2023-05-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilja.Oblomow
Helt riktigt, jag skulle vara vldigt frsiktig med dessa el-cyklar.

Satsa p kollektivtrafik (Buss/Tunnelbana/Pendeltg/Sprvagn) istllet, sl.se

SL-appen i mobilen och ett 72-timmarsbiljett (fritt antal resor), se: https://sl.se/biljetter/sortiment-oc...immarsbiljett/

Kan ju knappst jmfras med smidigheten med att cykla. Som dessutom kostar en promille av att ka kollektivtrafik. N jag hoppas ocks dom fr ordning p det. Stockholm behver ett fungerande hyrcykelsystem.
Citera
2023-05-08, 14:09
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinaib0lt
tjnsten r tillflligt otillgnglig
:/
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Ren spekulation frn min sida men fretaget som tillverkar cyklarna kunde ju inte leverera i tid, s min gissning r att de tummat p kvaliteten fr att kunna f ut s mnga som mjligt p s kort tid som mjligt. Cyklarna var ju i princip trasiga vid start.
Fr ett par veckor sedan fanns massvis med cyklar p vldigt mnga stllen, fasta punkter enligt en karta. Vid tunnelbanan dr jag stod fanns nog ca 40 cyklar. Vldigt snabbt spreds cyklarna och de blev frre och frre dr de egentligen skulle st. Folk stllde dom vid sina portar, lekplatser, fotbollsplaner osv osv. Cyklarna gr att anvnda utan att du behver lsa upp dem och anvnda elfunktionen p dem. Det gr bra att bara trampa.

n en gng har myndigheter lekt med skattebetalarnas pengar slsa miljoner p Miljpartistiska fantasier.

Misstaget man gjorde var att cyklarna inte behver lsas fast. Jag var i New York 2019 och dr har de ocks lnecyklar. Men de mste hngas fast p fasta punkter, fr att de ska registreras som att du terlmnat cykeln. Annars tickar pengarna frn ditt konto.

Det hr som hnder nu hade jag kunnat sga fr 2 r sedan. Gr om gr rtt. Stockholm Stad - Ring mig s ska jag hjlpa er gratis! Fiasko! Pengarna tillbaka!
Citera
2023-05-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th

Fr ett par veckor sedan fanns massvis med cyklar p vldigt mnga stllen, fasta punkter enligt en karta. Vid tunnelbanan dr jag stod fanns nog ca 40 cyklar. Vldigt snabbt spreds cyklarna och de blev frre och frre dr de egentligen skulle st. Folk stllde dom vid sina portar, lekplatser, fotbollsplaner osv osv. Cyklarna gr att anvnda utan att du behver lsa upp dem och anvnda elfunktionen p dem. Det gr bra att bara trampa.

n en gng har myndigheter lekt med skattebetalarnas pengar slsa miljoner p Miljpartistiska fantasier.

Misstaget man gjorde var att cyklarna inte behver lsas fast. Jag var i New York 2019 och dr har de ocks lnecyklar. Men de mste hngas fast p fasta punkter, fr att de ska registreras som att du terlmnat cykeln. Annars tickar pengarna frn ditt konto.

Det hr som hnder nu hade jag kunnat sga fr 2 r sedan. Gr om gr rtt. Stockholm Stad - Ring mig s ska jag hjlpa er gratis! Fiasko! Pengarna tillbaka!

Det r inte skattebetalarna som betalar utan reklamintkter frmst. Men ja, systemet mste fungera bttre.
Citera
2023-05-09, 18:47
Bannlyst
MP har gjort bort sej som vanligt. Det fanns ett allvarligt fel p dem, s ramen hade gtt av vilket har ltt till ddsolyckore.

Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th

Citera
2023-05-13, 11:04
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Citat:
Kan ju knappst jmfras med smidigheten med att cykla. Som dessutom kostar en promille av att ka kollektivtrafik. N jag hoppas ocks dom fr ordning p det. Stockholm behver ett fungerande hyrcykelsystem.

Problemet med hyrcyklar r just nu att systemet r pausat. D.v.s. Det spelar ingen roll hur billigt det r om inga cyklar finns att hyra.
Vad gller smidigheten, s har du varit p krogen s r det rattonykterhet om du blir tagen, minimal risk men den finns i alla fall.
Vad sger att det finns en cykel nr det r dags att ka "hem" (hotell/vandrarhem etc.) ?
Citera
2023-05-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilja.Oblomow
Problemet med hyrcyklar r just nu att systemet r pausat. D.v.s. Det spelar ingen roll hur billigt det r om inga cyklar finns att hyra.
Vad gller smidigheten, s har du varit p krogen s r det rattonykterhet om du blir tagen, minimal risk men den finns i alla fall.
Vad sger att det finns en cykel nr det r dags att ka "hem" (hotell/vandrarhem etc.) ?

Men det ena behver ju inte utesluta det andra. r du full kan du ju kpa en enkelbiljett p tuben, eller kanske s har du rd med taxi med tanke p alla tusenlappar du spar p att inte kpa mnadskort p SL.
Citera
2023-05-15, 10:51
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Citat:
Men det ena behver ju inte utesluta det andra. r du full kan du ju kpa en enkelbiljett p tuben, eller kanske s har du rd med taxi med tanke p alla tusenlappar du spar p att inte kpa mnadskort p SL.

Ett 72h-kort kostar idag 330:- fr vuxen, det r max 2 st. taxiresor.
https://sl.se/biljetter/sortiment-oc...immarsbiljett/
Periodbiljetter fr dig som reser ofta
Citera
2023-05-16, 18:35
Medlem
Eckiumbums avatar
https://www.svd.se/a/Xbpy1B/stockhol...laget-citybike
Stockholms stad har nu hvt avtalet med Shittybike.
Citera
2023-05-16, 19:02
Bannlyst
Stockholm stad gjort bort sej som vanligt, men vad kan frvnta nr miljlmuppar lavja politiker.

Synd det sg positivt ut ett tag. dom kpte tydligen in en cykel som inte hll mttet. Nsta aktr kanske lr sej att kpa en kvalitcykel , lta prva funktioner som batteri och hllbarhet frst.
Citera
2023-05-16, 19:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Stockholm stad gjort bort sej som vanligt, men vad kan frvnta nr miljlmuppar lavja politiker.

Synd det sg positivt ut ett tag. dom kpte tydligen in en cykel som inte hll mttet. Nsta aktr kanske lr sej att kpa en kvalitcykel , lta prva funktioner som batteri och hllbarhet frst.

Det blir ju shr nr de ska lgga pengar p annat
Citera
2023-05-16, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det blir ju shr nr de ska lgga pengar p annat

Tydligen var de som skulle ge pengar var utomhusreklam. r det inte bttre slppa in fler aktrer och staden hller i appar och bokningar , dvs man har en frdig plattform. Det hr p samma klantighets niv som nr Stockholm stad skulle erbjuda gratis toaletter som var sjlv rengrande, men som aldrig fungerade.

Men visst ja, det Stockholm stad, man r efterblivna p allt som gller IT.
Citera
2023-05-17, 09:46
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Tydligen var de som skulle ge pengar var utomhusreklam. r det inte bttre slppa in fler aktrer och staden hller i appar och bokningar , dvs man har en frdig plattform. Det hr p samma klantighets niv som nr Stockholm stad skulle erbjuda gratis toaletter som var sjlv rengrande, men som aldrig fungerade.

Men visst ja, det Stockholm stad, man r efterblivna p allt som gller IT.

Aktrer som lgger ned hipp som happ allts ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in