Citat:
Ursprungligen postat av
Leninsdocka
När och hur kom sonen hit? Det finns inte ett ord om någon son i domen från förvaltningsrätten från 2020.
Har sonen kommit hit efter den domen? Har mamman levt i Sverige sen 2014 utan sin son?
Om sonen kom hit efter det kände han ju inte varken sin mamma eller sin syster. Jag funderar om sonen ens är son eller bara hitplockad för mamman ska kunna stanna ytterligare (nu har ju dottern blivit obrukbar som tillfrisknad efter apati).
För vad jag förstår har mamman och dottern tillfälliga uppehållstillstånd.
Och hur vet vi att det ens var dottern som var gärningsperson? Det kan ju lika gärna vara mamman som har vandrat över lik sedan 2014...
Bra frågor. Jag har träffat mamman och mellansonen för 3 år sedan eller nåt sånt och misstänkte att det handlade om dem redan från början då jag vet att de är från Kazakstan och bor på den adressen.
Har typ hälsat på henne några gånger och pratat med mellansonen några fler gånger. Trodde hon var ensamstående med bara honom. Har aldrig sett någon syster eller lillebror. Med den informationen vi har så är jag lite inne på samma spår som du. Att hon efter försöken med systern går vidare med brodern, och sen med nästa, allt för att dra ut på tiden och hålla sig kvar i Sverige.
Mamman är rätt så snygg faktiskt. Vet inte hur ni här på tråden tänker er att hon ser ut, men hon klär sig med normala kläder och ger ett helt normalt intryck. Utseendemässigt skulle hon och sonen smälta bra in i typ Sydamerika, typ Colombia, Venezuela, Argentina, Chile. Hon har pratat ryska med sin son när jag träffat dem.
Angående vem som är gärningsperson så har tydligen systern en historik av att hota lillebrodern och han ska ha varit rädd för henne. Tror knappast mamman har någonting med hans död att göra.