Man har infrt hrdare krav fr sparkcyklar i Stockholm. Fanns massor med sparkcykel aktrer. Varfr inte lta ngra av dem f tillhandhlla vanliga cyklar, men Stockholms stad hller i plattformen fr betalning och appen. Ungerfr som SL fungera, att MTR kr tgen men SL r varumrket utt kunden.
Fr ett par veckor sedan fanns massvis med cyklar p vldigt mnga stllen, fasta punkter enligt en karta. Vid tunnelbanan dr jag stod fanns nog ca 40 cyklar. Vldigt snabbt spreds cyklarna och de blev frre och frre dr de egentligen skulle st. Folk stllde dom vid sina portar, lekplatser, fotbollsplaner osv osv. Cyklarna gr att anvnda utan att du behver lsa upp dem och anvnda elfunktionen p dem. Det gr bra att bara trampa.
n en gng har myndigheter lekt med skattebetalarnas pengar slsa miljoner p Miljpartistiska fantasier.
Misstaget man gjorde var att cyklarna inte behver lsas fast. Jag var i New York 2019 och dr har de ocks lnecyklar. Men de mste hngas fast p fasta punkter, fr att de ska registreras som att du terlmnat cykeln. Annars tickar pengarna frn ditt konto.
Det hr som hnder nu hade jag kunnat sga fr 2 r sedan. Gr om gr rtt. Stockholm Stad - Ring mig s ska jag hjlpa er gratis! Fiasko! Pengarna tillbaka!
Dr har du huvudproblemet. Cyklarna hamnar lite hr och dr. Mste kosta massor resuser att samla upp dem och byta batteri p dem.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!