Vad är det för fel på Sverige? känns som om någon tokstolle har infört sharialagar. 85 000kr (!!!) i böter för 0,4 kokain för eget bruk. Sinnessjukt är ju bara förnamnet. Vem är det som infört och varit drivande med det här att jaga brukare i Sverige?
Du inser väll att personen i fråga har väldigt höga inkomster därav den dyra böteslappen.
Asså 85.500kr i böter för 0,41g ladd! Bara i Sverige. Så jävla sjukt.
Som jämförelse kan jag nämna att jag blev rånad och spöad för några år sen. Den snubben fick böta 12.000kr. Men i Sverige är det såklart mycket allvarligare att inneha en mikroskopisk mängd knark.
Sverige är så jävla skämtland!! Fan man blir så jävla trött!!
Asså 85.500kr i böter för 0,41g ladd! Bara i Sverige. Så jävla sjukt.
Som jämförelse kan jag nämna att jag blev rånad och spöad för några år sen. Den snubben fick böta 12.000kr. Men i Sverige är det såklart mycket allvarligare att inneha en mikroskopisk mängd knark.
Standard för ringa narkotikabrott eller ah innehav för eget bruk under 0,6g brukar väl vara 30 dagsböter å inte 150 dagsböter?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!