• 1
  • 2
2022-07-16, 05:40
Medlem
Hej!

Ibland träffar jag jag tjejer som jag faller för men sen så drar jag mig undan när jag känner att det är på gränsen att både hon och jag är förälskade i varann. Det är nån skräck jag har för svenssonlivet som jag inte pallar!

Vad är fel?
Senast redigerad av Mistyarrow 2022-07-16 kl. 05:46.
Citera
2022-07-16, 05:47
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hej!

Ibland träffar jag jag tjejer som jag faller för men sen så drar jag mig undan när jag känner att det är på gränsen att både hon och jag är förälsakde i varann. Det är nån skräck jag har för svenssonnlivet som jag inte pallar!

Vad är fel?

Två möjliga problem:

1. Du är hjärntvättad helt enkelt. Medierna du insupit har skapat skräcken i dig som gör att du inte kommer fortplanta dig.

2. Du har inte hittat "den rätta" än.
Citera
2022-07-16, 05:47
Medlem
LeCastles avatar
Du måste inte ha ett Svensson-liv?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Två möjliga problem:

2. Du har inte hittat "den rätta" än.

Precis. Nån som är bra överlags, men om TS flyr undan varje gång han blir förälskad i en tjej så får han väl dö singel då.
Citera
2022-07-16, 05:59
Medlem
Jag har varit med tjejer men sen slutar det med att man sitter i var sin sida om soffan och kollar nåt skitprogram på TV och lever svenssonlivet att gå upp 7am komma hem trött som fan, handla, laga mat äta, kolla skitprogram på Tv och sen sova och samma sak 365 dagar om året! Det dödar kärleken!
Senast redigerad av Mistyarrow 2022-07-16 kl. 06:03.
Citera
2022-07-16, 06:04
Moderator
evilhoneys avatar
Psykologi --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2022-07-16, 06:41
Medlem
Så! Nån som har en bra ide?
Citera
2022-07-16, 06:59
Medlem
Citat:
Jag har varit med tjejer men sen slutar det med att man sitter i var sin sida om soffan och kollar nåt skitprogram på TV och lever svenssonlivet att gå upp 7am komma hem trött som fan, handla, laga mat äta, kolla skitprogram på Tv och sen sova och samma sak 365 dagar om året! Det dödar kärleken!
Vad är det med förhållandet som gör att du måste se skitprogram på tv, gå upp 7, komma hem trött, handla, laga mat, sova, och göra samma sak 365 dagar per år?

Vilka av dessa saker låter du bli att göra när du inte är i ett förhållande, hur lever du när du är singel?
Citera
2022-07-16, 09:59
Medlem
tunisierns avatar
Förälskad betyder känsloslav och beror på att du inte har andra knep att stilla ditt sinne. Kärlek är något helt annat än sexuell oro och kommer inte förrän lång tid tillsammans och av helt andra anledningar än ångest över svenssonlivet.
Är du dessutom man så ska du ens behöva överväga att känna som du känner.
Citera
2022-07-16, 10:46
Medlem
Emellies avatar
En sådan grej kan nog vara värt att gå till psykolog för att reda ut ett vettigt svar på.

Men det är ju inte helt ovanligt att många vill ha något slags samliv med andra samtidigt som det finns en underliggande oro för att binda upp sig vid någon eftersom det kommer att kräva mer ansvar utav en, samt eventuella kompromisser och förändringar i livet.
Citera
2022-07-16, 21:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Hej!

Ibland träffar jag jag tjejer som jag faller för men sen så drar jag mig undan när jag känner att det är på gränsen att både hon och jag är förälskade i varann. Det är nån skräck jag har för svenssonlivet som jag inte pallar!

Vad är fel?

Ska vi berätta det för dig?
Citera
2022-07-16, 22:47
Medlem
Citat:
Hej!

Vad är fel?
Jag beter mig lite liknande. Känner att jag borde vilja träffa någon att vara tillsammans med, men börjar jag tycka om någon vill jag hålla det mindre seriöst. En automatisk ihärdig försvarsmekanism för att inte kunna bli sårad kanske. Vet inte faktiskt. Kan ju vara både positivt och negativt känner jag.
Citera
2022-07-17, 02:01
Medlem
Rädd för intimitet och närhet.. man kan inte göra sig själv mer sårbar än att kära ner sig, det är som att ge någon en laddad pistol och de har den riktat mot ditt huvud.

Frågan är varför DU är rädd för att vara sårbar och ge närhet.

För.. tycker hon om dig så duger du precis som du är
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in