2025-01-09, 13:23
Medlem
Pruttgrottas avatar
Berättade nyss på TikTok storys att hon fortfarande hyr rum på hostelet i gamla stan som back up men inte sover där varje natt, det betyder alltså att hon är tillbaka hos Hasan.
Citera
2025-01-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
https://youtube.com/watch?v=7T3hxVo0ZHg&si=3oCB2rtF3L2UMFiy

Denna borde alla strutar på tråden se! Anledningen till VARFÖR PISSPIA TACK GODD GUD BLEV AV MED BARNEN

Klassiker. Man får inte glömma att hon hade barnen varannan vecka så hennes vrål om att "umgås med barn 24/7" var alltså på deltid och barnen var sjuka.
Senast redigerad av Perturbed 2025-01-09 kl. 13:33.
Citera
2025-01-09, 13:42
Medlem
biljardballes avatar
"Gräddrumpan är arg över att blivit anmäld till överförmyndarenheten"
https://www.youtube.com/watch?v=t8GohOkJZx0

Citera
2025-01-09, 13:46
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Att jag syns som 'en mot strömmen' blir väl en helt naturlig följd av att nästan bara jag, (ja, någon/några fler,) har en annan åsikt än er andra här...

På vad sätt menar du att jag vill få tråden att handla om mig...?
Det är ju bara något du verkar vilja håna mig med...
Varför skulle jag vilja det mer än er andra som skriver här...?
Det är väl ingen skillnad i så fall, jag med mina åsikter, och ni andra med era åsikter, vad vi vill med dem...

Ni tycker inte om Pia, ja, jag skulle säga att ni vuxenmobbar henne, och det är barnsligt, omoget och elakt...

Jag vill inte delta i det, och att jag skriver här är till stor del för att jag känner att jag vill försvara mig för ideliga påhopp från er andra...

Älskling, bry dig inte om Pia. Hon förtjänar inte det...

Snart blir förhoppningsvis Pia förklarad omyndig - efter att hon nu blivit anmäld till Överförmyndarförvaltningen.
Jag hoppas verkligen att dom går vidare med det.
Citera
2025-01-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perturbed
Klassiker. Man får inte glömma att hon hade barnen varannan vecka så hennes vrål om att "umgås med barn 24/7" var alltså på deltid och barnen var sjuka.
Japp en riktig klassiker detta! Värsta var att barnen låg i sina rum och var sjuka medan dom tvingades lyssna på skrällets klagaovisor
Citera
2025-01-09, 14:27
Medlem
TunnHandleds avatar
Citat:

Denna borde alla strutar på tråden se! Anledningen till VARFÖR PISSPIA TACK GODD GUD BLEV AV MED BARNEN

Jisses....stackars, stackars barn! Pia är ju själv som ett stort barn som är i skriande behov av avancerad hjälp på så många plan för att få rätsida och ordning på sitt liv. Måtte barnen få hjälp och stöd i tid med att bearbeta sin uppväxt och komma ut som någotsånär hela människor i sina vuxenliv så småningom. Gud hjälpe dem allihop.
Jag blev så, så ledsen när jag såg detta, för allas skull i hela den dysfunktionella familjen.
Så osmakligt att det finns människor som sitter och tittar på och gottar sig i detta. Fy fan.
Citera
2025-01-09, 14:35
Medlem
marytraders avatar
Citat:

Så otroligt sorgligt att titta på från sidan när alkoholister får sina abstinens symtom. Det enda som kretsar i deras hjärna är att få i sig alkohol. Det är viktigare än barnen, hygien, pengar till mat, pengar till hyra, ja allt.

Diagnoser på det och så blir det så här. Ofattbart att hon inte fattar själv att hon är gravt alkoholiserad och behöver få hjälp och behandling. Hon kommer inte få någon fungerande vård, det är minimum 5 veckor för henne i det tillståndet men hon skulle ju kunna bekosta det själv nu när hon har pengar.

Jag lider med hennes barn som kan se den här filmen i all framtid online. Vilket trauma för de små barnen att ha en sådan där hemsk mamma. Usch och fy.

Jag vet inte vad som kommer bli hennes wake-up moment. Kanske om hon får höra att hon kommer dö om hon fortsätter dricka. Att organen är på väg att ge upp. Typ. Jag stötte på en kvinna i hennes ålder som var så där gul i ansiktet. Hon dog av pajad lever. Tror kvinnor tål alkoholmissbruk sämre än män.
Senast redigerad av marytrader 2025-01-09 kl. 14:38.
Citera
2025-01-09, 14:40
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Gällande skola så är detta skolans, elever och lärares ansvar att se till att det är en bra skolmiljö.
Aha. Du är en sån som Pia själv är. Felet ligger alltid hos alla andra och inte hos källan.

Självklart ska mobbning osv inte förekomma på skolor. Men när Pia själv mobbar ungarna offentligt och mer eller mindre visar att det är okej att kalla hennes barn för diverse glåpord finns det inte mycket skolan kan göra för dom vid det laget.

Korkat uttalande från dig.

Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Psykisk ohälsa kan vara en förklaring till att man beter sig på ett visst vis, Pia har till och med blivit tvångsomhändertagen av polis samt ring polisen från akutavdelningen eftersom hon trodde att personalen på akuten försökte ha ihjäl henne.
Det borde kanske säga dig något?

Klart att det kan vara en förklaring. Ingen ursäktande anledning dock. Det Pia gör i sitt tillstånd nu bär konsekvenser vare sig hon är medveten över vad hon håller på med eller inte. Inte skäl för någon förmildrande omständighet med hennes äckliga beteende.

Akuthistorien tror jag lika mycket på som jag tror på att Hasan ska ha hotat henne med en stol.
Senast redigerad av Nariiouh 2025-01-09 kl. 14:48.
Citera
2025-01-09, 14:42
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunnHandled
Jisses....stackars, stackars barn! Pia är ju själv som ett stort barn som är i skriande behov av avancerad hjälp på så många plan för att få rätsida och ordning på sitt liv. Måtte barnen få hjälp och stöd i tid med att bearbeta sin uppväxt och komma ut som någotsånär hela människor i sina vuxenliv så småningom. Gud hjälpe dem allihop.
Jag blev så, så ledsen när jag såg detta, för allas skull i hela den dysfunktionella familjen.
Så osmakligt att det finns människor som sitter och tittar på och gottar sig i detta. Fy fan.

Har inte fått intrycket av att övriga familjen är dysfunktionell. Barnen bor nu hos sin pappa, som verkar vara en normal, vettig sådan.
Citera
2025-01-09, 14:51
Medlem
TunnHandleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Har inte fått intrycket av att övriga familjen är dysfunktionell. Barnen bor nu hos sin pappa, som verkar vara en normal, vettig sådan.
Då finns det större hopp om att barnen klarar att bli hela vuxna. Hoppas att pappan orkar hela vägen och att han ser till att han själv får det stöd han behöver för egen del.
Citera
2025-01-09, 14:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perturbed
Den är inte direkt vidimerad då det är Pia själv som har sagt det.

Vilket innebär att det kvinnan exempelvis säger om sina barn inte alls behöver stämma.
Intressant att så många är villiga att tro på allt en kvinna säger i ena sekunden, samtidigt som de i andra sekunden inte anser kvinnans ord vara trovärdiga alls.

Om kvinnan på någon sätt anses vara skadlig för sina barn i beteende, uttalanden eller annat så sätter socialtjänsten stopp för umgängen. OM kvinnan har pågående umgängen, som två timmar i veckan som påståtts, så är det intensivt umgänge utifrån socialtjänstens perspektiv. För att få ha det så innebär det att det dels är barnens vilja och dels att kvinnans beteende är gott när hon är med dem.
Citera
2025-01-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunnHandled

Jag tycker det värsta är alla som hejar på henne och tycker att Pia är vuxen, hon får göra som hon vill, hon kämpar på bra - heja dig och bry dig inte om vad andra tycker! 💪🏻

Hur kan man inte inse hur hon skadar BARN och andra runt sig, även henne själv trots att jag inte har jättemycket sympatier för henne. Det finns inget wakeupcall för henne, det hade redan sjunkit in om så var fallet. Hon behöver någon utomstående som tar tag i henne och ordnar upp hennes liv med tvång. Hon kommer vara mordisk i början, men det finns en chans att hon nyktrar till både bokstavligt och mentalt och vill bli bättre själv. Det är verkligen inte okej att ränna fritt och bete sig som hon gör och utsätta andra för allt från hot, förtal till övergrepp och allt vad hon nu gör mot sina barn och exman. Ivrigt påhejad av alla unga Tiktokare som tycker det är synd om henne och att hon ska få leva som hon vill. Hon är helt gul under ögonen och lever i sin egen värld, ser inte människor att hon inte klarar av att ens ta hand om SIG SJÄLV? Hon behöver insatser innan hon gör kaos mot både andra och sig själv som inte går att reda upp. Hon är sitt absolut värsta jag och någon behöver sätta stopp, hon själv kommer aldrig göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in