Om det är TV-konditorn RF så får vi tacka dig för att du medfinansierar gangstersamhället, att resurser tas från mer ömmande fall inom vården ( när kräken skjuter på varandra) och att rättssamhället belastas så till den grad att vi blivit Europas skam.
Jag vet inte utan ställer en öppen fråga. Hade det inte varit bättre att slå till mot basen i knarkpyramiderna? Höj straffen för innehav och bruk för att dämpa efterfrågan.
Men sluta svamla. 85000kr för 0.4 g kokain för eget bruk är sinnesjukt. Spelar ingen roll vilken inkomst man har. Det är helt fel att jaga brukare. Det leder till överdoser och att folk inte vågar söka hjälp. Att folk hamnar i register/Lexbase och får svårt att få arbete och göra rätt för sig. Sedan är det en moralisk fråga. Det är en morallag precis som prostitution. Hör inte hemma i en rättsstat. Gillar man sharialagar, åk till Saudi.
Huruvida det ens borde vara böter eller inte är en helt annan fråga och inte den jag diskuterar.
Asså 85.500kr i böter för 0,41g ladd! Bara i Sverige. Så jävla sjukt.
Som jämförelse kan jag nämna att jag blev rånad och spöad för några år sen. Den snubben fick böta 12.000kr. Men i Sverige är det såklart mycket allvarligare att inneha en mikroskopisk mängd knark.
Han har råd och bötesbeloppet bestäms av personens inkomst.
Vem hade kunnat gissa att den gode Roy hänger på FB?
Ja jävlars Jag hann se bilden. Det var väl folket från hans biz Mr Cake? Inga efter vad jag kunde se kända nyllen. Verkligen skyldigt beteende att plocka ner gruppbilden
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!