2022-07-13, 18:36
Medlem
Hur kan jag mottag pengar 140 kr (inte kontanter) om jag har ett konto som är övertrasserat med 600 kr. Pengarna kommer väl försvinna?
Senast redigerad av Uall 2022-07-13 kl. 18:40.
Citera
2022-07-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uall
Hur kan jag mottag pengar 140 kr (inte kontanter) om jag har ett konto som är övertrasserat med 600 kr. Pengarna kommer väl försvinna?

Behöver handla snabbt idag, så kan inte öppna nytt konto, och hinna få betalkortet till. och den som lånar ut pengar till mig bor i en annan stad så kan inte få summan kontant eller möta upp personen
Citera
2022-07-13, 18:43
Då e det ju kört
Citera
2022-07-13, 18:45
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Pengarna kommer att dras så fort de kommer in,tyvärr. Om du tänker handla för pengarna så kan du ju skicka en förfrågan på Swish så betalar den du tänker låna av.
Citera
2022-07-13, 19:06
Medlem
sebastian66s avatar
Är det veckopengen som ska landa? Övertrasserat med 600 och inväntar 140 stora pengar.
Kanske dax att funder på vad du gör fel om du har så tajt budget.
Citera
2022-07-13, 19:16
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Nej, pengarna försvinner inte. De minskar din skuld till banken. Du blir således 140 kr rikare.

Eftersom du verkar ha hamnat i en för dig prekär situation så tycker jag att det kan vara OK att ta av buffertsparandet.
Senast redigerad av Sonny00 2022-07-13 kl. 19:19.
Citera
2022-07-13, 19:29
Medlem
Be honom skicka dem till nån annan som tar ut dem åt dig?
Citera
2022-07-13, 21:18
Medlem
Skaffa ett konto på Revolut och be han skicka dom dit, lägg sedan till ett virtuellt kort i Apple Pay/Google Pay, tar typ 5 min att öppna kontot.

Vipps du kan handla för pengarna.

Förutsätter ju dock att han är villig att skapa ett konto där om han inte redan har det, han kan iallafall sätta in pengar där direkt med kort/apple pay.
Citera
2022-07-13, 21:31
Medlem
Jag förstår att det kan vara kämpigt i dessa tider och att man behöver pengar, men att försöka få ut pengar på annat sätt när man är skyldig banken 600 kr i övertrassering är inte det bästa.

Kan annars rekommendera Klarna kortet om det kniper. Det är inget vanligt kreditkort i den bemärkelsen utan mer ett kort som är knutet till antingen faktura om man vill det eller ett klarna konto om man vill det.

Kortet går att skapa och få aktiverat på några minuter om man har Google Pay i mobilen. Då får man ett digital kort som går att använda samma dag om man så vill. Sen några dagar senare kan man få ett fysiskt kort, men det är inget man behöver om man inte absolut vill.

Vill inte uppmuntra till krediter, men det är tuffa tider nu. Men utnyttja det inte för mycket bara utan bara till det absolut nödvändigaste som mat. Inga lyxvaror eller saker man kan leva utan.
Citera
2022-07-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag förstår att det kan vara kämpigt i dessa tider och att man behöver pengar, men att försöka få ut pengar på annat sätt när man är skyldig banken 600 kr i övertrassering är inte det bästa.

Kan annars rekommendera Klarna kortet om det kniper. Det är inget vanligt kreditkort i den bemärkelsen utan mer ett kort som är knutet till antingen faktura om man vill det eller ett klarna konto om man vill det.

Kortet går att skapa och få aktiverat på några minuter om man har Google Pay i mobilen. Då får man ett digital kort som går att använda samma dag om man så vill. Sen några dagar senare kan man få ett fysiskt kort, men det är inget man behöver om man inte absolut vill.

Vill inte uppmuntra till krediter, men det är tuffa tider nu. Men utnyttja det inte för mycket bara utan bara till det absolut nödvändigaste som mat. Inga lyxvaror eller saker man kan leva utan.

Tror du ärligt att om snubben tjafsar över småsummor att han är kreditvärdig för att skaffa klarna? Knappast va lol
Citera
2022-07-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc122
Tror du ärligt att om snubben tjafsar över småsummor att han är kreditvärdig för att skaffa klarna? Knappast va lol

Sant, det kanske han inte är, då hade han nog hittat alternativ som det jag nämnde redan
Citera
2022-07-13, 22:48
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:

Om du får betalt via Swish så kan du ju koppla din Swish till ett annat konto än det kontot som är kopplat till ditt kort.
Såna konton är ju lätta att skapa själv via internetbanken…så ställer du in att din Swish ska komma dit istället för till ditt kortkonto.
Väldigt praktiskt om man råkar övertrassera kontot när man har skralt med pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in