Citat:
Ursprungligen postat av
OsloRbastFTrest
Ja du har visst dålig koll på schack, Carlsen har ju härskat i schackvärlden på typ universums bästa nivå i över tio år. "He has held the No. 1 position in the FIDE world chess rankings since 1 July 2011."
Man behöver inte 3-4 st om man har en spelare som Carlsen. Det har aldrig varit någon som kom in i toppnivå som så ung, och därefter har hållit toppnivå så länge. Bara Garry Kasparov har haft plats nummer 1 längre än Carlsen. Och då inte som så ung som Carlsen. Kom nu ihåg att det handlar om att vara nr. 1 rankad spelare i världen.
De enda man kan tala om i samma liga som Carlsen är (möjligen) Kasparov och Fischer. I världshistorien.
Haha, du verkar ju inte ha någon bättre koll än mig, utan pratar bara om Carlsen, vilket jag också kunnat göra, det där är ingen ny information för mig..
Jag ville veta vad Norge har bakom t.ex. Ruud (tennis), Hovland (golf) och Carlsen (schack) i respektive idrott, men fick inga svar alls..
För övrigt är jag konsekvent i frågan och menar att Sverige inte är bättre än Norge i stavhopp för herrar, som läget ser ut idag..
Det vore rent respektlöst att påstå då vi enbart har Duplantis, medan ni har 3 st stavhoppare i VM, där två gick till final..