2024-10-29, 18:37
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Det tror jag med, deras "kärlek" känns som det typiska kvarterskrogsfyllo-förhållandet där båda har hittat varandra och hänger ihop tack vare sina alkoholvanor.

Tror inte att Hassan missbrukar alkohol?
Mest bara träffat Pia ute?
Vet inte, men?
Citera
2024-10-29, 18:47
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
En vecka utan strut i tråden nu, Jubel å fanfarer!! 🙌 Fan vad skönt!

Fantastiska nyheter, det måste vi fira!

"Gräddrumpan och Hassan ska sälja av bohaget"
https://www.youtube.com/watch?v=_LBWFEfUd_k

Hur länge tror ni att Pia kommer få bo hos Hassan innan han ringer polisen?
Jag gissar på att hon åker ut FÖRE den 14 november, flyttar hem igen och blir sen blir utkastad ur lägenheten.
Och sen står hon där på gatan, där hon hör hemma.
Som man bäddar får man ligga, din jävla häxa.
Senast redigerad av biljardballe 2024-10-29 kl. 18:55.
Citera
2024-10-29, 18:49
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulladbulle
Bland det mest sorgliga jag sett i historien om Gräddis är kommentaren på en inte så gammal video där någon påstår sig ha barn på samma skola som hennes söner. Hen skriver hur barnen får utstå andra barn som spelar upp videor där mamma är full, säger att barnen inte är viktiga, flashar diverse kroppsdelar och beter sig som ett svin.

Fy helvete vilket trauma dessa barn utsätts för, jag klarar knappt av att tänka på det. När man själv har barn som man gör allt för blir det extra påtagligt.

Jag känner noll och inget medlidande med detta odjur, måtte hon lida.

Häxan njuter säkert av att hennes barn får lida pga. hennes tokerier.
Citera
2024-10-29, 18:59
Medlem
Citat:
Vet inte, men?

Mm får också lite intrycket att han är betydligt mer ordningssam, gillar laga mat mm. Han är nog bara smått desperat/ensam- vilket kan höra åldern till?
Står dock inte ut med vad som helst, och då blir det kalabalik med Pia
Citera
2024-10-29, 19:33
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Vet inte, men?

Han är rätt glad i ölen vad jag förstått det men inte alls på samma nivå som Pia och vinet.
Citera
2024-10-29, 20:17
Medlem
SkrikPaniks avatar
Vid Hassans ålder borde han veta att man aldrig släpper hem någon med aktivt missbruk eller upprepade ekonomiska problem. 🥴 Om det krävdes polis sist så blir det kaos nu.
Citera
2024-10-29, 20:35
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Fantastiska nyheter, det måste vi fira!

"Gräddrumpan och Hassan ska sälja av bohaget"
https://www.youtube.com/watch?v=_LBWFEfUd_k

Hur länge tror ni att Pia kommer få bo hos Hassan innan han ringer polisen?
Jag gissar på att hon åker ut FÖRE den 14 november, flyttar hem igen och blir sen blir utkastad ur lägenheten.
Och sen står hon där på gatan, där hon hör hemma.
Som man bäddar får man ligga, din jävla häxa.

Vi firar! Tills vidare då..🙄

Och låt oss se då, allt som kan hända före 14/11.
Kan ju bli en del..
Citera
2024-10-29, 20:51
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Han är rätt glad i ölen vad jag förstått det men inte alls på samma nivå som Pia och vinet.

Precis, inte i missbruk.

Väldigt trist, om han fastnar i medberoende med henne.
Citera
2024-10-29, 20:54
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Vid Hassans ålder borde han veta att man aldrig släpper hem någon med aktivt missbruk eller upprepade ekonomiska problem. 🥴 Om det krävdes polis sist så blir det kaos nu.

Pengarna som snart rullar in på Pias konto lockar säkert lite för mycket för att göra sig av med henne helt.
Citera
2024-10-29, 21:08
Medlem
Enligt Hassan på Pias live precis ska dom har ett förhållande sen.
När hon får pengarna då?
Citera
2024-10-30, 00:28
Medlem
Nu ska det samlas in pengar till henne på Tiktok också och det uppmanas att ge henne jobb/boende. Folk som nyss fått upp ögonen för henne och missat alla försök till att hjälpa henne de senaste åren. Om ni läser här..

1. HON VILL INTE HA HJÄLP. Många har försökt. Hon blir bara arg för den enda hjälp hon vill ha är vin, all annan hjälp blir hon arg på.
2. Hon VILL INTE jobba och de som tycker man ska ge henne ett jobb kan ju själv anställa henne. Vi som följt henne några år vet varför hon inte skulle göra sig bra på en arbetsplats. Samma med boende, hon vill inte betala hyra eller räkningar - vem vill stå för boende till henne från egen ficka?
3. Hon behöver inte PENGAR! Hon får en stor summa från försäljningen. Hon behöver nog mycket här i livet men pengar är det sista.

Sammanfattat så VILL HON INTE så det lönar sig inte att försöka nå henne. Tvångsvård för psykisk ohälsa och missbruk är väl det som skulle hjälpa, men i Sverige måste man vilja ta emot hjälpen själv så det känns väl inte genomförbart i närtid.
Citera
2024-10-30, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Nu ska det samlas in pengar till henne på Tiktok också och det uppmanas att ge henne jobb/boende. Folk som nyss fått upp ögonen för henne och missat alla försök till att hjälpa henne de senaste åren. Om ni läser här..

1. HON VILL INTE HA HJÄLP. Många har försökt. Hon blir bara arg för den enda hjälp hon vill ha är vin, all annan hjälp blir hon arg på.
2. Hon VILL INTE jobba och de som tycker man ska ge henne ett jobb kan ju själv anställa henne. Vi som följt henne några år vet varför hon inte skulle göra sig bra på en arbetsplats. Samma med boende, hon vill inte betala hyra eller räkningar - vem vill stå för boende till henne från egen ficka?
3. Hon behöver inte PENGAR! Hon får en stor summa från försäljningen. Hon behöver nog mycket här i livet men pengar är det sista.

Sammanfattat så VILL HON INTE så det lönar sig inte att försöka nå henne. Tvångsvård för psykisk ohälsa och missbruk är väl det som skulle hjälpa, men i Sverige måste man vilja ta emot hjälpen själv så det känns väl inte genomförbart i närtid.

På sätt och vis kan jag känna någon konstig form av respekt för att hon INTE vill ha hjälp av andra på alla sätt och vis. Ja vin går bra, men kläder som hon inte gillar vill hon inte ha, och inte brödet heller det var inte heller rätt ... så jag tycker låt kärringen klara sig själv då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in