Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-12, 13:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Är du säker på att du bara försökt logga in på den korrekta sidan, och inte någon phishingsida som satts upp för att stjäla inloggningsuppgifter / pin?
Sysslade med sånt själv på Empire Market när den begav sig, och det är absurt hur enkelt det är att lura användare av marknadsplatser att försöka logga in på phishingsidor.

Mitt tillvägagångssätt var att jag hade en försäljarprofil som jag "köpte" produkter från med dom phishade kontona och sedan tog jag ut pengarna från mitt försäljarkonto. Empire krävde inte PIN vid köp, men gjorde det vid uttag av pengar.

Ofta går säljare med på att avbryta ordrar om man meddelar dom och förklarar situationen, men utan orderhistoriken så blir det svårt. Och omöjligt blir det om dom använt samma tillvägagångssätt som jag beskrev ovan.
Får hoppas på att FS support återkommer till dig och kanske kan ge dig info om ordrarna så att du kan kontakta säljarna, om det inte är så att dom kan avbryta dom själva..

Jag är 100% säker på att jag varit inne på rätt sidor, framförallt när det gäller ett större belopp.
Får vänta på support men som sagt har inte så höga förhoppningar..
Citera
2022-07-12, 14:42
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1
Jag har gjort det, väntar fortfarande på svar.
OKej de är ganska snabba
Citera
2022-07-12, 20:30
  #15
Medlem
Damn, knepig situation. Har tyvärr inget att till lägga just nu men ska fundera på det. Håll oss gärna uppdaterade.
Citera
2022-07-12, 20:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1
Jag är 100% säker på att jag varit inne på rätt sidor, framförallt när det gäller ett större belopp.
Får vänta på support men som sagt har inte så höga förhoppningar..

Hur kan du vara säker? Jag är själv på liknande sidor då och då men förstår att jag lika gärna kan bli blåst. Tror min länk är den svagaste länken.

Jag hoppas att det löser sig, eller att du i alla fall kan fiska fram adressen det är beställt till.
Citera
2022-07-13, 01:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1
Den här datorn har faktiskt inte använts på ett bra tag, använder knappt dator nu för tiden och den här är faktiskt fabriksåterställd.
Inte laddat ner nått skumt eller besökt fel sidor i princip bara använd för just dessa ändamål.
Vpn, antivirus, tor web, hårdvaruplånbok och alla vanliga standard funktioner.
Känner till detta med phising websites just därför har jag enbart förlitat mig på flugsvamp4.net.
Känner att jag har otur men att det skulle vara keylogger när jag varit så försiktig, inte omöjligt men fan vilken otur.

Och här har vi problemet.

https://i.imgur.com/gPWGEdF.png
https://i.imgur.com/oag2h7f.png

Du kan glömma att du får tillbaka pengarna.
Citera
2022-07-13, 07:10
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1

ca 10 lax gone, inte mycket för någon höginkomsttagare men för mig så svider det rejält.


Min första och nog sista beställning där...

Sätta in 10 lax för första beställning är kanske lite off? Jag förstår du vill ha knark, men nästa gång när det är (för dig) ny sajt å nya kranar: jag rekommenderar du gör första beställning lite lägre summor för att testa vattnet.

Utgår från du inte är helt tappad och tänkt ha "fs4" som en form av plånbok och ha pengar sittande där.
Citera
2022-07-14, 17:11
  #19
Medlem
Gick in på flugsvamp.wtf denna gången supporten står som avslutad utan ett enda svar från dom.
Tja 10lax är väl lite mycket första insättning men det var tanken att jag skulle bränna dom samma dag.
Finns användare som har betydligt högre summor på kontot.

Fs 3.0 var andra tider, 4.0 verkar skit.
Citera
2022-07-14, 18:50
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1
Gick in på flugsvamp.wtf denna gången supporten står som avslutad utan ett enda svar från dom.
Tja 10lax är väl lite mycket första insättning men det var tanken att jag skulle bränna dom samma dag.
Finns användare som har betydligt högre summor på kontot.

Fs 3.0 var andra tider, 4.0 verkar skit.

Måste vara bekvämt att skylla på sajten när det är du själv som är dum i huvudet och använder en länk som inte har med sajten att göra.
Citera
2022-07-14, 19:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Måste vara bekvämt att skylla på sajten när det är du själv som är dum i huvudet och använder en länk som inte har med sajten att göra.

Regentia flugsvamp.net är kopplad till riktiga flugsvamp så snälla håll käften.
Länken stämmer även överens med de på flugsvamp.wtf.
Tar inte åt mig, inte ditt fel att du är jävligt ful och aldrig får knulla.
Citera
2022-07-14, 20:04
  #22
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1
Regentia flugsvamp.net är kopplad till riktiga flugsvamp så snälla håll käften.
Länken stämmer även överens med de på flugsvamp.wtf.
Tar inte åt mig, inte ditt fel att du är jävligt ful och aldrig får knulla.

flugsvamp4.net och flugsvamp.wtf leder inte till samma ställe.

http://fs4is7zrzcubrrfkhrx4miywpx3l5...d.onion/signin

http://fs4is3y4v6jw46wdog7gds4hzqwyn...d.onion/signin

Notera onion-"länkarna" på förstasidan.
Citera
2022-07-14, 20:34
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
flugsvamp4.net och flugsvamp.wtf leder inte till samma ställe.

http://fs4is7zrzcubrrfkhrx4miywpx3l5...d.onion/signin

http://fs4is3y4v6jw46wdog7gds4hzqwyn...d.onion/signin

Notera onion-"länkarna" på förstasidan.

Den sidan skulle varit 100% legit fick jag höra och att luffarn som tidigare varit bra är röd som fan samt utesluta andra sidor.
Men då vet jag det till nästa gång och tar tillbaka vad jag sagt om 4.0.
Håller dock fast vid att det finns ett helt gäng med säljare som scammar folk, läser man mycket kundomdömen så kör en del ärliga affärer sen exit scams men finns fortfarande kvar på sidan.
Citera
2022-07-14, 20:41
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMan1
Den sidan skulle varit 100% legit fick jag höra och att luffarn som tidigare varit bra är röd som fan samt utesluta andra sidor.
Men då vet jag det till nästa gång och tar tillbaka vad jag sagt om 4.0.
Håller dock fast vid att det finns ett helt gäng med säljare som scammar folk, läser man mycket kundomdömen så kör en del ärliga affärer sen exit scams men finns fortfarande kvar på sidan.

Pengarna är borta det är bara och att acceptera och gå vidare.
Så nu släpper vi det, men vad gör jag nu för att försäkra att datorn är säker?
Den är fabriksåterställd, något malware program som skyddar/tar bort eventuella keyloggers? Andra idéer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback