Citat:
Ursprungligen postat av
Lundbonden
Jag får alltså inte ha min egen åsikt? Är det något som inte borde vara tillåtet är det dina ständiga attacker mot mig.
Tyskland och Finland som presterat så mycket bättre än Sverige senaste åren i OS, VM och EHT har alltså sämre liga än SHL? Jag får inte ihop det. Tyskland och Finlands trupper har haft enormt många spelare från just deras ligor de senaste åren i OS, VM och EHT såklart. Samma med Sverige.
Klart man får ha åsikter men man ska inte kunna gömma sig med massa trams genom att påstå att det är åsikter. Så du vill ha ett forum där man får härja fritt med trams? Du står ju sällan upp för dina åsikter när du blir nerplockad gång på gång.
Men hur kan du gå på ligornas kvalite via landslagspel så mycket? 1. Det är klart mer än bara SHL spelare i landslaget. 2. De spelarna är en väldigt liten del av hela ligan. 3. Det är korta turneringar. 4. Tränaren Garpenlöv står mycket för landslaget sista åren. 5. Varför håller du NLA så högt för då? Det går inte ihop. 6. Var SHL grym 2018 och 2019 när vi vann VM? Nej så mycket har den inte tappat. 7. Om landslaget är så viktigt varför Österrike? 8. VM kommer spelare från Nordamerika men OS som är Europa enbart nu kom vi faktiskt 4a. Rätt bra så varför rankade 9a hos dej? 9. Sverige roterar som fan i EHT och inget samspel. Säger inte mycket alls.
Du kan inte jämföra ligor med några få spelare i landslaget. Du tar heller ingen hänsyn till att ligorna har utlänningar som inte representerar det landslaget men ligan. Hela din ingångspunkt är ju totalt skev.
Kolla hur det går i Champions League för Sverige. Finland har vissa bra i sin inhemska ja men de går ju till SHL nu och de flesta är ju i KHL. Nej jag orkar inte mer. Har fler argument men förstår du inte eftet detta är du totalt hopplös tyvärr. Tur alla andra fattar. Du hatar svensk hockey och handboll uppenbart.
Tyskland har inte presterat så mycket bättre än oss i OS senaste åren. Sluta dröm. EHT? När då?