2022-07-25, 09:39
Avslutad
Inte ens en notis på SVT Text om Jakob Ingebrigtsens otroliga seger på 5 000 meter.

Men könskvotera - det kan de på SVT.

Ingebrigtsens prestation är av historiska mått. Det är en "genetisk skräll" att en löpare med nordiskt påbrå rår på de fenomenala östafrikanerna på långdistans.
Senast redigerad av PresidentBahama 2022-07-25 kl. 09:46.
Citera
2022-07-25, 09:42
Medlem
DeValeras avatar
Vilket fantastiskt världsrekord av Nigerias Tobi Amusan på damernas 100 m häck. 12.12 är en kross av det gamla rekordet.

Kul att Duplantis slog ett världsrekord i mästerskapet.
Citera
2022-07-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Ja du har visst dålig koll på schack, Carlsen har ju härskat i schackvärlden på typ universums bästa nivå i över tio år. "He has held the No. 1 position in the FIDE world chess rankings since 1 July 2011."

Man behöver inte 3-4 st om man har en spelare som Carlsen. Det har aldrig varit någon som kom in i toppnivå som så ung, och därefter har hållit toppnivå så länge. Bara Garry Kasparov har haft plats nummer 1 längre än Carlsen. Och då inte som så ung som Carlsen. Kom nu ihåg att det handlar om att vara nr. 1 rankad spelare i världen.

De enda man kan tala om i samma liga som Carlsen är (möjligen) Kasparov och Fischer. I världshistorien.

Haha, du verkar ju inte ha någon bättre koll än mig, utan pratar bara om Carlsen, vilket jag också kunnat göra, det där är ingen ny information för mig..

Jag ville veta vad Norge har bakom t.ex. Ruud (tennis), Hovland (golf) och Carlsen (schack) i respektive idrott, men fick inga svar alls..

För övrigt är jag konsekvent i frågan och menar att Sverige inte är bättre än Norge i stavhopp för herrar, som läget ser ut idag..

Det vore rent respektlöst att påstå då vi enbart har Duplantis, medan ni har 3 st stavhoppare i VM, där två gick till final..
Citera
2022-07-25, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Ett väldigt bra vm tycker jag.

McLaughlin som krossade världsrekordet.
Perseus 2 medaljer i gång.
Ingebrigtsen som visar att även en vit man kan va bäst i ett cm och slå de bästa afrikanerna.
Lyles 19.31 på 400m hade iaf inte jag förväntat mig.

Och till sist, Duplantis världsrekord.
Ingen som helst tvekan att han kan hoppa högre.
6.25 känns som en garanti men han måste få till det och det är just det som är det svåra, att få allt att stämma.
Framåtvolten var nog det coolaste segerfirandet jag sett inom friidrott.

Har jag glömt nåt?
Kanske Ryan crausers 23.12 som hade varit tangerat världsrekord för 1 år sedan.
Nej det är ju smått osannolikt! Jag förstår att du inte förväntade dig det.
Citera
2022-07-25, 09:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Ett väldigt bra vm tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Överlag så har det varit ett trivsamt VM att titta på. Bra väder hela tiden och bra prestationer och vilken avslutning av Mondo.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilket fantastiskt världsrekord av Nigerias Tobi Amusan på damernas 100 m häck. 12.12 är en kross av det gamla rekordet.

Kul att Duplantis slog ett världsrekord i mästerskapet.

Att ta ett vm-guld och samtidigt sätta ett världsrekord är stort. Och det oavsett vem som gör det.
Självklart ska Mondo ta en centimeter i taget när det gäller världsrekord. På så sätt så får vi alla njuta av hans talang många år framöver.
Citera
2022-07-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske för att hon är en guldgrävande bimbo? Media älskar såna. Äcklande. Och Mongo, eller jag menar Mondo, är också uppförstorad eftersom han är svensk-amerikansk och media älskar såna också.

Jag blev mer imponerad av hans flipp i luften efter hoppet än av själva hoppet.
Så du blir inte imponerad av att en 22-åring slår världsrekord i friidrottens svåraste gren. Ok då vet vi det. Sen skryter du lite över att du känner Desire' Inglander. Då vet vi det också.
Citera
2022-07-25, 10:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Vilken skön avslutning det blev på detta VM, vilken tur att Armand valde att bli Svensk och därmed den främste genom alla tider i friidrott i Sverige och i den svåraste fridrotsgrenen också.Grattis Armand.
Citera
2022-07-25, 10:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Det är precis vad han är.

Jo men de kallar aldrig tex Zlatan för jugoslav-svensk eller Alhaji Jeng för gambia-svensk och liknande.
Citera
2022-07-25, 10:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du blir inte imponerad av att en 22-åring slår världsrekord i friidrottens svåraste gren. Ok då vet vi det. Sen skryter du lite över att du känner Desire' Inglander. Då vet vi det också.

Är det så hon heter? Låter som värsta Instagrambimbon.

Givetvis ska han ha credd för att han slår världsrekordet, men bara löjligt att han höjs till skyarna som om han vore en grekisk gud.
Citera
2022-07-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varför nämns och syns hans flickvän hela tiden? Så är det inte med andra idrottare, där man knappt någonsin sett dess partner. Antingen nämns hon i varenda artikel om Mondo eller så får hon en helt egen. Förstår inte vad som är så intressant?

(FB) Skvaller om stavhopparen Armand Duplantis (rubrik red./moderator)
Flödar över av ogrundade beskyllningar som kan bemötas på lite olika sätt.
Det du beskriver kan vara ett sådant.

"Armand Duplantis kanadensiske finalkollega Shawn Barber berättade i april att han är homosexuell. Föregångarna blir allt fler. Motståndet allt mindre. – Jag hoppas att gay-communtyn i Venezuela är glad för min triumf och firar det som hänt, säger Yulimar Rojas.8 aug. 2017"
Citera
2022-07-25, 10:17
Medlem
Vad var medvinden för världsrekordet på 100 m häck ? Och mätte man säkert rätt där ?
Citera
2022-07-25, 10:23
Medlem
eternussermos avatar
Hur lång är pappa Greg? Mondo ser ut som en jätte bredvid honom med sina 1.81.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in