2026-05-09, 17:22
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Vi får se framöver hur allt går...

Skulle önska att Pia själv skriver lite igen om hur hon lever och har det...

Förr hade hon ju ork, konstigt nog, både kroppsligt och mentalt, hade även humor ibland, även om både modfälld och arg ofta...

Jag kände alltid med henne, trots att, som du skriver, så många 'luttrade' såg henne som en häxa, mer eller mindre...

Jag har sett, och varit med om så mycket, så fasader ser jag igenom, och jag har hela tiden känt att Pia är en människospillra nu av så mycket motgångar, så det är på en så skör tråd hon balanserar, och då blir man, som Nils Ferlin, sa i en dikt, till sist en igelkott, när man 'har bekymmer för stort och för smått...'
Hela tiden taggarna utåt, och kanske gråter inombords,..
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2026-05-09 kl. 17:25.
Citera
2026-05-09, 17:29
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Ja, jag håller med...
Min känsla när jag såg videon var nästan att Pia blivit van att få stryk...

Det där att bara liksom acceptera... Obehagligt...

Ja. Extremt obehagligt!!

Och även om Pia Nyberg varit explicit, påverkad och provokativ många gånger i sina flöden, så rättfärdigar det inte någon att slå henne.
Eller någon att slå någon annan, överhuvudtaget.
Citera
2026-05-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonDy2
Ja. Extremt obehagligt!!

Och även om Pia Nyberg varit explicit, påverkad och provokativ många gånger i sina flöden, så rättfärdigar det inte någon att slå henne.
Eller någon att slå någon annan, överhuvudtaget.

Håller med om det du skriver...
Jag tyckte att Daniel, om det nu var han, och det var det väl antagligen, såg väldigt hård och elak ut, det lilla man såg av honom på slutet av 'liven...'

Antagligen fick Pia mer stryk efter det vi såg, allt 'snurrade bara till' som om hon tappade mobilen, innan hon ev slogs till golvet...

Jag tänkte också på hur skör hon lät när hon presenterade sig som 'Hej, jag heter Pia', och hur hon sedan bara accepterade att bli slagen...
Det vittnar om en acceptans, som att det hänt ofta och blivit normaliserat...
Citera
2026-05-09, 18:03
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Jag tyckte att Daniel, om det nu var han, och det var det väl antagligen, såg väldigt hård och elak ut, det lilla man såg av honom på slutet av 'liven...'

Antagligen fick Pia mer stryk efter det vi såg, allt 'snurrade bara till' som om hon tappade mobilen, innan hon ev slogs till golvet...

Jag tänkte också på hur skör hon lät när hon presenterade sig som 'Hej, jag heter Pia', och hur hon sedan bara accepterade att bli slagen...

Vi vet inte vad som föregåtts? Vilket absolut inte rättfärdigar slagen!!

Men Pia är påverkad? Säger ngt som : ” Ja hej! Jag vill sälja en lådscykel”..
Innan hon blir slagen?

Någon här sett Daniel Almakhoul, Centralen Sthlm, då han kanske stjäl sådan??

Han stal en låtcykel??
Citera
2026-05-09, 18:04
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Vi vet inte vad som föregåtts? Vilket absolut inte rättfärdigar slagen!!

Men Pia är påverkad? Säger ngt som : ” Ja hej! Jag vill sälja en lådscykel”..
Innan hon blir slagen?

Någon här sett Daniel Almakhoul, Centralen Sthlm, då han kanske stjäl sådan??

Han stal en låtcykel??

Lådcykel.
Citera
2026-05-09, 19:05
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:

Ja, visst gör det??
Oavsett vad som försigåtts före.

Gräddrumpan säkerligen full och provokativ?/ tjafs i fylla etc kanske. Det vet vi ju som följt henne.

Men hur nu Pia blivit ” normaliserad” till att ta en ” Orre” då hon är så ” Gammal, Dum och Otillräcklig”??

Finns inte Försvar för!
Återigen, heter han Daniel Almakhoul.
Hette ngt annat förnamn innan?

Vad försökte han ta Patent på? Och vem är han??
Citera
2026-05-09, 19:07
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag tillhör dem som skrev mycket i denna tråden om Gräddrumpan, (Pia) innan hon försvann härifrån.
Av anledning jag inte förstår har mitt konto inte fungerat på ett bra tag men verkar göra det nu igen. Jag kunde läsa på Flashback men inte själv göra några inlägg.

Många tyckte att jag bara försvarade Pia oavsett vad hon gjorde, trots att jag flera gånger försökte nyansera den bilden och förklara hur jag såg på det.

Men nu till det senaste som hon publicerade då och som jag nu ville ta upp.
Många tror att mannen hon flyttat ihop med är anledningen till att hon inte hörs av mer, att han tvingar henne att inte finnas på sociala medier.
Är det så är det ju psykisk misshandel, förutom den fysiska misshandel han utsatte henne för i ett mycket kort videoinlägg här.

Jag såg den mycket korta videon där hon gjorde ett kort återbesök i tråden och han misshandlade henne/slog henne i ansiktet, och det var skrämmande att se. Man undrar verkligen hur hon har det nu i sitt liv.
Det är bra att så många har polisanmält hennes sambo.

Vi får se, och hoppas, att Pia återkommer i tråden och berättar om hur hon har det nu.

Du var en av de som hejade på henne oavsett.

( anledningen var väl att du mår dåligt och ville ha uppmärksamhet?)

När andra påpekade att saker såg galet ut, då försvarade du hennes fria vilja.
Senast redigerad av vichy6 2026-05-09 kl. 19:11.
Citera
2026-05-09, 20:22
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Hur jag mådde, och mår, vet du inget om...
Personangrepp är inte klädsamt så det tycker jag att du kan avhålla dig ifrån...

Ok. Hur tänker du nu angående henne och relationen?
Citera
2026-05-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Jag skrev i mitt första inlägg nu på länge, att jag inget vet om hur Pia har det nu, så den frågan kan jag inte svara på förrän det blir offentligt hur Pia lever nu.

Det jag kommenterat är det lilla vi fått se på länge, att hon får en rejäl örfil, och det är inte ok av Daniel att reagera med att misshandla Pia för något hon säger.

I och för sig så vet vi inget om vad som föregått det vi ser, men att bli slagen kan inte rättfärdigas...
Citera
2026-05-09, 20:53
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag skrev i mitt första inlägg nu på länge, att jag inget vet om hur Pia har det nu, så den frågan kan jag inte svara på förrän det blir offentligt hur Pia lever nu.

Det jag kommenterat är det lilla vi fått se på länge, att hon får en rejäl örfil, och det är inte ok av Daniel att reagera med att misshandla Pia för något hon säger.

I och för sig så vet vi inget om vad som föregått det vi ser, men att bli slagen kan inte rättfärdigas...

I och för sig??

Vill du nu att någon tar sig an henne?
Citera
2026-05-09, 20:54
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Men Ok. Handlar väl inte om ” pajkastning” här?
Utan om Pia Nybergs Ve nu??
Hur hon mår?
Citera
2026-05-09, 20:55
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Men Ok. Handlar väl inte om ” pajkastning” här?
Utan om Pia Nybergs Ve nu??
Hur hon mår?

Ja. Finns inget klipp här på påstådda händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in