Citat:
Ursprungligen postat av
vemsfel
Jag fattar att du är för hyresreglering som lyckas bo så flott så billigt. Jag tycker däremot att den gott kunnat kosta det dubbla och passat en medelklassfamilj med två inkomster och barn (dvs 80+ brutto) istället för att du ska bo och fisa ner den i 30 år till i likhet med kärringen innan dig. Den här historien gör mig bara till en större förespråkare mot det.
Jag var för hyresregleringen även med en 2a i förorten som hade rimlig hyra på 5 lax för länge sen. Varför skulle jag vara emot drägliga hyror samt stabila tillsvidarekontrakt med hyreshöjning i linje med KPI för alla medborgare? Alla har rätt att bo i dessa lägenheter precis som det är gratis för alla med eftergymnasiala studier och sjukvård.
Marknadshyror är skit, bara se på USA, ingen normal medelinkomstagare som mig har råd att bo på Manhattan i hyresrätt, inte ens knappt i en 1a om man inte äter havregrynsgröt varje dag då. 1 års kontrakt sen som ett jävla hjon och man sparkas ut på godtycke.
Haha, de där låter som sann avundsjuka, precis som Flanders men han säger inte det rakt ut.
Äckligt.
Min fisförnäma borgerliga släkting som alltid har BR och även dennes barn där hen går in som medlåntagare, frågade förut för länge sen var jag skulle flytta, och när jag svarade var till Aspudden (från orten till statusområde) blev denne helt tyst. Då fick man inga gratulationer minsann, äcklig avundsjuka det med.
Slemhog the hyresadel hälsar