2022-07-15, 22:19
Medlem
Hej,

Jag har under två år beställt tretinoin 0,5 mg från dokteronline, den kräm man kan få hos läkaren i Sverige innehåller även antibiotika och då jag använder krämen för kosmetiska syften (reducera rynkor etc) så känns antibiotika dumt att ha i (se acnatac)

Dokteronline säljer inte längre den klassiska tretinoin utan antibiotika, så jag försökte beställa från någon indisk skitsida men tullen tog allt och jag förlorade 1200 sek..

Till min fråga, finns det någon som vet hur man får tag på klassisk tretinoinkräm till Sverige utan att det hamnar i tullen?

Tacksam för svar!
Citera
2022-07-15, 23:08
Medlem
Eponumoss avatar
Du får gå via en vidare-sändnings-service i något eu-land där tullen inte bekymrar sig över den krämen.

(Indisk skitsida –> Nederländerna (eller dyl) –> Svedala.
Citera
2022-07-16, 11:00
Medlem
Något tips på sådan service? Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du får gå via en vidare-sändnings-service i något eu-land där tullen inte bekymrar sig över den krämen.

(Indisk skitsida –> Nederländerna (eller dyl) –> Svedala.
Citera
2022-10-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Något tips på sådan service? Tack!

Hur löste du? Beställt från spanien 2 ggr utan problem men nu verkar det ha fastnat I tullen
Citera
2022-10-18, 16:15
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Hej,

Jag har under två år beställt tretinoin 0,5 mg från dokteronline, den kräm man kan få hos läkaren i Sverige innehåller även antibiotika och då jag använder krämen för kosmetiska syften (reducera rynkor etc) så känns antibiotika dumt att ha i (se acnatac)

Dokteronline säljer inte längre den klassiska tretinoin utan antibiotika, så jag försökte beställa från någon indisk skitsida men tullen tog allt och jag förlorade 1200 sek..

Till min fråga, finns det någon som vet hur man får tag på klassisk tretinoinkräm till Sverige utan att det hamnar i tullen?

Tacksam för svar!

Finns här tydligen https://medinc.se/products/pigment/retin-a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in