Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Du bara yrar.
Och det skriver du när du fick ett synnerligen sakligt svar.
Och du visar på inget sätt att svaret var ett yrande.
Och du klarar inte av att redogöra för de frågor du fick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Du skrev om en citat ”stadig uppgång” för bostadsrätter.
Ja, titta på mäklarstatistiks årsdata och lägg en linjal utmed kurvan. Det matchar ganska bra. Vore oseriöst att kalla uppgången ostadig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Jag påpekade att det du trodde var en ”stadig uppgång” i själva verket är en markant nedgång.
Du medgav själv att det var en uppgång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Detta eftersom du tydligen anser att man i just denna tråd ska bortse från inflationen — av skälet att andra nötter som skriver här brukar göra det.
Det är en sk halmgubbe. Vet inte om du är medveten om det men du skapa små halmgubbar i var och varannan mening.
Du kan inte hitta något inlägg av mig där jag skriver att man ska bortse från inflation.
Att jag anpassar mig till gällande praxis i diskussionen och de som levererar mätdata är inte detsamma som att jag anser att det är tvunget. Du klarar inte av att hålla isär så triviala saker.
Hade du bara som en vettig människa sagt att om man inflationsjusterar blir det så här ...
Då hade inte det här hänt. Men av obegriplig anledning menar du att du inte skall behöva berätta att du inflationsjusterar (fast ungefär ingen annan göra det), och så skall alla på något magiskt sätt förstå att du gör det, fast du är knäpptyst om det.
Förstår du verkligen inte ditt misstag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Att era teorier om prisutvecklingen för bostäder därmed blir totalt fel (som i ditt fall) får vi tydligen leva med.
Hur då fel?
Varför skulle det vara
rätt att justera med inflation? Och allt annat
fel.
Varför kan man inte justera för lönenivå?
Eller byggkostnader?
Det som är fel här är att tro att det är
rätt att justera med inflation.