Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-19, 10:15
  #145
Avstängd
wusemans avatar
För övrigt, vart är offren någonstans? Föräldrarna? Är dom helt oberörda över att känslig data läckt om deras egna barn? Vet dom inte om att man kan kräva skadestånd? Om listan finns skall väl dom få reda på det omedelbart av myndigheten vad som hänt? Dataläckor är INTE billigt och det är isf FHM som är ansvariga över detta i denna historian.Eller är det Inera kanske? Ingen aning.. Är det Melior som används för att spara dessa saker tro. https://www.cerner.com/se/en/solutions/melior-obstetrix

Sitta och diskutera en jävla hobby bloggare som gör det non-profit säger sig självt och sedan skylla på något som hen gör, det är ju som att be om att få dörren inslagen av Rikspolischef/Säkerhetspolischefens bästa av dom bästa. Dumt från början till slut. Kom även ihåg att vid varje större skandal iu form av tillslag mot någon som bedrivit en olaglig verksamhet med alla dess olika former av databaser så har NOA fått hjälp av FBI. Men inte denna gången. Vi pratar om ett EV hack i FHM's databas? Hoho, knock knock! Kom därefter ihåg att varje gång så har det rört sig om infiltrering och honeypots.

Listan tack, listan eller någon form av logg eller tillvägagångssätt.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om detta är för att ha något underlag för något större i framtiden rörande området på något vis.
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-08-19 kl. 10:53.
Citera
2022-08-19, 11:04
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
För övrigt, vart är offren någonstans? Föräldrarna? Är dom helt oberörda över att känslig data läckt om deras egna barn? Vet dom inte om att man kan kräva skadestånd?
Tror du gravt överskattar hur mycket folk bryr sig om saker i det här landet. Dessa saker som läckt ut kommer vara allmänna uppgifter om högst 15 år ändå, så vad spelar det för roll?

Det som fascinerar mig mest är att föräldrarna inte tycks kontaktats på något sätt över det här.
Citera
2022-08-19, 12:45
  #147
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Tror du gravt överskattar hur mycket folk bryr sig om saker i det här landet. Dessa saker som läckt ut kommer vara allmänna uppgifter om högst 15 år ändå, så vad spelar det för roll?

Det som fascinerar mig mest är att föräldrarna inte tycks kontaktats på något sätt över det här.

Så kan det absolut vara. Jag tänkte på just det efter att jag skrev för 1177 läckan berörde ju också vården och det blev ju en skandal som hamnade på top 10 listan för dom värsta skandalerna genom tiderna för myndigheter enligt utlänsk press, på denna listan så finns även Transportstyrelsen och framförallt 1177 läckan blev det knappt något större om i helhet tycker i Sverige så det kan säkert vara att jag överskattar detta en del.

Ja, det är verkligen konstigt. Det är mycket med hela denna historian som är konstig framförallt det som grilltekniker hittade om datumen det finns ingen kalender i värdeln som skulle räkna fel på det så det måste vara en människa som missat att det var skottår och att datumen blev felaktiga.
Citera
2022-08-19, 13:26
  #148
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Tack för källan, jag sa ju det jag ljuger aldrig.

Ryskt forum? Haha! Lika mycket ryskt forum som det är ryssar som är hackare, vadfan de är alkolister hela bunten som lever i en diktatur som heter duga där minsta illegala hack kan leda till döden eller över 10 års fängelse, lika så med droger som dom försöker framspela att i sina kryptiska meddlanden, kolla basket stjärnan.

Kom ner på jorden nu, svenska folket! Jag tror jag är den ända som motsäger att de är denna nationalitetet i varenda jävla tråd varje gång det hackar så är det en ryss, bara för man har en server i Ryssland så betyder det inte att man är ryss, isåfall är jag med ryss men det är jag tamefan inte men jag skulle vara ifall om det var såhär det baserades. Bara för det är ryskspråkig forum som MAIN språk betyder inte att det är en ryss, man kan välja färdiga språkval som tillägg till dom flesta forummodeller, ni måste ju ha sett att 99 av 100 bygger på samma källa.

Kan ni tänka er att det är SÅ lätt att lägga skulden på en hel nationalitet för man väljer ett förhandspråk som förstasval eller väljer att filtrera just ".ru" domäner för att lura männniskor för att manipulera och hjärntvätta folk. Undrar ni aldrig vem som är dom riktiga hackarna i bakgrunden? Tänk om det är två svenskar som jobbar på FOLHÄLSOMYNDIGHETEN själva, det skrev jag i mitt absolut första inlägg.

Sanningen kommer alltid ikapp, vi får se vart detta slutar, om det ens finns två st som varit inne på förhör. Det är ju naturligtvis lätt att påstå någonting som inte kan kollas upp p.g.a av sekeretess!

Ungefär samma skit som när psykiatriken sa i den fastbundna kvinnan fallet "vi får vänta och se vem som har rätt, det kommer stå i journalen" samtidigt så vet idioten till psykiatri forskare att INGEN någonsin kommer kunna eller få granska det materialet offentligt. Folket gick på det också.

Detta är samma sak, det kallas GROV HJÄRNTVÄTTNING & MANIPULATION och det värst av allt är, det är att fungerar det är tydligt det.

Snyggt avslut av Konstapeln på NOA! "Det vi kan säga är att det går bra.."' - Jävla trams. Hade det gått bra hade detta redan varit avslutat för längesen.

Detta kunde man inte tänka sig att det skulle komma som svar misstänker jag, man skulle ju kunna diskutera listan men jag valde att ta upp det som dom flesta redan har glömt, tydligen!

I USA tog dom twtter hackarna på tor efter 2 dagar när dom gav sig på presidenten, dom kan om dom vill! Eller så fanns det alddrig några twitter hackare utan det var någon annan för att kunna skrämma hela jordens befolkning. Det funkade också. Sedan kom värdelnms rikaste man och skulle köpa företaget men så visade det sig att tydligen fanns massa autobots där, samma som ryssarna håller på med. Hjärntvättning kallas det INTE hacking!

Så, det menar jag med kom ner på jorden nu svenska folket, men jag kan ju ha fel

Begriper inte varför du skriver långa textväggar om saker som aldrig påståtts hela tiden (och inte bara i denna tråden)? Och framförallt inte varför du hakar upp dig på att det absolut inte under några omständigheter någonsin kan var så att ryssar är inblandade på något minsta vis?

Det var den som driver sajten som listan publicerades på som nämnde att listan låg på en (citat) "rysk darknet site".

Citat:
Datan ligger på en rysk darknet site.

https://web.archive.org/web/20220716...19vaccinen.se/


Och vad är det för tjat om "listan tack!"? Listan har länkats till flera gånger om.
Citera
2022-08-19, 13:52
  #149
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Begriper inte varför du skriver långa textväggar om saker som aldrig påståtts hela tiden (och inte bara i denna tråden)? Och framförallt inte varför du hakar upp dig på att det absolut inte under några omständigheter någonsin kan var så att ryssar är inblandade på något minsta vis?

Det var den som driver sajten som listan publicerades 9på som nämnde att listan låg på en (citat) "rysk darknet site".



https://web.archive.org/web/20220716...19vaccinen.se/


Och vad är det för tjat om "listan tack!"? Listan har länkats till flera gånger om.

Ja, vem skulle jag annars mena på skrivit om ryssar? Vilken lista menar du på. Personunmrerna är det listan du menar? Den kan ju vem som helst skrivit ihop?

Du påstår att listan är äkta men innehåller missar i tidigare inlägg iom datumen.

Jag bad om källa du återkom aldrig med någon källa? Visa den igen då? Eller utdragen från databasen? Är det äkta så kom med något som styrker ditt påstående?

Vad har du sett som kan påvisa att den läckta informationen skulle vara äkta? Jag ifrågasätter bara historian kring detta fallet på alla dess olika punkter.. Jag tror lika mycket på dig som bloggaren tills något konkret kan bevisas.
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-08-19 kl. 14:40.
Citera
2022-08-19, 15:27
  #150
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Ja, vem skulle jag annars mena på skrivit om ryssar? Vilken lista menar du på. Personunmrerna är det listan du menar? Den kan ju vem som helst skrivit ihop?

Du påstår att listan är äkta men innehåller missar i tidigare inlägg iom datumen.

Jag bad om källa du återkom aldrig med någon källa? Visa den igen då? Eller utdragen från databasen? Är det äkta så kom med något som styrker ditt påstående?

Vad har du sett som kan påvisa att den läckta informationen skulle vara äkta? Jag ifrågasätter bara historian kring detta fallet på alla dess olika punkter.. Jag tror lika mycket på dig som bloggaren tills något konkret kan bevisas.

Det är du som tjatar om nån lista du vill se, och nu om någon källa du vill se. Den enda lista jag känner till är den lista med "personnummer" som publicerades på covid19vaccinen.se och som länkats till ett flertal gånger redan. Om det är den listan du vill se så har du hur många länkar som helst i denna tråden, så jag förstår inte varför du frågar om och om igen efter "listan". Är du hög eller?

Vad är det du vill se källa på denna gången?

Vad får dig att tro att listan över personnummer (se länk i förra inlägget) är ihopskriven av vem som helst, när FHM faktiskt har bekräftat (se länk till artikel tidigare i tråden) att åtminstone en del av uppgifterna kommer från deras databas. Menar du att FHM medvetet vilseleder, och att listan i själva verket är helt påhittad? Vad skulle FHM ha för anledning att hitta på att uppgifterna faktiskt kommer från dem? Det motsatta vore ju mer logiskt isåfall.
__________________
Senast redigerad av GrillTekniker 2022-08-19 kl. 15:30.
Citera
2022-08-19, 17:20
  #151
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad ska man göra med denna infon?
Bli fälld för dataintrång. Förstår inte vad incitamentet bakom detta skulle vara och kan bara se en anti-vaxxer framför mig som fått snetändning skulle få för sig att göra något så korkat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback