• 1
  • 2
2022-07-16, 18:01
Medlem
som rubriken lyder.
Citera
2022-07-16, 18:54
Medlem
Jango-fetts avatar
Har för mig att svarta har högre testosteron än vita i ung ålder. Därför de har större penis kanske
Citera
2022-07-16, 19:00
Har nog mest att göra med miljön man växer upp i. Svarta har väl överlag mer testosteron då de ofta växer upp i en hårdare/brutalare miljö.
Testo-nivåerna har ju sjunkit rejält i västvärlden på senare år, förmodligen främst pga att vi växt upp tryggare.
På t.ex. vikingatiden så var nordbornas testo-nivåer garanterat väldigt mycket högre än vad de är nu.

Samma sak gäller i t.ex. amerikanska fängelser. Miljön där är så våldsam och brutal att testo-nivåerna för fångarna automatiskt går upp (oavsett ras). Delvis därför de alla blir så biffiga (trots små portioner av dålig kost).

Lägst testosteron har väl östasiater. De lever också i de minst våldsamma miljöerna på jorden.
Senast redigerad av kommenurjorden 2022-07-16 kl. 19:03.
Citera
2022-07-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Har nog mest att göra med miljön man växer upp i. Svarta har väl överlag mer testosteron då de ofta växer upp i en hårdare/brutalare miljö.
Testo-nivåerna har ju sjunkit rejält i västvärlden på senare år, förmodligen främst pga att vi växt upp tryggare.
På t.ex. vikingatiden så var nordbornas testo-nivåer garanterat väldigt mycket högre än vad de är nu.

Samma sak gäller i t.ex. amerikanska fängelser. Miljön där är så våldsam och brutal att testo-nivåerna för fångarna automatiskt går upp (oavsett ras). Delvis därför de alla blir så biffiga (trots små portioner av dålig kost).

Lägst testosteron har väl östasiater. De lever också i de minst våldsamma miljöerna på jorden.

Det där vara bara en massa trams. Inget av det du skriver är sant. Du kommer heller inte kunna presentera någon forskning som styrker det.
Blev du stött nu? Bra.
Citera
2022-07-16, 19:29
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det där vara bara en massa trams. Inget av det du skriver är sant. Du kommer heller inte kunna presentera någon forskning som styrker det.
Blev du stött nu? Bra.

Vad i det jag skrev stämmer inte? Då du inte ens specifierar detta så är det rätt uppenbart att det är ditt inlägg som är just trams.
Citera
2022-07-16, 19:31
Citat:
Blev du stött nu? Bra.

Att testosteron-nivåerna i västvärlden sjunkit? Nej det är helt sant och något du enkelt kan kolla upp med en google sökning. Du får vara lite mer specifik. Annars gör du nog bäst i att hålla käften istället för att skriva ett intetsägande trams-inlägg.
Citera
2022-07-16, 19:34
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Att testosteron-nivåerna i västvärlden sjunkit? Nej det är helt sant och något du enkelt kan kolla upp med en google sökning. Du får vara lite mer specifik. Annars gör du nog bäst i att hålla käften istället för att skriva ett intetsägande trams-inlägg.

Har läst detsamma.
Undrar vad det beror på, mikroplaster, p-piller/medicin i vattnet, sämre mat...
Citera
2022-07-16, 20:26
Medlem
Citat:

Det är du som påstår det och jag säger att du är full av skit. Vill du bevisa motsatsen varsågod jag tänker inte hjälpa dig.
Citera
2022-07-16, 20:29
Citat:
Det är du som påstår det och jag säger att du är full av skit. Vill du bevisa motsatsen varsågod jag tänker inte hjälpa dig.

Jag skiter högaktningsfullt i vad du tror eller inte tror.

De som på riktigt är intresserade och vill ha reda på om det stämmer eller ej kan själva enkelt kolla upp det på google.
Citera
2022-07-16, 20:31
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Har läst detsamma.
Undrar vad det beror på, mikroplaster, p-piller/medicin i vattnet, sämre mat...

Olika varianter av soja hittar man i var och varannan ingrediensförteckning. Soja innehåller ju mycket av det kvinnliga könshormonet östrogen. Det kan vara det som trycker ner våra testosteronnivåer.
Citera
2022-07-16, 20:33
Medlem
Citat:
Jag skiter högaktningsfullt i vad du tror eller inte tror.

De som på riktigt är intresserade och vill ha reda på om det stämmer eller ej kan själva enkelt kolla upp det på google.
Men vad väntar du på? Om det nu är så enkelt borde du väl kunna presentera några fakta här? Det är ju inte jag som påstår saker om testosteron?
Citera
2022-07-16, 20:41
Citat:
Men vad väntar du på? Om det nu är så enkelt borde du väl kunna presentera några fakta här? Det är ju inte jag som påstår saker om testosteron?

Är du handikappad? Detta är inte ens något kontroversiellt påstående utan något jag trodde var allmän vetskap?

https://www.reuters.com/article/heal...16976320061031

https://www.forbes.com/sites/neilhow...h=13f1b5058b7f

En enkel googlesökning gav en väldig massa resultat. Både i form av studier och artiklar. Där har du ett par exempel då jag antar att man (till en viss grad) ska vara snäll och hjälpa människor som inte är kapabla till att hjälpa sig själva.
Senast redigerad av kommenurjorden 2022-07-16 kl. 20:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in