• 1
  • 2
2022-07-13, 05:00
Medlem
Lundbondens avatar
1: NHL
2: KHL
3: NLA
4: Liiga
5: AHL
6: DEL
7: Tjeckiska ligan
8: Slovakiska ligan
9: SHL
10: EBEL

Vad tycker ni?

Är självklart att NHL är bäst med KHL som tvåa. Därefter kommer NLA och Liiga. AHL är bättre än folk tror.

SHL har ju gått ner sig totalt. Bara kolla hur dåligt det går för Sverige i EHT, OS och VM.
Citera
2022-07-13, 05:25
Medlem
MrMadoffs avatar
Trodde AHL kom högre
Citera
2022-07-13, 05:34
Medlem
TS måste skämta oss aprilo, alternativt ha ett stort agg mot svensk hockey, shl är given trea.

De slovakiska och tjeckiska ligorna är skräpserier numera, medelmåttiga farmarlagsspelare far dit och dominerar, Filip chlapik vann poängligan i tjeckien där senast efter att inte platsat i ottawa efter otaliga chanser. Spelare från as är stjärnor där, MYCKET sämre är shl.

NHL
KHL
SHL
AHL
NLA
LIIGA

Sedan kommer DEL och tjeckien utan rangordning men klassen bättre än slovakien.
Senast redigerad av alanlissa87 2022-07-13 kl. 05:48.
Citera
2022-07-13, 05:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
TS måste skämta oss aprilo, alternativt ha ett stort agg mot svensk hockey, shl är given trea.

De slovakiska och tjeckiska ligorna är skräpserier numera, medelmåttiga farmarlagsspelare far dit och dominerar, Filip chlapik vann poängligan i tjeckien där senast efter att inte platsat i ottawa efter otaliga chanser. Tvåan i slovakiska poängligan lirade i mora för ett par år sedan utan att vara saknad numera. osv.

NHL
KHL
SHL
AHL
NLA
LIIGA

Kolla vem som är TS....
Citera
2022-07-13, 05:58
Medlem
Finsk-fyllas avatar
3, 4, 6 och 10 har jag aldrig hört talas om. Dem verkar bra..
Citera
2022-07-13, 06:18
Avstängd
Jävlar vad du överskattat NLA. Ligan har bra spets men sämre bredd.

1. NHL
2. KHL
3. SHL
4. AHL (jämnt med SHL)
5. NLA
6. Liiga
7. Tjeckien
8. Del

Tveksam om Slovakien och Österrike tar Allsvenskan.

SHL är en riktigt bra liga. Och blir bättre till kommande säsong. Argumentet om hur det gått för landslaget håller inte då det beror på tränaren och 9 av 10 spelar inte ens i SHL. Du säger även att AHL är bättre än folk tror men håller NLA och Liiga över Nej din koll är dålig.
Senast redigerad av 400Ben 2022-07-13 kl. 06:21.
Citera
2022-07-13, 06:26
Avstängd
Citat:

De slovakiska och tjeckiska ligorna är skräpserier numera, medelmåttiga farmarlagsspelare far dit och dominerar, Filip chlapik vann poängligan i tjeckien där senast efter att inte platsat i ottawa efter otaliga chanser. Spelare från as är stjärnor där, MYCKET sämre är shl.

NHL
KHL
SHL
AHL
NLA
LIIGA

Ja helt sjukt hur han håller Tyskland, Tjeckien och Slovakien över Sverige. Enbart baserat på landslaget som om det inte finns utländska spelare i ligorna.

Antingen propoganda eller daglig verksamhet från TS.

Delar din bedömning om ligorna.

Edit: Ser nu att Lundbonden är TS så daglig verksamhet.
Citera
2022-07-13, 06:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kolla vem som är TS....

Det är faktiskt helt sjukt hur han får hålla på. Det är trams och regelbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
3, 4, 6 och 10 har jag aldrig hört talas om. Dem verkar bra..

Schweiz har en bra spets men sämre bredd
Många av Sveriges bästa utanför NHL är där.

Finland har du hört talas om. En liga en bit ifrån SHL.

Tyskland har mycket publik men det är en liga mer i klass med botten av SHL och Allsvenskan typ.

Österrike har utvecklats men nej den är inte nära topp 6 eller 8.
Citera
2022-07-13, 06:43
Medlem
tegelpanna123s avatar
Jag vet att Finland och
Schweiz (bra pengar) m.fl har inhemska ligor, SÅ efter är jag inte. Hade inte koll på namnen uppenbarligen🙈
Citera
2022-07-13, 07:36
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:

NHL
KHL
SHL
AHL
NLA
LIIGA

Vad baserar du på att SHL är bättre än NLA, DEL, Liiga och tjeckiska/slovakiska ligan? Kollar du EHT, OS och VM de senaste åren så gör SHL spelare sämre ifrån sig än spelare från dessa ligor.
Citera
2022-07-13, 07:39
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är faktiskt helt sjukt hur han får hålla på. Det är trams och regelbrott.

Schweiz har en bra spets men sämre bredd
Många av Sveriges bästa utanför NHL är där.

Finland har du hört talas om. En liga en bit ifrån SHL.

Tyskland har mycket publik men det är en liga mer i klass med botten av SHL och Allsvenskan typ.

Österrike har utvecklats men nej den är inte nära topp 6 eller 8.

Jag får alltså inte ha min egen åsikt? Är det något som inte borde vara tillåtet är det dina ständiga attacker mot mig.

Tyskland och Finland som presterat så mycket bättre än Sverige senaste åren i OS, VM och EHT har alltså sämre liga än SHL? Jag får inte ihop det. Tyskland och Finlands trupper har haft enormt många spelare från just deras ligor de senaste åren i OS, VM och EHT såklart. Samma med Sverige.
Citera
2022-07-13, 08:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Jag får alltså inte ha min egen åsikt? Är det något som inte borde vara tillåtet är det dina ständiga attacker mot mig.

Tyskland och Finland som presterat så mycket bättre än Sverige senaste åren i OS, VM och EHT har alltså sämre liga än SHL? Jag får inte ihop det. Tyskland och Finlands trupper har haft enormt många spelare från just deras ligor de senaste åren i OS, VM och EHT såklart. Samma med Sverige.

Klart man får ha åsikter men man ska inte kunna gömma sig med massa trams genom att påstå att det är åsikter. Så du vill ha ett forum där man får härja fritt med trams? Du står ju sällan upp för dina åsikter när du blir nerplockad gång på gång.

Men hur kan du gå på ligornas kvalite via landslagspel så mycket? 1. Det är klart mer än bara SHL spelare i landslaget. 2. De spelarna är en väldigt liten del av hela ligan. 3. Det är korta turneringar. 4. Tränaren Garpenlöv står mycket för landslaget sista åren. 5. Varför håller du NLA så högt för då? Det går inte ihop. 6. Var SHL grym 2018 och 2019 när vi vann VM? Nej så mycket har den inte tappat. 7. Om landslaget är så viktigt varför Österrike? 8. VM kommer spelare från Nordamerika men OS som är Europa enbart nu kom vi faktiskt 4a. Rätt bra så varför rankade 9a hos dej? 9. Sverige roterar som fan i EHT och inget samspel. Säger inte mycket alls.

Du kan inte jämföra ligor med några få spelare i landslaget. Du tar heller ingen hänsyn till att ligorna har utlänningar som inte representerar det landslaget men ligan. Hela din ingångspunkt är ju totalt skev.

Kolla hur det går i Champions League för Sverige. Finland har vissa bra i sin inhemska ja men de går ju till SHL nu och de flesta är ju i KHL. Nej jag orkar inte mer. Har fler argument men förstår du inte eftet detta är du totalt hopplös tyvärr. Tur alla andra fattar. Du hatar svensk hockey och handboll uppenbart.

Tyskland har inte presterat så mycket bättre än oss i OS senaste åren. Sluta dröm. EHT? När då?
Senast redigerad av 400Ben 2022-07-13 kl. 08:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in