2022-07-18, 22:19
Medlem
Pungpuckels avatar
Kvinnor jämför sig med varandra, de klär sig och grejar för att konkurrera med varandra (inte för männens skull, glöm det).
De är avundsjuka på varandra, rent av hatar varandra pga varandras utseenden och bilder.

Då skapas det mycket fejkbilder, eller "kroppshets" som en del kallar det.

Men det är ju kvinnornas krig, med varandra!
Vad fan har.männen med det här att göra?
Bara som enkla syndabockar?
Citera
2022-07-18, 22:27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ett annat begrepp är body shaming.
Detta verkar vara det motsatta.

Idag så tycker jag att det är ganska utmärkande att kroppshetsen drivs av kvinnor. Jag kan ha fel. (Men det tror jag inte.)

Får också en sådan bild, alla dessa instagrambrudar som typ lever på gymmet. Ser att det även påverkar killar nu. De är smarta bolagen som pumpar pengar till dessa influencers, vet att följarna påverkas och springer till gym samt köper kosttillskott, alla vill ju passa in.
Citera
2022-07-18, 22:35
Medlem
Casual-Cultures avatar
Nej men jag har vältränad kropp och jag kan uppleva att många stör säg på detta alternativt är avundsjuka och när man kommer gående så ska dom minsann försöka brösta upp säg för att inte tappa sin manlighet.
Citera
2022-07-18, 22:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Som svar på det fetade i din text:
Du är medveten om att fler män än kvinnor är överviktiga?

Jadå! Men när man pratar om "kropshets", så brukar det vara kvinnor man pratar om. Om man nämner män och kroppshets, så brukar det vara när man beskriver att kroppshetsen är så extrem, att den till och med drabbar män!
Citera
2022-07-18, 22:49
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dnyoOX/peg-parnevik-haft-den-varsta-kroppsbilden-pa-aratal

Peg Parnevik skriver att kroppshetsen är värre än någonsin. Detta har jag hört från kvinnor varje år. Det verkar vara fritt fram att få en artikel om ämnet publiserad så länge det gått tillräckligt lång tid sedan föregående artikel.

Min fråga är: Vad består denna kroppshets av? Vem är som "hetsar"? Jag är en vuxen man och kan inte se någon kroppshets. Jag hetsar heller ingen annan till att få deras kropp att se ut på si eller så sätt. Jag är tillsammans med män jämt, men aldrig någonsin ser jag andra män diskutera hur kroppar ska se ut. Dessutom så gillar vi alla olika, vissa tycker om smalt och vissa tjockt.

Så, vem står för denna hets? Behöver någon man, någonstans känna sig ansvarig i det minsta?

Ha ha ha. Peg Parnevik tar ställning mot kroppshets, och avslutar med 'Och ärligt talat bryr jag mig inte'

Detta handlar uteslutande om att Peg Parnevik ville ha uppmärksamhet och media exponering. Ingenting annat.

Det är merkantalismen och företagen mer än något annat som driver kroppshets. Inte för att de vill det, men många lägger mycket tid och effort på sin kropp. De som gör det framgångsrikt blir ofta belönade med exponering från företagen.

Man kan inte ta bort det för då tar man samtidig bort motivationen att förbättra sig.

Peg Quixote Parnevik slåss mot väderkvarnar som så många andra som babblar om kroppshets. Fast egentligen är det bara att de vill ha uppmärksamhet och synas i media.
Citera
2022-07-18, 23:11
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dnyoOX/peg-parnevik-haft-den-varsta-kroppsbilden-pa-aratal

Peg Parnevik skriver att kroppshetsen är värre än någonsin. Detta har jag hört från kvinnor varje år. Det verkar vara fritt fram att få en artikel om ämnet publiserad så länge det gått tillräckligt lång tid sedan föregående artikel.

Min fråga är: Vad består denna kroppshets av? Vem är som "hetsar"? Jag är en vuxen man och kan inte se någon kroppshets. Jag hetsar heller ingen annan till att få deras kropp att se ut på si eller så sätt. Jag är tillsammans med män jämt, men aldrig någonsin ser jag andra män diskutera hur kroppar ska se ut. Dessutom så gillar vi alla olika, vissa tycker om smalt och vissa tjockt.

Så, vem står för denna hets? Behöver någon man, någonstans känna sig ansvarig i det minsta?

Vilka "krav" finns på män? Låg fettprocent, muskler unt zu weiter.
"Vem" hetsar?
Samhället, patriarkatet (som anti-feminister säger inte ens existerar).
Nej.
DU kanske inte hetsar någon, men visst har du lärt dig att kvinnor och män ska vara på ett visst sätt?
Och om du aldrig hört/upplevt män racka ner på varandra - lyllos dig!
Män säger ofta att andra män är "kärringar" (dålig grej tydligen), "skämtsamt" håna andra pga avsaknad av muskler eller kommentera personers utseende. Kukbärare slår ner på andra kukbärare, som enligt normen inte är "riktiga" kukisar.

Ja. Män måste ställas till svars. Ni är så väldigt mycket ansvariga för hur andra män mår.
Tyvärr bryr ni er allt som oftast inte alls om andra,
Ni bryr er inte om andra män. Bara er själva.
För så blev ni uppfostrade, ni förtjänar det ni vill ha sådeså!
För män som behöver stöd är tydligen "kärringar" och såna är ju inte annat än saker...?
Citera
2022-07-18, 23:12
Medlem
beardbraids avatar
Själv stressar jag lite över att jag hade jeans-storlek 32 när jag var 19 och den är 34 nu när jag är nästan 50. Men samtidigt är jag i bättre form än de flesta i min ålder, så det är ju relativt. Kvinnor är värst.
Citera
2022-07-18, 23:16
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Vilka "krav" finns på män? Låg fettprocent, muskler unt zu weiter.
"Vem" hetsar?
Samhället, patriarkatet (som anti-feminister säger inte ens existerar).
Nej.
DU kanske inte hetsar någon, men visst har du lärt dig att kvinnor och män ska vara på ett visst sätt?
Och om du aldrig hört/upplevt män racka ner på varandra - lyllos dig!
Män säger ofta att andra män är "kärringar" (dålig grej tydligen), "skämtsamt" håna andra pga avsaknad av muskler eller kommentera personers utseende. Kukbärare slår ner på andra kukbärare, som enligt normen inte är "riktiga" kukisar.

Ja. Män måste ställas till svars. Ni är så väldigt mycket ansvariga för hur andra män mår.
Tyvärr bryr ni er allt som oftast inte alls om andra,
Ni bryr er inte om andra män. Bara er själva.
För så blev ni uppfostrade, ni förtjänar det ni vill ha sådeså!
För män som behöver stöd är tydligen "kärringar" och såna är ju inte annat än saker...?

Nej. Det är kvinnor som bestämmer social status. Projektion från din sida. Jag bryr mig fan i hur andra män ser ut.
Män som behöver emotionellt stöd för att klara av att leva som lite fetare män är inga män jag räknar med om saker skiter sig. Då tar jag hellre en glad tjockis. Du är Sverige-skadad.
Citera
2022-07-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Nej. Det är kvinnor som bestämmer social status. Projektion från din sida. Jag bryr mig fan i hur andra män ser ut.
Män som behöver emotionellt stöd för att klara av att leva som lite fetare män är inga män jag räknar med om saker skiter sig. Då tar jag hellre en glad tjockis. Du är Sverige-skadad.
Hoppla! Du bevisade min tes till 100% pluttis!
Citera
2022-07-18, 23:40
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Hoppla! Du bevisade min tes till 100% pluttis!
Du har alltså inget svar att komma med?
Citera
2022-07-18, 23:43
Medlem
Citat:
Du har alltså inget svar att komma med?
Jo.
Jag skrev ett relativt utförligt svar som du bortsåg från såatte....
Citera
2022-07-18, 23:54
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Själv stressar jag lite över att jag hade jeans-storlek 32 när jag var 19 och den är 34 nu när jag är nästan 50. Men samtidigt är jag i bättre form än de flesta i min ålder, så det är ju relativt. Kvinnor är värst.

Men sen kvittar det ju om man har S M L så länge kroppen ser ut att må bra sen kan man ju alltid träna upp säg någon storlek men bäst att göra det på naturligt sätt annars ser man bara fet och kladdig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in