Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Jag pratar våtrum. Har du 2 badrum+TS som ska fixas till modern standard eftersom tätskiktet är uttjänt kommer du knappast undan med 200k. Dessutom har detta hus originalel som är 50 år gammal. Självdrag. 50 år gamla fönster etc. Handlar knappast om att lägga lite klickgolv.
Mina föräldrars liknande kåk har jag varit med och renoverat under 15 år och den är jättefin med det mesta bytt sen år 2000. Inte fan har de kostat 2 miljoner, snarare några hundra tusen för nytt kök, badrum, bubbelbadkar, nybyggt uterum, målning och nya klickgolv och massa mer andra grejer t ex takisolering, värmepump. Man renoverar etappviss under den längre tid man bor där. Betongpannorna tog vi mossdödande konserveringsmedel på så de håller 20 år till istället för byta.
Finns inte ett radhus/kedjehus som är topprenoverat i förorten och blåst ut allt för 2 miljoner med hantverkare, det mesta äldre objekt har renoverats delvis eller har 20 år gamla kök och en hel del 15 år gamla Ikea möbler och det duger åt de flesta ingenjörer som bor där. Alla mina vänners farsor i Tyresö i liknande område renoverade själva en del, en byråkrat farsa bytte ena badrummet själv undra några månader och visade upp för oss 25 åriga grabbar, tror han la 25000 kr och såg kanon ut.
Du är fan sjuk.