2022-07-12, 22:36
Medlem
Bidens avatar
https://www.expressen.se/noje/tv-pro...pa-grona-lund/
Citat:
Enligt polisens förundersökningsprotokoll ska mannen, som är i 40-årsåldern, ha ertappats på väg ut från en toalett med en snusdosa i handen som han ska ha varit på väg att ge till sin kompis, när polisen fattade misstanke om att något inte stod rätt till.
Jag finner det så otroligt orimligt att man ska få sitt liv förstört bara för att han hade ett vitt pulver som dessutom var i sådan liten mängd att det fick plats i en snusdosa. Max ett par gram, om ens det. Denna TV-profil var ju inte direkt den enda personen där på krogen som hade kokain på sig. Det förekommer över hela landet på varje krog under varje helg. Drogkriget är förlorat och alla vet det men ändå ska vi offra våra egna medborgare på värsta sättet, genom att stämpla dom som fruktansvärda knarkare som inte längre ska få vara på våra arbetsplatser och som ska ses ned på, listas på Lexbase och leva med dessa konsekvenser för resten av sitt liv.

Vad anser ni om att man i Sverige fortfarande kan dömas för något sådant här?
2022-07-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biden

Jag finner det så otroligt orimligt att man ska få sitt liv förstört bara för att han hade ett vitt pulver som dessutom var i sådan liten mängd att det fick plats i en snusdosa. Max ett par gram, om ens det. Denna TV-profil var ju inte direkt den enda personen där på krogen som hade kokain på sig. Det förekommer över hela landet på varje krog under varje helg. Drogkriget är förlorat och alla vet det men ändå ska vi offra våra egna medborgare på värsta sättet, genom att stämpla dom som fruktansvärda knarkare som inte längre ska få vara på våra arbetsplatser och som ska ses ned på, listas på Lexbase och leva med dessa konsekvenser för resten av sitt liv.

Jag älskar när folk som ser sig lite för mer än andra faller. Nu vet jag inte vem personen är men säkert någon självgod jävel.
2022-07-12, 22:44
Medlem
Citat:

Finns flera trådar som handlar om liknande resonemang och jag anser att det är korrekt att bli dömd för innehav. Ungefär som med pedofiler då som har 2-3 nakenbilder på en minderårig eller den där grannen som fifflat med mina skattepengar.

Våga stå för de du gör som människa om det behövs annars finns det inget att försvara.
2022-07-12, 22:56
Medlem
Ska bli mycket intressant att få reda på identiteten!
2022-07-12, 22:59
Medlem
billyblues avatar
Citat:

Det är ju bara kolla på vad som hände med Ola Lindholm. Visst jobbade han mycket med program som var till för kids, men han var ändå väldigt omtyckt. Helt rökt på alla fronter efter vad som hände.
2022-07-12, 23:05
Medlem
Citat:
"... dessutom var i sådan liten mängd att det fick plats i en snusdosa. Max ett par gram, om ens det."

lol?? Det får plats mycket koks i en snusdosa, vad dillar du om?

Citat:
"Denna TV-profil var ju inte direkt den enda personen där på krogen som hade kokain på sig. Det förekommer över hela landet på varje krog under varje helg.

Jaha, om andra gör det så är det ok? Gäller det här andra brott med?
2022-07-12, 23:11
Bannlyst
Citat:

Det är korkat och oansvarigt och potentiellt livsfarligt att ta med och bruka kokain på en plats ämnad för barnfamiljer eftersom någon skulle oavsiktligt kunna få i sig kokainet ifall behållaren (snusdosan) kommer bort.

Annars är cannabisrökandet i vuxet sällskap något som omöjligt kan vara straffbart utöver att polisen och rättsväsendet är bundna till att förbli hundar mentalt för kunna samla pengar för att inte ifrågasätta varför det är olagligt som vuxen att röka en växt som annars kan växa i fönsterkarmen.
Senast redigerad av skogstid 2022-07-12 kl. 23:13.
2022-07-12, 23:25
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstid
Det är korkat och oansvarigt och potentiellt livsfarligt att ta med och bruka kokain på en plats ämnad för barnfamiljer eftersom någon skulle oavsiktligt kunna få i sig kokainet ifall behållaren (snusdosan) kommer bort.

Nu stod det ju i och för sig att det rörde sig om en nattklubb. Är väl inga barnfamiljer som går på nattklubb? Någon Sthlmare som kan förklara vad det är för klubb som finns ute på Gröna Lund? Åker man bergochdalbana och super samtidigt eller hur funkar det? Kan tänka mig att det skulle vara en jävla kick att dra en lina koks och köra Monster bergochdalbanan.
2022-07-12, 23:30
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
M*rtin Bj*rk huvudmål: B2457-1931

Han e ju 50
2022-07-12, 23:31
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:

Jag finner det så otroligt orimligt att man ska få sitt liv förstört bara för att han hade ett vitt pulver som dessutom var i sådan liten mängd att det fick plats i en snusdosa. Max ett par gram, om ens det.
Jag skulle tippa på att det ryms minst 30 gram knarkpulver i en snusdosa, och det är ganska skitmycket oavsett vilken drog det handlar om.

När jag blandade blixljuspulver och slängde fem gram i snusdosor täckte det väl typ precis botten. Visserligen var det aluminium i, och det är ju lite kompaktare än ordinarie knark.
2022-07-12, 23:33
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
M*rtin Bj*rk huvudmål: B2457-1931

Går bra nu för honom i så fall.
Först klockrånet och sedan detta.
2022-07-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Går bra nu för honom i så fall.
Först klockrånet och sedan detta.

Man börjar också fundera på ifall det var ”blommor” som skulle levereras när rånet ägde rum.. 🤔🧐

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in