2025-01-10, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Enligt lag, i Sverige, så är det varken ditt, eller allmänhetens, problem, så länge en person/patient, 'har sin fria vilja...'

Har du inte förstått..?

TYCKA, kan man...

Hur allvarligt fysiskt sjuk måste man vara för att bli omhändertagen mot sin vilja i Sverige?

I USA har jag sett missbrukare tacka nej till vård fast de har haft svåra infektioner som sett ut som nära förestående nekros/kallbrand och sepsis. Det specifika fall jag tänker på ledde också till döden kort därefter. Polisen kunde inte göra ett skit.
Citera
2025-01-10, 16:44
Medlem
Citat:
Enligt lag, i Sverige, så är det varken ditt, eller allmänhetens, problem, så länge en person/patient, 'har sin fria vilja...'

Har du inte förstått..?

TYCKA, kan man...

Och hennes vilja skadar både henne själv och andra för att hon inte förstår bättre, därför behöver hon en förmyndare.
Citera
2025-01-10, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Och hennes vilja skadar både henne själv och andra för att hon inte förstår bättre, därför behöver hon en förmyndare.

Det finns alltid gränser, vi tvångsvårdar inte folk som har KOL men ändå röker cigg, t.ex.
Citera
2025-01-10, 16:50
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Det är ju därför vi vill att hon får förmyndare! Hon klarar inte att ta hand om sig. En förmyndare som sörjer för person har skyldighet att se till att personen får läkarvård när det behövs, det borde du ju veta som jobbar inom vården. Du kan ju inte på riktigt mena att Pia är hälsosam och ”frisk” så hon inte behöver en läkarundersökning? Hon behöver tvingas dit!

Gällande det här med förmyndare sade hon i förrgår att det är någon som gjort en anmälan på henne.
Vad vi vet så har hon inga diagnoser som vården kan ha som underlag.
Är det med tanke på vad hon postar online som gör att hon kan bli tillfrågad förmyndare? Eller...?
Citera
2025-01-10, 16:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bd0c4cbd696b72cc2d
Man bör absolut kolla hälsan vid 50 den lär inte vara bra men tycker nog hon såg lika risig ut när denna tråd startades för 2 år sen, eller?

vitamin b12 som alkisar brukar gå problem med hade jag käkat om jag deack dagligen... tror jag?

Hon ser oerhört sliten ut, jag har bara följt henne sedan i höstas ungefär och såg direkt kontrasten mellan hur hon såg ut på sina äldre videos och hur hon ser ut nu.
Citera
2025-01-10, 16:57
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Gällande det här med förmyndare sade hon i förrgår att det är någon som gjort en anmälan på henne.
Är det med tanke på vad hon postar online som gör att hon kan bli tillfrågad förmyndare? Eller...?

Utan att spekulera allltför mycket och hejvilt,här, så kanske det är hennes ex-man?
Som tar hand om barnen, och vill deras bästa?
Citera
2025-01-10, 17:01
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Pia uppdaterar ang läkarbesöket: https://gofile.io/d/XDw0ax

Pia Trotsfitta i sitt esse...Nepp, här blir det fanimig inget jävla läkarbesök! Hon är ju för härlig, löskekvinnan!
Citera
2025-01-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser

Tror det är för att hon inte kan ta hand om sig själv. Hon har blivit av med barn, bostad, betalar inga räkningar och drar bara på sig mer skulder trots att kronofogden redan sålt hennes bostad. Hon behöver hjälp med allt från att sköta ekonomi till att hitta någonstans att bo, det löser hon inte själv. Hennes enda prio är att köpa vin, nu har hon gott om pengar men tidigare la hon allt på alkohol och sov hellre utomhus utan att äta på flera dagar för att vinet gick före allt annat. Risken med en klumpsumma hon har nu är att hon gör likadant och står sen utan någonting om hennes organ inte gett upp innan. En förvaltare hade hjälpt henne prioritera på bäst sätt för henne, även om hon inte skulle se det som en hjälp i nuläget. Om några år hade hon nog varit tacksam.
Citera
2025-01-10, 17:10
Medlem
MaeWests avatar
Kan se scenariot framför mig, när Pia Pissfitta bearbetar Hasan om boendet: "Hasan, habibi, får jag bo här? Får jag det? Hasan, jag VILL bo med dig, Habibi, jag måste ha en lägenhet, du och jag älskar mig, Hasan, visst får jag bo här? Hasan, skriv mig på kontraktet, Hasan, så att jag kan bo här, Hasan, HASAN, får jag bo här? Ska vi gifta oss, Habibi, för då får ja bo här om du dör, skriv mig på kontraktet, Hasan, HASAN, lyss på mig, Hasan......."

Timme efter timme kör Pia Pissfitta sitt tjat i hopp om att till sist ha malt ner sin gisslan Hasans mentala hälsa till under fotknölarna. Pia behöver gratis boende...

Blir det "Lilla Wien" i kväll för paret...så Pia kan visa upp sin trofé-kille för övriga klientel på haket?
Citera
2025-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bd0c4cbd696b72cc2d
Man bör absolut kolla hälsan vid 50 den lär inte vara bra men tycker nog hon såg lika risig ut när denna tråd startades för 2 år sen, eller?

vitamin b12 som alkisar brukar gå problem med hade jag käkat om jag deack dagligen... tror jag?

Kolla på videos från t.ex 2021-22, då var hon ändå ganska fräsch. Nu är hon helt nedgången, mycket också på att hon slutat sköta hygienen för ett bra tag sedan och det syns. Stripigt hår, påsar under ögonen i det gula ansiktet och tänderna ser ut som brungröna stumpar.
Citera
2025-01-10, 17:11
Avslutad
Citat:
USA är USA...
Detta är Sverige...

USA's lagar kan jag inte...
Men, Sverige's lagar kan jag...

Ja, det var poängen med mitt inlägg, men du skrev inget i informationsväg. NÄR ÄR DET ILLA NOG?
Citera
2025-01-10, 17:14
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlshatt
Ja, det var poängen med mitt inlägg, men du skrev inget i informationsväg. NÄR ÄR DET ILLA NOG?

Hur vet jag det...?
Ingen vet...
Alla är fria att anmäla...
En sammanvägning görs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här