Citat:
Ursprungligen postat av
GIMP-SUIT
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dnyoOX/peg-parnevik-haft-den-varsta-kroppsbilden-pa-aratal
Peg Parnevik skriver att kroppshetsen är värre än någonsin. Detta har jag hört från kvinnor varje år. Det verkar vara fritt fram att få en artikel om ämnet publiserad så länge det gått tillräckligt lång tid sedan föregående artikel.
Min fråga är: Vad består denna kroppshets av? Vem är som "hetsar"? Jag är en vuxen man och kan inte se någon kroppshets. Jag hetsar heller ingen annan till att få deras kropp att se ut på si eller så sätt. Jag är tillsammans med män jämt, men aldrig någonsin ser jag andra män diskutera hur kroppar ska se ut. Dessutom så gillar vi alla olika, vissa tycker om smalt och vissa tjockt.
Så, vem står för denna hets? Behöver någon man, någonstans känna sig ansvarig i det minsta?
Vilka "krav" finns på män? Låg fettprocent, muskler unt zu weiter.
"Vem" hetsar?
Samhället, patriarkatet (som anti-feminister säger inte ens existerar).
Nej.
DU kanske inte hetsar någon, men visst har du lärt dig att kvinnor och män ska vara på ett visst sätt?
Och om du aldrig hört/upplevt män racka ner på varandra - lyllos dig!
Män säger ofta att andra män är "kärringar" (dålig grej tydligen), "skämtsamt" håna andra pga avsaknad av muskler eller kommentera personers utseende. Kukbärare slår ner på andra kukbärare, som enligt normen inte är "riktiga" kukisar.
Ja. Män måste ställas till svars. Ni är så väldigt mycket ansvariga för hur andra män mår.
Tyvärr bryr ni er allt som oftast inte alls om andra,
Ni bryr er inte om andra män. Bara er själva.
För så blev ni uppfostrade, ni förtjänar det ni vill ha sådeså!
För män som behöver stöd är tydligen "kärringar" och såna är ju inte annat än saker...?