2022-07-29, 20:58
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad menar du nu? Att något av barnen inte var mammans biologiska?
Den här tråden är ju stor så jag kan inte referera till vilka inlägg som jag kommenterar. Det var nån som nämnde att pojken är flickans halvbror och det var tveksamt med fadern.
Moderns man och före detta, släktingar som hotat. Ledsen, men jag kan inte ge svar på allt som jag läst här.
Citera
2022-07-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
LVU gissningsvis, omhändertagen tex inom SIS. Osannolikt att hon återvänt till hemmet, eller tror någon här något annat?

Jag har extremt svårt att se att hon inte fördes direkt till SIS. Det enda som kan förhindra det är om dom inte får fram en plats direkt! Det är katastroflånga köer till platserna o bara för några veckor sedan tvingades man i Stockholm släppa ut en tonåring misstänkt för kontraktsmord direkt från häktet o hem i väntan på en plats….
Citera
2022-07-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag har extremt svårt att se att hon inte fördes direkt till SIS. Det enda som kan förhindra det är om dom inte får fram en plats direkt! Det är katastroflånga köer till platserna o bara för några veckor sedan tvingades man i Stockholm släppa ut en tonåring misstänkt för kontraktsmord direkt från häktet o hem i väntan på en plats….

Oj är det så illa?

Sen en plats på SIS kan väl inte garanteras innebära mer än förvaring (rätta mig om jag har fel).
Citera
2022-07-29, 21:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad menar du nu? Att något av barnen inte var mammans biologiska?
De är halvsyskon.
Mamman och dottern kom hit 2013. Har sedan dess sänt in och överklagat nej till asyl flera gånger, med olika asylskäl varje gång. De fick nej till asyl Jan 2014 och har haft utvisningsbeslut sedan dess.
Då insjuknade MGM i apatiskt tillstånd, de angavs som skäl. En diagnos som idag är omtalad och ofta påhittat tillstånd av flyktingar föräldrar för att få asyl. Sedan tillfrisknande MGM.

Senaste ansökan överklagandet var för några månader sedan.

Halvbrodern finns alltså inte med i någon ansökan om asyl. Frågan uppkommer då om han vistats hör olagligt eller hur det ligger till.

Halvbrodern bodde hos mormor i hemlandet enligt de ansökningarna. Detta pga en vårdnadstvist.

Domarna från migrationsdomstolen och deras ansökningar finns i tråden.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-07-29 kl. 22:06. Anledning: Stavfel
Citera
2022-07-29, 22:22
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leninsdocka
När och hur kom sonen hit? Det finns inte ett ord om någon son i domen från förvaltningsrätten från 2020.

Har sonen kommit hit efter den domen? Har mamman levt i Sverige sen 2014 utan sin son?

Om sonen kom hit efter det kände han ju inte varken sin mamma eller sin syster. Jag funderar om sonen ens är son eller bara hitplockad för mamman ska kunna stanna ytterligare (nu har ju dottern blivit obrukbar som tillfrisknad efter apati).

För vad jag förstår har mamman och dottern tillfälliga uppehållstillstånd.

Och hur vet vi att det ens var dottern som var gärningsperson? Det kan ju lika gärna vara mamman som har vandrat över lik sedan 2014...

Bra frågor. Jag har träffat mamman och mellansonen för 3 år sedan eller nåt sånt och misstänkte att det handlade om dem redan från början då jag vet att de är från Kazakstan och bor på den adressen.

Har typ hälsat på henne några gånger och pratat med mellansonen några fler gånger. Trodde hon var ensamstående med bara honom. Har aldrig sett någon syster eller lillebror. Med den informationen vi har så är jag lite inne på samma spår som du. Att hon efter försöken med systern går vidare med brodern, och sen med nästa, allt för att dra ut på tiden och hålla sig kvar i Sverige.

Mamman är rätt så snygg faktiskt. Vet inte hur ni här på tråden tänker er att hon ser ut, men hon klär sig med normala kläder och ger ett helt normalt intryck. Utseendemässigt skulle hon och sonen smälta bra in i typ Sydamerika, typ Colombia, Venezuela, Argentina, Chile. Hon har pratat ryska med sin son när jag träffat dem.

Angående vem som är gärningsperson så har tydligen systern en historik av att hota lillebrodern och han ska ha varit rädd för henne. Tror knappast mamman har någonting med hans död att göra.
Citera
2022-07-29, 22:27
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De är halvsyskon.
Mamman och dottern kom hit 2013. Har sedan dess sänt in och överklagat nej till asyl flera gånger, med olika asylskäl varje gång. De fick nej till asyl Jan 2014 och har haft utvisningsbeslut sedan dess.
Då insjuknade MGM i apatiskt tillstånd, de angavs som skäl. En diagnos som idag är omtalad och ofta påhittat tillstånd av flyktingar föräldrar för att få asyl. Sedan tillfrisknande MGM.

Halvbrodern finns alltså inte med i någon ansökan om asyl. Frågan uppkommer då om han vistats hör olagligt eller hur det ligger till.

Halvbrodern bodde hos mormor i hemlandet enligt de ansökningarna. Detta pga en vårdnadstvist.

Det var detta jag läst i tråden. Sanningshalten i deras ansökningar är i princip 0.
Citera
2022-07-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De är halvsyskon.

OK, är båda barn till mamman, och med olika fäder?
Citera
2022-07-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Oj är det så illa?

Sen en plats på SIS kan väl inte garanteras innebära mer än förvaring (rätta mig om jag har fel).

Det råder Akut brist på SISplatser nu o har gjort en tid tillbaka också!!

Min erfarenhet efter att ha jobbat totalt 4år på 2 olika institutioner för ungdomar är att det väldigt sällan genomförs någon behandling / bearbetande av trauman för att sedan kunna välja/klara av ett annat liv när man kommer ut. Även om institutionen erbjuder vissa behandlade inslag är det fortfarande upp till ungdomen själv att vara motiverad o delta.
När jag jobbade på en avdelning för ungdomar med svåra missbruk var det tydligt i nästan alla delar av dagen/kvällen med 12steg som behandlingsmetod.
Utifrån min erfarenhet är det absolut övervägande en förvaring…

MEN förvaring eller inte så är en inlåsning
ett sätt att dels skydda vanligt folk från att bli utsatta och samtidigt ett skydd för ungdomen själv att inte knarka ihjäl sig vid 16års ålder eller ty bli mördad!

Det är väl den enda aspekten som ger önskat resultat, just då iaf…
Citera
2022-07-29, 23:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Bra frågor. Jag har träffat mamman och mellansonen för 3 år sedan eller nåt sånt och misstänkte att det handlade om dem redan från början då jag vet att de är från Kazakstan och bor på den adressen.

Har typ hälsat på henne några gånger och pratat med mellansonen några fler gånger. Trodde hon var ensamstående med bara honom. Har aldrig sett någon syster eller lillebror. Med den informationen vi har så är jag lite inne på samma spår som du. Att hon efter försöken med systern går vidare med brodern, och sen med nästa, allt för att dra ut på tiden och hålla sig kvar i Sverige.

Mamman är rätt så snygg faktiskt. Vet inte hur ni här på tråden tänker er att hon ser ut, men hon klär sig med normala kläder och ger ett helt normalt intryck. Utseendemässigt skulle hon och sonen smälta bra in i typ Sydamerika, typ Colombia, Venezuela, Argentina, Chile. Hon har pratat ryska med sin son när jag träffat dem.

Angående vem som är gärningsperson så har tydligen systern en historik av att hota lillebrodern och han ska ha varit rädd för henne. Tror knappast mamman har någonting med hans död att göra.
Vilken mellanson? Är du säker på att det är BO syskon?
Finns ingen mellanson i någon asylansökan, ej heller omnämns en mellanson någonstans.
Det finns MGM 15 åriga halvsystern, och den nu avlidna halvbrodern. De har samma mamma.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-07-29 kl. 23:22.
Citera
2022-07-29, 23:34
Medlem
platyzmas avatar
Det absolut sämsta nu vore om mamman och dottern gav sig på rymmen och levde som Akilov.

SIS-hem kanske är fallet, men vi har ju några SIS-medarbetare i tråden, hur svårt är det för mamman att hämta dottern och dra? Det finns väl inga vakter, det är väl bara att man låser dörren nattetid?
Citera
2022-07-30, 00:15
Medlem
senhackarens avatar
Hon är straffmyndig. Släpp ur häktet p.g.a hennes låga ålder. I alla andra länder så hade barnamörderskan suttit häktad fram tills hon skulle börja avtjäna sina få år.
Citera
2022-07-30, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det absolut sämsta nu vore om mamman och dottern gav sig på rymmen och levde som Akilov.

SIS-hem kanske är fallet, men vi har ju några SIS-medarbetare i tråden, hur svårt är det för mamman att hämta dottern och dra? Det finns väl inga vakter, det är väl bara att man låser dörren nattetid?

Nej inga vakter, men allt är låst dygnet runt både fönster o dörrar så ingen kan ta sig ut eller in utan att ha övermannat personal o tvingar dom att låsa upp.
Utöver det så har många hus/avdelningar på SIS flera meter högt staket med taggtråd längst upp som omringar huset, ibland dubbelstaket med en sluss emellan.

Är man placerad på SIS får man inte röra sig en meter utanför huset/avdelningen utan personal. Inte ens om man är ute i det inhägnade området med staket får du vara utan personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in