Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Jag har redan gett dig länkar men du har väl mest fokus på att skriva långa osammanhängande rants.
Enligt hemnet själva säljs runt 50% av villorna under utgångspris men slutpriserna går ändå upp. De som klarar av logiskt tänkande på mellanstadienivå inser då snabbt att priserna i regel sätts på högre nivå än vad säljarna är beredda att acceptera.
Nope, du skrev "
1.Du kan bara fråga valfri mäklare så märker du det fort."
Du kan väl länka till en mäklare jag kan prata med då?
Det fetade är ju onekligen något som du själv dragit slutsats om, så återigen...du tror att det är så och därför är det sant.
Verkar ju vara tvärtom, finns ett fall där en mäklare medvetet satte
pris över bedömt marknadsvärde och det gick hela vägen upp till HFD bara för att priset ansågs vilseledande.
Han friades för att säljaren var den som pressade upp utgångspriset, vilket också inte riktigt går ihop med vad du sade förut i och med:
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Nej du gav 30% lägre än utgångspris enligt tidigare utsago. Det är ofta något helt annat än vad säljaren värderar sin bostad till
Så antingen var det mäklaren i mitt fall som självständigt satte ett för högt pris, vilket inte känns som att det är så vanligt förekommande om fallet ovan behövdes dras hela vägen upp till HFD eller så var det säljaren som drev på det höga priset och då var det som jag sade. Säljaren hade en för hög värdering.
Vilket är det?
Ironiskt att du skryter om att din slutsats är på mellanstadienivå och sen är den fel, lol