P/E och bra direktavkastning. De kommer ge avkastning och ka i vrde p sikt. Det man oroar sig lite fr r att om inflationen biter sig fast och rntorna kar till ver 5%, s kommer bolagen sannolikt vrderas till ganska lga P/E-tal framver, kanske 4-5.
Googlade investeringsmjlighet och fann en sida som erbjuder att man kan investera i deras affiliate-verksamhet. www.skerhetonline.com
Och www.snabbutbetalning.se de lnkar folk som sker ln till olika lngivare.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!