Citat:
Ursprungligen postat av
Eurovision4ever
Första frågan är väl... var kom basebollträna ifrån? Om artikeln i expressen stämmer så handlar det om 15-20 ungdomar som gjort olaga intrång. Lite svårt att hantera kanske för "nattvakter"... men det finns andra metoder antar jag. Dock är frågan vad upprinnelsen är...
15-20 har jag inte läst något om, men har väldigt svårt att tro 15-20. 3-4 ska blivit allvarligt skadade och en kommit lindrigt undan, så minst 5, kanske några tjejer med killarna, så låt oss säga 8-10 totalt.
Antar att de som håller i "tivolit" (eller vad det ska kallas) även bor på området, med tanke på de som först blev misstänkta (Sex gärningspersoner har gripits misstänkta för misshandel:
Man, 65-årsåldern Man, 45-årsåldern Man, 45-årsåldern Man, 25-årsåldern Man, 18-årsåldern Man, 17-årsåldern), tänker jag att de yngre märkte de var folk som kom in, kalla på sina äldre/pappor sen det blev snack fram och tillbaka, sen gick någon/några och hämta basebollträ från deras bil/husvagn och ja resten vet vi.
Tänker även, att det säkert var fler än bara dessa 6 som varit aktuella i bråket, men några kanske gick och gömde sig eller låtsades sova när polisen kom