Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Kallas för att testa fiendens försvar. Även om man förlorar en del av sina resurser så får man mycket information kring hur motståndet krigar.
Sedan omgrupperar man och testar olika strategier för att på ett effektivt sätt kunna planera slag så man slår ut fienden.
Medans Ryssen gjorde detta så stod EU med USA i spetsen och skrattade åt en strategi…. Well… nu fick även EU och USA lära sig lite i hur man analyserar fienden.
Skillnaden mellan kriget vi har i Ukraina är att Ryssland krigar mot en armé och inte not terrorister. Då funkar denna typ av strategi.
Vad säger du nu egentligen i din yra. Fick "EU & USA lära sig strategi" utav Ryssland? Intressant, med tanke på att Ryssland fortfarande inte har funnit någon strategi utan famlar runt i mörkret efter FEM MÅNADER. Beskuter lite civila byggnader och använder Iskanders till att slå ut en tågräls, men missar lik förbannat, så det krävs ett par sjömålsrobotar till innan järnvägsstationen och närmsta bostadskvarter är utslaget....men tågrälsen är kvar? Menar du att du ser det som strategi? Jag tror nog helt enkelt min herre sitter och fantiserar för att det skall kännas bättre rent mentalt, ty strategi är definitivt inte ditt gebit. När en stridsmakt inte har lyckats skaffa sig en endaste god intel för att kunna attackera annat än köpcentrum och bybors 45m2's hus i ren frustration ala' neandertalarstuk, ja då kan jag med säkerhet säga dig att EU & USA inte sitter och tar lärdom utav hur strategier skall föras. Snarare så att vi fortfarande sitter förstummade över hur jävla urblåst och systematiskt usel rysslands arme är. Flottan och flygvapnet skall vi inte ens nämna, när man lyckats få en kryssare, landstigningsfartyg samt ett tiotal missilbåtar sänkta.....UTAN att där ens är någon strid till havs. För att inte tala om flygplanen som blir nedskjutna utav axelburna anti-tank vapen, OM de nu inte störtar för egen maskin då vill säga. Men det är säkert en strategi bakom det med. Stackars efterblivna neandertalare och inget annat. Det enda de skulle kunna lyckas med är att få fienden till att skratta ihäl sig