2022-07-19, 09:09
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Vad består denna kroppshets av? Vem är som "hetsar"?

Tjejer som Peg hetsar andra tjejer, genom att ständigt dela ögonblicksbilder från sina ”drömmiga liv” på sociala medier. 80% av Instagrams användare är kvinnor, hur många fula/tjocka/fattiga influensers tror du att alla dessa tjejer/kvinnor följer?
Citera
2022-07-19, 09:11
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Får också en sådan bild, alla dessa instagrambrudar som typ lever på gymmet. Ser att det även påverkar killar nu. De är smarta bolagen som pumpar pengar till dessa influencers, vet att följarna påverkas och springer till gym samt köper kosttillskott, alla vill ju passa in.

Tjejer är otroligt duktiga på att visa upp falska fasader och påverka andra. Vi är så lättpåverkade!

Mitt ex är snygg och slimmad att det inte finns men lägger ut selfies på Instagram. Helst halvnaken. Samt med sina tjejkompisar. Baksidan är att det är en riktigt dryg och tråkig människa som jag inte pallar att umgås med för en dag. De är inte alls så jävla speciella.

Unga tjejer drabbas av depression och män höjer ribban. Inte att de kommer få bättre tjejer utan att andra tjejer framstås som mindre intressantare.

Jag vill spy. Vi hade det bättre utan sociala medier!
Citera
2022-07-19, 11:30
Medlem
Majsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Tjejer är otroligt duktiga på att visa upp falska fasader och påverka andra. Vi är så lättpåverkade!

Mitt ex är snygg och slimmad att det inte finns men lägger ut selfies på Instagram. Helst halvnaken. Samt med sina tjejkompisar. Baksidan är att det är en riktigt dryg och tråkig människa som jag inte pallar att umgås med för en dag. De är inte alls så jävla speciella.

Unga tjejer drabbas av depression och män höjer ribban. Inte att de kommer få bättre tjejer utan att andra tjejer framstås som mindre intressantare.

Jag vill spy. Vi hade det bättre utan sociala medier!
Män kan vara ack så luriga på dagens dejtingappar och dylikt!
Det var mer "what you see is what you get" förr om du frågar mig. Alla hade sin väg att vandra och jag tror att jag ser ett mönster med att unga idag har färre olika subkulturer än förr! De är så strömlinjeformade!

Jag tror att sociala medier har dragit ned de sociala barriärerna som fanns förr och många får då problem som de förr aldrig ens kände till att de fanns!

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Tjejer som Peg hetsar andra tjejer, genom att ständigt dela ögonblicksbilder från sina ”drömmiga liv” på sociala medier. 80% av Instagrams användare är kvinnor, hur många fula/tjocka/fattiga influensers tror du att alla dessa tjejer/kvinnor följer?
Just så!
Citera
2022-07-19, 11:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Jepp. Det hela beror på framväxten av sociala medier & en degenererad översexualisering av hela samhället.

Det mesta är självgående & drivs av tjejer helt själv. Jag har t.ex. aldrig träffat en enda kille som tycker att uppsvällda ankläppar är attraktivt.
Citera
2022-07-19, 12:16
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Flashbackaren hetsar ju hela tiden. Kvinnor måste vara under 30. De får inte vara minsta feta. De ska vara smala och supergulliga eftersom de har en kropp utan hjärna tydligen.

Annars tror jag amerikansk TV är en stor skurk. I andra länders TV-serier får folk se ut som de gör, men i de amerikanska ska alla vara supersnygga. När man är ung tror man ju att alla ser ut så. Bara inte en själv.

Flashbackaren hetsar män ännu mer. Vad än männen har problem med är svaret att träna så att de får en stilig kropp.
Jag ser att du inte har barn. Den värsta hetsen sker bland unga tjejer 10-18 via tiktok Insta bloggar sms osv. De är fruktansvärda. Enbart supervackra tjejer på tiktok får klick och alla ser det och är med på detta. Jag har 4 tjejer 13-25 år och har sett allt.

Huvudfelet är att man kan bedömas via internet med betyg eller klick. Tjejer kommer att gå under av denna betygsgradering. Killar har ett driv att tycka om sig själva som de är. Medans kvinnor/tjejer har ett driv att anpassa sig så att de blir mer omtyckta. Internet är förödande i det sista fallet.

Fetmaepidemin skulle jag säga är 50% att det blivit billigare att äta snabbmat som gör dig fet. 50% är att vi (tjejer?) mår dåligt och behöver tröstäta. Unga tjejer 12-18 har fettat till rejält i Sverige sista 10 åren, går man på en badstrand så blir man lite chockad. Sverige brukade ha världens snyggaste tjejer.
Senast redigerad av Barents 2022-07-19 kl. 12:56.
Citera
2022-07-19, 12:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Själva huvudfelet är att man kan bedömas via internet med betyg eller klick. Tjejer kommer att gå under av denna betygsgradering. Killar har ett driv att tycka om sig själva som de är. Medans kvinnor/tjejer har ett driv att anpassa sig så att de blir mer omtyckta. Internet är förödande i det sista fallet.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Självmordsfrekvensen började öka bland unga tjejer pga sociala medier enligt statistik från USA.

Sociala medier förstör så mycket för alla.

https://www.jec.senate.gov/public/index.cfm/republicans/2021/12/is-instagram-causing-poorer-mental-health-among-teen-girls
Citera
2022-07-19, 16:08
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Hoppla! Du bevisade min tes till 100% pluttis!

Du menar alltså att jag borde kropshetsa andra män mer?
Citera
2022-07-19, 16:31
Medlem
Känns mest som det är ett instagram skapat problem. Vi vanliga känner ingen hets.
Citera
2022-07-19, 19:22
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahaha men va är inte Peg värsta slampan som tar alla chanser att visa sig så naken så ofta som det går? Detta är bara mer nazifeministisk offerkofta och komplett nonsens givetvis. Finns det en hets så är den givetvis skapad i den sfären och inte av oss som aldrig någon skulle följa Peg och andra likt henne.

Har inga sociala medier så har aldrig likat en thot, bikinibild, rövbild eller något annat någonsin för dessa våp intresserar mig inte.

Fast jag tycker det är lite härligt på något plan när kvinnor som Peg råkar försäga sig och erkänner att vi totalt styr deras hjärnor, även om vi är totalt passiva.
Citera
2022-07-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Du menar alltså att jag borde kropshetsa andra män mer?
Nej.
Du läste mitt inlägg som Fan läser Bibeln.
Citera
2022-07-19, 21:24
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag ser att du inte har barn. Den värsta hetsen sker bland unga tjejer 10-18 via tiktok Insta bloggar sms osv. De är fruktansvärda. Enbart supervackra tjejer på tiktok får klick och alla ser det och är med på detta. Jag har 4 tjejer 13-25 år och har sett allt.

Jag tror dig. Men någon sa att Flashback inte hade hets och det var det jag svarade på. Klart att hets finns på andra ställen.
Citera
2022-07-20, 10:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag tror dig. Men någon sa att Flashback inte hade hets och det var det jag svarade på. Klart att hets finns på andra ställen.
FB är den manliga motsvarigheten till kvinno-utseende-hetsen på tiktok. (manliga) Idioter som skriver och som man tvingas bemöta eftersom man står för sanning och fakta, fast det är totalt meningslöst och i värsta fall förstör ens liv genom att man blir arg sur och isolerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in