Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Har du nånsin sett muslimer spela brännboll? Skulle inte tro det du.
Nä de håller på med den populära sporten balkongflygning.
Citera
2022-07-16, 20:26
Medlem
Gaffelpärms avatar
Axels tivoli verkar vara en lågoddsare att det är.
https://www.kiviksmarknad.se/axels-tivoli/
Ligger rätt på vilka datum de ska vara där.

Kanske är tvåa på bollen och ber om ursäkt för det.
Citera
2022-07-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Axels tivoli verkar vara en lågoddsare att det är.
https://www.kiviksmarknad.se/axels-tivoli/
Ligger rätt på vilka datum de ska vara där.

Det är Axels tivoli som ÄGER marknadsfältet i Kivik sen många år.
Citera
2022-07-16, 20:31
Medlem
Jag kan inte riktigt ställa mig på rätt eller fel sidan här.
Jag tänker att ungdomarna har kommit dit "kvällen innan det öppnar" och ställt upp sig med sina husvagnar (referar till mosterns inlägg som hon har redigerat) -
De har säkert druckit lite och tänkt, grabbar ska vi inte planka in och ha lite kul -
De som håller i stället/är där/vaktar/whatever, har märkt dom, säkert varnat dom en två gånger, grabbarna har säkert varit lite stora i munnen tillbaka, och fått stryk.
Är det rätt att slå dom till den nivå som det påstås, nej -
Har grabbarna också gjort fel, ja.
Citera
2022-07-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwarfwajder
Jag tänker att ungdomarna har kommit dit "kvällen innan det öppnar" och ställt upp sig med sina husvagnar (referar till mosterns inlägg som hon har redigerat) -
De har säkert druckit lite och tänkt, grabbar ska vi inte planka in och ha lite kul -
De som håller i stället/är där/vaktar/whatever, har märkt dom, säkert varnat dom en två gånger, grabbarna har säkert varit lite stora i munnen tillbaka, och fått stryk.

Pappan till han som kom lindrigt undan verkar hålla med om min tanke -
"And*rs Ing*lströms son Hugo var en av pojkarna som befann sig på området och som jagades av männen.
– Min son är inte guds bästa barn, men så här får det inte gå till, säger han."
Citera
2022-07-16, 20:35
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hdsuperglide
Stackars familjen som går ut och gråter på Expressen !
Sonen har inte gjort fel ! Och inte hans kompisar heller som gått in på ett stängt Nöjesfält !
Men Pappa vet vet Bäst !
Var säkert 2 mil därifrån !
Vilka puckon !
Brukar inte svara eller läsa inlägg på
Flashback men !

Jag delar inte din uppfattning. Pappan säger ju att hans son inte är guds bästa barn, dvs han vet att ungen inte är klanderfri. Däremot kanske det inte är rimligt att klå upp ungar med basebollträn. Ett slag över käften kan ruinera ansiktet för resten av livet. I dagens utseendefixerade samhälle är det i princip ett dödsstraff.

Givetvis skulle man ringt polisen.
Citera
2022-07-16, 20:39
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidrik
Det är Axels tivoli som ÄGER marknadsfältet i Kivik sen många år.

Där ser man, lär sig nått nytt varje dag
Citera
2022-07-16, 20:40
Medlem
Inthemoves avatar
"Senare på kvällen ska tonårsgänget ha gått in på marknadsområdet, där verksamheten inte hade dragit i gång, och där tjuvåkt en karusell.

– Jag frågade om de har gjort nånting som kan ha lett till det här. De sa då nej, att de provkörde en karusell. De ville åka mer – sedan har det blivit något tumult"

Stark white trash-varning. Gärningsmannsprofil: inga godkända betyg. Kända av polisen. Föräldrar tätt mellan ögonen, spindel- eller ormtatuering på halsen. Okända av CSN. Kamphund. Överviktiga. Lirar fyra av fem till oddset 1.35.
Citera
2022-07-16, 20:42
Medlem
Kanske dags för pappan att erkänna att sonen är skyldig !(skulle nog gjort samma om sak någon kom om natten gjort samma sak då det var ett avspärrat område !
Men pappan vet nog bäst eftersom han går ut massmedia först efter att ha hört sin Grinande son som var oskyldig!
Senast redigerad av Hdsuperglide 2022-07-16 kl. 20:44.
Citera
2022-07-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför ljög du för?

Det undrar jag med, gissar vi får leva i ovisshet
Citera
2022-07-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwarfwajder

Hade det inte varit för basebollträn så hade grabbarna kunnat åka dit för olaga intrång... Vad man ska tycka om föräldern som gråter ut i media även om han erkänner att barnet inte är guds bästa. Sorry men en åthutning åt grabben och uppfostran hade varit lättare än att gråta ut i media....
Citera
2022-07-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
"Senare på kvällen ska tonårsgänget ha gått in på marknadsområdet, där verksamheten inte hade dragit i gång, och där tjuvåkt en karusell.

– Jag frågade om de har gjort nånting som kan ha lett till det här. De sa då nej, att de provkörde en karusell. De ville åka mer – sedan har det blivit något tumult"

Stark white trash-varning. Gärningsmannsprofil: inga godkända betyg. Kända av polisen. Föräldrar tätt mellan ögonen, spindel- eller ormtatuering på halsen. Okända av CSN. Kamphund. Överviktiga. Lirar fyra av fem till oddset 1.35.

Citat:
Ursprungligen postat av Hdsuperglide
Kanske dags för pappan att erkänna att sonen är skyldig !(skulle nog gjort samma om sak någon kom om natten gjort samma sak då det var ett avspärrat område !
Men pappan vet nog bäst eftersom han går ut massmedia först efter att ha hört sin Grinande son som var oskyldig!

Tror de flesta här håller med varandra, svenska "bonde folk" har blivit slagna för att dom har gjort fel för sig och det var icke svenskar som slog dom, därför ska föräldrar/familjemedlemmar gå och gråta i media.
Fråga era söner vad dom faktiskt ha gjort för att få så mycket stryk så kanske ni kan skämmas lite... Nej juste, "de ville bara ha en rolig helg, de har inte gjort fel, de förtjänade inte detta"

Sure kanske lite överdrivet med basebollträ osv med tanke på åldern på de som "ska ha gjort detta", men ungdomarna är långt från oskyldiga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in