2022-07-18, 21:03
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
En gigantisk felkalkylering av Ryzzland, de trodde att om de förstörde det mesta av ukrainas flygvapen och flotta direkt så kunde de flyga in en elitstyrka till Hostomel flygplatsen för att besätta de viktigaste delarna i Kiev medan wagnerfyllona skulle avrätta Zelensky och det skulle tillsättas en ställföreträdande som givetvis skulle vara putainvänlig

Nu misslyckades ju en hel del i den planen, wagnerfyllona visste inte va zelensky och statsledningen var. Elitstyrkan grillades i sina plan under inflygning till Hostomel och de luftlandsatta kämpades ner av ukrainas försvar.

Det slog stopp i offensiven eftersom förvirring uppstod då de två avgörande delarna misslyckades, konvojen slog stopp och puttrade på tomgång till soppan tog slut i väntan på order och blev där sitting ducks. Man trodde helt enkelt inte man skulle behöva fylla på soppa eller ammo eftersom det var en 3 dagars operation.

Sen misslyckades man med att slå ut ukrainas flygvapen och framförallt deras luftvärn - ryzzland har inte luftherravälde över ukraina ens idag.

Så det var mer ryzzlands högmod/klantighet som gjorde att Ukraina lyckades slå tillbaka dem. Sen ska man inte underskatta de ukrainska soldaternas motivation, de slåss för sitt hemland och för sin frihet!
Citera
2022-07-18, 21:25
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns ett exempel på en drönarattack på en konvoj, norr om Kiev:

Skulle du kunna länka några svenska "nyhet"sidor som visar ukrainska förluster!

Med tanke på vilka arealer dom förlorat och stoltenbergs nervösa "kosta vad det kosta vill" men "vi" har inte råd att förlora och Elenskys ständiga begärer efter nya vapen.
Därtill Expressens löpsedel Idag: "Putin kallar in 65+ åringar" (Putin = Elensky) lögner, det är Ukraina som kallar in rubbet medans ryssarna håller sig till specialstyrkor.
Vem får Expressen sin information ifrån egentligen, dom borde faktagranska bättre.

Det var en liten flicka som dog i en rysk raketattack den 14e, som det var stora nyheter. Det finns uppgifter på att det var en hög ukrainsk befälhavare som strök med.
Jag har sett videor på soldater som skriver barns namn på granater som skall avfyras mot ukrainska armen som hämd för de barn ukrainska armen har dödat i östra Ukraina sedan 2014, hur många av dessa barn äras med artikel i svensk media?

Varför ser vi bara hur dåligt det går för ryska trupperna i Ukraina men sällan när ukrainarna misslyckas?
Inget pekar ju på att det går bra för dem.

Det ligger en hund begraven och dom vill inte att vi hittar den.
Citera
2022-07-18, 21:29
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang

Så det var mer ryzzlands högmod/klantighet som gjorde att Ukraina lyckades slå tillbaka dem. Sen ska man inte underskatta de ukrainska soldaternas motivation, de slåss för sitt hemland och för sin frihet!

Tror du verkligen att invånarna i östra Ukraina som blev blåsta av statskuppen 2014 och sedan särbehandlade har någon motivation att slåss åt NATO/Joe biden?
Citera
2022-07-18, 21:45
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Tror du verkligen att invånarna i östra Ukraina som blev blåsta av statskuppen 2014 och sedan särbehandlade har någon motivation att slåss åt NATO/Joe biden?

Nu får de ju slåss i första ledet för Tsar Putain istället, det måste kännas jätteinspirerande...
Citera
2022-07-18, 21:51
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Jag tror du behöver vakna lite och inte vara så naiv. Du behöver börja ta in verkligheten och tänka själv. Börja med att inhämta information från flera källor så ska du se att pusselbitarna så sakteliga börjar falla på plats. Det var likadant för mig i början, men sen började jag läsa på och tänka själv. Det är liksom inte som i Hollywood.
-
Det är lixom inte så mycket att tjaffsa om.
Flera analytiker följer kriget och rapporterar nästan i realtid. Undvik propaganda medier.
https://www.youtube.com/watch?v=ZG6uvjtFfho&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=NhM4oZXnMdc
Citera
2022-07-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Det är lixom inte så mycket att tjaffsa om.
Flera analytiker följer kriget och rapporterar nästan i realtid. Undvik propaganda medier.
https://www.youtube.com/watch?v=ZG6uvjtFfho&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=NhM4oZXnMdc

Jo, men om du lär dig tänka självständigt och inte bara tror på det som andra lärt dig så kommer pusselbitarna att börja falla på plats även för dig. Jag var som du förut. Sen började jag utveckla förmågan att tänka själv. Då började jag också kunna se verkligheten såsom den är. Du kommer lyckas, precis som jag gjorde. Det handlar om att inte tro att allt är som i Hollywood.
Citera
2022-07-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Nej det var ju fake news har du inte fattat det än? Det var inget som Ryssland påstod, utan teorier ifrån våra medier utan grund som du verkar ha gått på som sanning, trots att de är dementerade vilket du missat.

Men den dementi som du menar dementerade detta är ju dementerad så då betyder det ju att den inte är dementerad om man nu inte dementerar, dementeringen igen av det man dementerade.

Ryska myndigheter har ju som alla vet en lång tradition av transparens, öppenhet och sanning.
Citera
2022-07-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Skulle tro att det var en skenmanöver så Ukraina flyttade över trupper dit
yterst tveksamt då skulle man inte låtit så pass mycket trupp bli slaktat. målet var uppenbarligen att ta kyiv något annat är bara efterhandskonstruktioner för att rysland inte ska se lika dåligt ut. dem underskattade Ukraina och överskatta sig själva där låg problemet
Citera
2022-07-18, 22:05
Medlem
Ryssland gjorde misstaget att först varna om att de skulle anfalla i 4 månader,
Så Ukraina vart förberedda. Sedan verkade ryska armén helt bedrövligt dåliga
Citera
2022-07-18, 22:06
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Jo, men om du lär dig tänka självständigt och inte bara tror på det som andra lärt dig så kommer pusselbitarna att börja falla på plats även för dig. Jag var som du förut. Sen började jag utveckla förmågan att tänka själv. Då började jag också kunna se verkligheten såsom den är. Du kommer lyckas, precis som jag gjorde. Det handlar om att inte tro att allt är som i Hollywood.
-
Det var min poäng.
De flesta sitter och rapar floskler de har läst i Hollywood media.
Citera
2022-07-18, 22:11
Medlem
otellos avatar
Ytterligare en demonstration i uselhet av den ryska fascist-armén. Det kan ha många orsaker, kanske tog ammunitionen slut, kanske var det en bärande general som dog, kanske var det utrustning som saknades till följd av förskingring, osv.
Citera
2022-07-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Tror du att judar låter EU styra över dom.. USA och EU får finansiera rubbet och brödpriset kommer att vara 50spänn..

Öh? Ja.
Får väst kontrollen över Ukraina så är det en stor seger för ekonomin. Vet du hur billigt Ukrainare jobbar för? Vet du att Ukraina är massiv export av vete? Med vete kan man göra mycket. Hela Ukraina är ett bondesamhälle av lågprisprodukter.

EU jagar ju folk som kan jobba gratis eller billigt. Varför tar vi in folk från MENA som kan jobba för halva lönen? (än fast 1 av 180 kan endast jobba )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in