2022-07-20, 03:32
Avstängd
otellos avatar
En hjälte för oss normalt funtade västerlänningar.
Citera
2022-07-20, 03:36
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Ett fullständigt meningslöst offer för ett land som lika gärna kunnat heta Långtbortistan, just eftersom det är långt långt borta. Dessutom en diktatur som indirekt styrs från Washington och som agerar slagpåse för att USA vill att Ryssland ska slå sig trött.
Helt fel. Ukraina ligger inte speciellt långt från Sverige, det är inte heller en diktatur till skillnad från Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Dumjävel. Sväljer propagandan med hull och hår och åker ner och blir ihjälskjuten trots att han har hela sitt liv framför sig och kan välja att leva och bo precis var han vill. Och istället slutar det i ett ukrainskt dike.
Han är enligt många en hjälte som gav sitt liv i kampen mot ryska och tjetjenska fascister.
Citera
2022-07-20, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Vilken hjälte. Vila i frid.

Som sagt i artikeln bättre att ta striden nu i Ukraina än att vänta på att grisfascistryssarna kommer hit.

Alla svenskar som stöttar fascist-ryssland bör förresten åtalas för landsförräderi.

Ja faktiskt. Synd att han strök med, om det inte bara är den vanliga ryska gojjan.

Förr eller senare kommer det fram vilka som stått på lönelistorna, vi får väl se om de kommer gilla läget då.
Citera
2022-07-20, 04:44
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han dog bokstavligen för ingenting. Inget han gjort där har gjort någon skillnad överhuvudtaget i det stora hela. Tragiskt.

Han dog för det han trodde på. Det är betydligt mer än vad alla andra Svenssons någonsin kommer att göra.
Citera
2022-07-20, 05:04
Medlem
OlleLisss avatar
Jaha så han var inte bara löjtnant han var även en högt uppsatt korvryttare om jag förstår saken rätt? Det förklarar kanske varför han trodde så blint på globalisternas mumbo-jumbo propaganda och kände sig manad att åka till Ukraina för ingenting.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-07-20 kl. 05:07.
Citera
2022-07-20, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Jaha så han var inte bara löjtnant han var även en högt uppsatt korvryttare om jag förstår saken rätt? Det förklarar kanske varför han trodde så blint på globalisternas mumbo-jumbo propaganda och kände sig manad att åka till Ukraina för ingenting.
Sedär… Bitarna börjar falla på plats.

Jag har en känsla att Löjtnant Stjärtladdare kommer att paraderas ut i massmedia som en stor krigshjälte.
” Skåda, ärans och ryktbarhetens hjälte, en man som hade stridit för sin rätt att älska vem man vill under hela sitt liv. Nu stupade han i ett annat rättfärdigt syfte, i kampen mot Putins nazzzzzzzzzister!”

Handgnidandet intensifieras.
Citera
2022-07-20, 07:15
Moderator
Ancistruss avatar
Observera att precis som vanligt är topic det som står i trådstarten, inget annat.

/Mod.
Citera
2022-07-20, 07:17
Medlem
Salama-Blixts avatar
Edvard Selander gjord det för det han trodde på, och dog. Respektera detta! Bara för att man befinner sig i ett socialt överläge behöver man inte beklaga sig över hans sexuella läggning.

I Tyskland kom nazisterna och tog
kommunisterna.
Och jag sade inget,
för jag var inte kommunist.
Sedan kom de och tog judarna
och jag sade inget, för jag var inte jude.
Sedan kom de och tog fackföreningsfolket
Och jag sade inget
för jag var inte fackansluten.
Sedan kom de och tog katolikerna
Och jag var protestant, så jag sade inget.
Sedan kom de och tog mig...
Vid det laget fanns det ingen kvar
som kunde säga något.

Pastor Martin Niemöller Craig, Mary.
De vågade allt.
Översättning Kerstin Gårsjö.
Libris, 1984.
Citera
2022-07-20, 07:19
Medlem
Tervulls avatar
Så fruktansvärt onödigt. Hade jag varit hans farsa hade jag varit så in i helvetes förbannad. Han hade hela livet framför sig men valde att delta i ett krig han ändå aldrig kunnat vinna. Ni som hyllar detta är fullständigt sjuka i huvudet. Det måste vara tomt där uppe. Killen kunde lika gärna slängt sig framför tåget om kan hade nån inre dödslängtan. Det hade inte varit någon större skillnad på det och på att delta i ett krig som Ryssland kommer vinna till 100%. Propagandan rullar på för att få folk att tro att lilla Ukraina skulle ha minsta chans i detta krig som puchats fram av usa. Om folk bara fattade hur hjärtvättade de blir dag ut och dag in.
Senast redigerad av Tervull 2022-07-20 kl. 07:25.
Citera
2022-07-20, 07:24
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Edvard Selander gjord det för det han trodde på, och dog. Respektera detta! Bara för att man befinner sig i ett socialt överläge behöver man inte beklaga sig över hans sexuella läggning.

I Tyskland kom nazisterna och tog
kommunisterna.
Och jag sade inget,
för jag var inte kommunist.
Sedan kom de och tog judarna
och jag sade inget, för jag var inte jude.
Sedan kom de och tog fackföreningsfolket
Och jag sade inget
för jag var inte fackansluten.
Sedan kom de och tog katolikerna
Och jag var protestant, så jag sade inget.
Sedan kom de och tog mig...
Vid det laget fanns det ingen kvar
som kunde säga något.

Pastor Martin Niemöller Craig, Mary.
De vågade allt.
Översättning Kerstin Gårsjö.
Libris, 1984.

Det är förbryllande att svennebanan lyckas blunda för hur stor nazismen är i Ukraina idag. Tidigare så åkte bara svenska nassar ner och stred i Ukraina.
Citera
2022-07-20, 07:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Vilken hjälte. Vila i frid.

Som sagt i artikeln bättre att ta striden nu i Ukraina än att vänta på att grisfascistryssarna kommer hit.

Alla svenskar som stöttar fascist-ryssland bör förresten åtalas för landsförräderi.

På vilket sätt var han en hjälte? Han dog för något som inte berörde Sverige.

Det är inte landsförräderi om inte ens eget land är en av de stridande parterna.
Citera
2022-07-20, 07:36
Medlem
Dum jävel men, som de flesta svenskar väljer han helt fel slag och blir mördad där. Om svenskar fokuserade på sina egna jävla problem skulle han kanske vara vid liv.

Uppmärksamhetshora deluxe.

Rest in piss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in