2025-04-20, 11:59
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Intressant att tantaluringen hittills hållit sig lugn hela påsken. Börjar nästan tro att hon har lärt sig något. Undrar om hon får någon slags tomhetskänlor av att inte kunna mannekänga framför kameran och få läsa hur vacker hon är, eller om det räcker med att visa upp sig på gågatan och fantisera om vad folk tycker.

Gillar den senaste videon där hon sårat blänger in i kameran. Kanske det snart kommer en till video där det står "Leave me alone" för att understryka att nu jävlar har hon fått nog av alla som haft fräckheten att titta på hennes Tiktoks

Folk ska titta på hennes villkor. Folk ska tycka det hon tycker. Folk ska "köpa" hennes infall.

Övriga, är med Pia Pissfittas eget vokabulär: "Jävla fittor!"
Citera
2025-04-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag har försökt hjälpa Pia, genom att inte kränka henne här i tråden, inte vara hatisk och inte ge henne fula tillmälen...
Även några goda råd har jag gett henne, (eftersom det verkar som att hon läser här,) bl.a att försöka skriva sig på kommunen när Hasan ville bli av med henne...

Att erbjuda henne bostad, och annan hjälp rent konkret, har jag inte möjlighet till...
Jag bor i en mindre lgh, och inte i en stor östermalmsvåning eller villa med många rum...

Det finns olika sätt att hjälpa en människa, vilket det jag beskriver i första stycket, är ett sätt...
Man kan hjälpa en människa genom att visa respekt...

Hjälper du henne genom att inte kränka henne? Det är ju fint gjort, men kanske ett mål mat hemma med tända ljus och porlande gott vin skulle hjälpa henne mer. Jag vet inte, men hon behöver en vän. Någon som leder henne på rätt vägar. Men det kräver ju lite mer än att bara inte skriva kränkande på en internetsida på nätet. Men jag hoppas hon hittar en vän, hon kan helst av allt vill ha en manlig vän. Men om det gäller en middag hemma med porlande vitt vin så spelar nog könet ingen roll. Hoppas folk bjuder hem henne, om någon nu bryr sig så pass. Jag tror inte att någon gör det.

Hon blir nog uteliggare i sommar då det ger lite mer aktion i hennes nutidsdrama på internet.
Citera
2025-04-20, 12:49
Medlem
Intressant att väldigt få på Tiktok kallar henne för Gräddis/Gräddrumpan, undrar vad det beror på, jag själv tycker att hon passar mycket bättre som Pia, men kan inte sätta fingret på varför 🤔
Citera
2025-04-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hjälper du henne genom att inte kränka henne? Det är ju fint gjort, men kanske ett mål mat hemma med tända ljus och porlande gott vin skulle hjälpa henne mer. Jag vet inte, men hon behöver en vän. Någon som leder henne på rätt vägar. Men det kräver ju lite mer än att bara inte skriva kränkande på en internetsida på nätet. Men jag hoppas hon hittar en vän, hon kan helst av allt vill ha en manlig vän. Men om det gäller en middag hemma med porlande vitt vin så spelar nog könet ingen roll. Hoppas folk bjuder hem henne, om någon nu bryr sig så pass. Jag tror inte att någon gör det.

Hon blir nog uteliggare i sommar då det ger lite mer aktion i hennes nutidsdrama på internet.

Hon skulle behöva en vettig kvinna i sitt liv. Ingen man, för då börjar hon bara tro att det är tjärlek involverat och ska flirta och hålla på, tror dock inte att Pia accepterar en kvinna som vän/bekant, då alla kvinnor "tar männen ifrån henne".
Citera
2025-04-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon skulle behöva en vettig kvinna i sitt liv. Ingen man, för då börjar hon bara tro att det är tjärlek involverat och ska flirta och hålla på, tror dock inte att Pia accepterar en kvinna som vän/bekant, då alla kvinnor "tar männen ifrån henne".
Man får en vän genom att vara en heter det, och det ligger nog Pia i fatet det också. Eftersom hon tycker att andra kvinnor är tjärleksrivaler, och det innefattar nog alla män, antingen Pia vill ha dem eller inte, så kan hon inte vara en vän heller. Så det faller sig nog inte så som om hon skulle kunna ha en vettig kvinna i sitt liv.

Hon verkar ju ha mer än en tendens att hunsa andra människor. Både kvinnor och män. Vilket är otroligt självdestruktivt. Hon borde gå till en psykolog, men det funkar väl inte för hon ska väl hunsa hen med.

Jag tror hon känner sig otroligt ensam, och då bedövar hon med vin. Finns ingen väg ut för denna kvinna än att krascha totalt och förhoppningsvis hamna på akutpsyket och få hjälp från grunden. Men jag är inte säker på att det funkar heller hon är så jävla störd.
Citera
2025-04-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Du står för dina åsikter, jag står för mina...

Pia, ta inte åt dig, vet inte om 'hen' själv förstår...

Pia, du kämpar på ditt sätt, det gör vi alla, det finns folk som förstår oss, och det finns folk som inte förstår oss...

Någon har sagt, minns just nu inte vem, att ibland kan folk förstå genast, ibland när man fått förklara sig lite, och en del får man helt ge upp om, de kommer aldrig att förstå...
Ja kämpar gör hon absolut det kan ingen förneka.....fast kämpar för att förstöra för sig själv! Det kan ingen förneka. Eller jo du kan😊
Citera
2025-04-20, 14:00
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Ja kämpar gör hon absolut det kan ingen förneka.....fast kämpar för att förstöra för sig själv! Det kan ingen förneka. Eller jo du kan😊

Har jag förnekat något...?
Känner inte igen mig i ditt inlägg...

Jag har sagt förut, och kan säga det igen, att det jag säger är INTE att rättfärdiga allt Pia gör, men det jag säger är, att döm inte...
'But for the grace of God it could have been you...'
Citera
2025-04-20, 14:24
Medlem
Citat:
Man får en vän genom att vara en heter det, och det ligger nog Pia i fatet det också. Eftersom hon tycker att andra kvinnor är tjärleksrivaler, och det innefattar nog alla män, antingen Pia vill ha dem eller inte, så kan hon inte vara en vän heller. Så det faller sig nog inte så som om hon skulle kunna ha en vettig kvinna i sitt liv.

Hon verkar ju ha mer än en tendens att hunsa andra människor. Både kvinnor och män. Vilket är otroligt självdestruktivt. Hon borde gå till en psykolog, men det funkar väl inte för hon ska väl hunsa hen med.

Jag tror hon känner sig otroligt ensam, och då bedövar hon med vin. Finns ingen väg ut för denna kvinna än att krascha totalt och förhoppningsvis hamna på akutpsyket och få hjälp från grunden. Men jag är inte säker på att det funkar heller hon är så jävla störd.

Hon vill inte ha några vänninor, det har hon gjort klart för oss i en video. Kvinnliga vänskaper slutar bara i ovänskap, då alla vanliga fula fittor blir avundsjuka på hennes otroligt tilldragande utseende.
Hon tar aldrig tar upp kvinnor (åtminstone inte i sin egen ålder) i sina liver.
På stan är det bara unga tjejer hon kan hon sänka sig till att prata med eftersom de fnittrande vill ta en selfie tillsammans med tjändisen.
Citera
2025-04-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Hon vill inte ha några vänninor, det har hon gjort klart för oss i en video. Kvinnliga vänskaper slutar bara i ovänskap, då alla vanliga fula fittor blir avundsjuka på hennes otroligt tilldragande utseende.
Hon tar aldrig tar upp kvinnor (åtminstone inte i sin egen ålder) i sina liver.
På stan är det bara unga tjejer hon kan hon sänka sig till att prata med eftersom de fnittrande vill ta en selfie tillsammans med tjändisen.

Ja, grava tillitsproblem. Undrar hur hennes mor var? Sinnessjuk? Narcissist? Sociopat? Femme fatale? En normalt vårdande mor känns ju som uteslutet men vem vet.
Citera
2025-04-20, 16:38
Medlem
Gräddis har varit och shoppat igen, hon ska visst förändra sin "garderob", är tydligen missnöjd med mycket där som hon köpt. Märkligt, när hon poserat i plaggen, så har hon ju varit helt i gasen över hur fantastiska de är. Verkar som att hon på ett klassiskt sätt får en kick över själva inköpen, men sedan är de inte så roliga att ha.

Hon skriver också att hon inte mår bra, men mår bättre. Hon skakar inte längre okontrollerat och kan stå på benen. Om det är något som hänt, så låter det ju troligt att hon haft rejäl abstinens och det är väntat när man sett henne dricka sig igenom dagarna. När Systembolaget är stängt kan läget nog bli kritiskt om hon inte kunnat hålla dagsransonen och blir hänvisad till enstaka glas på någon bar.
Senast redigerad av Florman 2025-04-20 kl. 16:51.
Citera
2025-04-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ja, grava tillitsproblem. Undrar hur hennes mor var? Sinnessjuk? Narcissist? Sociopat? Femme fatale? En normalt vårdande mor känns ju som uteslutet men vem vet.

Enligt hennes ex som var normal och vettig så långt vi vet var även hennes föräldrar normala. Det stod kort om hennes bakgrund i någon utredning, SOC-dokumenten tror jag det var? Men även normala familjer kan råka få psykfall och massmördare till avkommor så man kan nog inte alltid skylla på uppväxten. Vissa blir bara dumma i huvudet ändå, och andra med svår uppväxt kan bli de vettigaste människorna i rummet.
Citera
2025-04-20, 18:59
Medlem
afraidofmatss avatar
Varför är ni så vansinnigt fixade vid gäddröven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in