2022-07-29, 13:52
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag undrar om det verkligen är hon som är skyldig.
Kan ju varit mamman som skadade sonen innan hon lämnade lägenheten utan att förstå att det var dödligt.
Citera
2022-07-29, 14:15
Medlem
Frammes avatar
Jag funderar på vad flickan sysslade med i det andra rummet när mamman kom hem. Hennes sjukdomshistoria verkar inte ha varit alldeles för allvarlig. Då skulle hon inte ha lämnats ensam med lillebror. Att hon mådde bättre och kunde ta ansvar för honom ensam köper jag inte heller. Nä, här finns det en del frågetecken.
Citera
2022-07-29, 14:18
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Kan ju varit mamman som skadade sonen innan hon lämnade lägenheten utan att förstå att det var dödligt.
Det är väl inte alldeles omöjligt. Kanske därför flickan var i ett annat rum. Hon var rädd.
Citera
2022-07-29, 14:43
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Det är väl inte alldeles omöjligt. Kanske därför flickan var i ett annat rum. Hon var rädd.
Rädd eller så var hon helt enkelt på sitt rum och lyssnade på musik, ritade eller vad nu 15åringar gör. Jag var inte i alltid i samma rum (eller ens samma våningsplan) som min lillasyrra bara för att jag satt barnvakt åt henne, lika lite som en förälder alltid är i samma rum som sina ungar.
Citera
2022-07-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Måste vara pga åldern, men är givetvis helt fel.
LVU gissningsvis, omhändertagen tex inom SIS. Osannolikt att hon återvänt till hemmet, eller tror någon här något annat?
Citera
2022-07-29, 14:59
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Rädd eller så var hon helt enkelt på sitt rum och lyssnade på musik, ritade eller vad nu 15åringar gör. Jag var inte i alltid i samma rum (eller ens samma våningsplan) som min lillasyrra bara för att jag satt barnvakt åt henne, lika lite som en förälder alltid är i samma rum som sina ungar.
Ja, vem vet, det är ju bara spekulationer.
Citera
2022-07-29, 15:05
Medlem
Finns det några spekulationer på hur barnet dog?
Citera
2022-07-29, 15:19
Medlem
Citat:
15-åriga flickan hade tidigare varit våldsam mot sin mamma och tioårige lillebror.

Vid ett tillfälle ringde pojken själv polisen och bad om hjälp, enligt uppgifter till Aftonbladet.

I dag är han död – misstänkt mördad av sin storasyster.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/bGR6Av/pojke-dodad-av-sin-syster-i-stockholm-sjalv-ringt-112

Så tråkigt.
Citera
2022-07-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
LVU gissningsvis, omhändertagen tex inom SIS. Osannolikt att hon återvänt till hemmet, eller tror någon här något annat?

Hoppas du har rätt, och är väl också rätt troligt.
Citera
2022-07-29, 15:26
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul000
Finns det några spekulationer på hur barnet dog?
Jag har för mej att jag läst här att han blev strypt. Hur någon kan säga det utan fakta verkar konstigt. Det tar jag med en nypa salt. Annars finns det tjallare. Är obduktionen redan gjord? Kanske i detta fall. Vad vet jag. Vilket inlägg det var orkar jag inte leta efter.
Citera
2022-07-29, 19:10
Medlem
Frammes avatar
Har hon ens en bror? Det verkar lite oklart om pojken, enligt vissa som har koll. Jag har det inte.
Citera
2022-07-29, 20:18
Medlem
Citat:
Har hon ens en bror? Det verkar lite oklart om pojken, enligt vissa som har koll. Jag har det inte.

Vad menar du nu? Att något av barnen inte var mammans biologiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in